Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Autoblock IP na overschrijding datalimiet

Pagina: 1
Acties:

• SyNtaXXXiS
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-08 14:43
Beste Tweakers,

Ik heb hier een probleempje dat regelmatig terugkeert. Op mijn Vistamachine (sry alle Tuxers) heb ik een p2pproggie geinstalleerd voor de verspreiding van freeware. Mensen kunnen deze zonder registratie e.d. van mijn pc downloaden. Doe ik niet moeilijk over, want je houdt er leuke reacties aan over.

Helaas heb je er ook grappenmakers tussen zitten die mijn hele database willen downloaden. Nu kan ik begrijpen dat je er wel een paar wilt downloaden, maar om nu een TiB in queue te zetten vind ik wat overdreven. Deze folkz krijgen dus van mij ook een ipban, zodat er niets meer te downloaden valt. Het probleem hierbij is dat ik dit wel handmatig moet doen. Gevolg is dat ik vaak na enkele dagen er achter kom dat deze gasten al een dag of langer aan mijn T3 zitten te trekken met als gevolg dat ik enorm veel data heb verstouwd naar gasten die er naar alle waarschijnlijkheid niks mee doen.

Vraag: weet iemand een makkelijk proggie waarmee je autoipbans uitdeelt aan gasten die een bepaalde datalimiet overschrijden? Ik heb me al rot gezocht, maar kan er vrij weinig van vinden.

Alvast bedankt voor de moeite folkz :)

• SyNtaXXXiS
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-08 14:43
sal wel te moeilijk zijn denk ik dan

piewpiew, dan toch maar een linuxwall bouwen met snort.

mzzl

slotje aub

• pazzje
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19:58
Ik neem aan dat je via een (modem)router met het internet verbonden bent.
De meeste routers hebben een ingebouwde firewall. Deze wordt door veel gebruikers nooit gebruikt maar zit er wel degelijk in. Je kan hem bereiken via de GUI of CMD. Hier kun je dan het betreffende IP adres opnemen met het commando DROP ALL (of iets in die strekking) Het betreffende IP adres zal nu geen toegang meer krijgen net zolang totdat jij dit adres weer verwijderd uit de lijst. Je zult het dan wel zelf moeten invoeren daar je er geen datalimiet aan kan koppelen.

[ Voor 8% gewijzigd door pazzje op 17-06-2009 05:06 ]