Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP]Usb sticks worden niet automatisch geinstalleerd.

Pagina: 1
Acties:

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
We hebben hier tegenwoordig het probleem dat er op nogal wat pc's (+/- 50) usb apparaten niet meer automatisch worden herkend. Het zijn eigenlijk allemaal dell laptops (latitude serie) die gewoon 100% up to date zijn en ook de laatste drivers hebben. Als test had ik al een keer de driver signing op een pc uitgezet maar dit hielp verder niets. Als je het wizardje van de nieuwe gevonden hardware doorloopt installeert hij gewoon goed en werkt het allemaal. Ik krijg overigens wel de melding dat het stuurprogramma niet digitaal ondertekend is, ik heb eigenlijk zo'n flauw vermoeden dat dit gewoon door de Dell drivers komt. Is er misschien een plek waar je de orginele xp usb drivers weer kan downloaden? Het bestand usbstore.sys heb ik trouwens ook al een keer vervangen met het orginele maar dit hielp ook niet.

[ Voor 28% gewijzigd door Avvd op 15-06-2009 07:52 ]

• TCP_IP
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-11 20:42
Misschien is dit iets:
http://www.microsoft.com/...D21818763E&displaylang=en

Dit is ook van toepassing als ik je verhaal zo doorlees:

The Usbser.sys driver may not load when a USB device uses an IAD to define a function that has multiple interfaces, and this function uses the Usbser.sys driver file in Windows XP

Anders een originele XP CD pakken, vanaf SP1 zaten de USB 2.0 drivers er al op.

Als laatste kwam ik deze nog tegen: How to obtain and to install USB 2.0 drivers in Windows XP Service Pack 1
Er worden 3 systeembestanden + 1 DLL gebruikt.

Usbport.sys
Usbhub.sys
Hccoin.dll
Usbehci.sys

Hopende je hiermee een beetje op weg te helpen.