Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raphaelo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07:24
Ik heb sinds een een paar dagen van vodafone een Xperia X1. Bevalt allemaal heel goed en heb al veel getweakt... Alleen lukt het me niet om 1 ding voor elkaar te krijgen, namelijk remote desktop/VNC

Remote desktop werkt wel als ik met mijn telefoon verbonden ben met mijn eigen wifi netwerk, maar niet via de 3g verbinding die bij mijn abbonnement zit. Uiteraard heb ik de juiste poort geforward in mijn router, en gebruik ik mijn externe ipadres om verbinding te maken, maar toch wil het niet lukken. Wat ik zelf al geprobeert heb:

- Vodafone proxy uitschakelen.
- vnc in plaats van rdp, vnc werkt ook niet.
- Dataverbinding delen met mijn laptop, om dan met de laptop naar mijn computer te verbinden, zowel rdp als
vnc werken niet.
- Andere poort instellen voor VNC.
- Firewall computer uitschakelen.

De instellingen op de computer die ik over wil nemen staan denk ik goed, want ik kan vanaf mijn laptop en telefoon met wifi wel gewoon connecten. De poort is goed geforward omdat ik verbinding krijg als ik mijn externe ip adres gebruik. De telefoon lijkt me ook goed ingesteld omdat ik via wifi wel verbinding kan maken.

Zijn er mischien windows mobile experts die weten wat ik nog kan/moet veranderen?

originele signatures zijn top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft vodafone die poort niet geblocked dan of zo? Het is me niet helemaal duidelijk trouwens waar het precies mis gaat, krijg je op je xperia foutmeldingen of iets dergelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raphaelo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07:24
Nou, waar posten op tweakers.net al niet goed voor is... ik heb de oplossing nu net zelf gevonden! :D Voor de volgende generaties zal ik hem hier nog wel even posten, dit is voor mensen die een zyxel modem gebruiken:

Zyxel modems (oa van telfort/tiscalli) blokkeren standaart RDP en VNC verbindingen, zelfs als de poorten goed ingesteld staan. De enige manier die ik gevonden heb is om de firewall van de zyxel modem volledig uit te schakelen, aangezien je geen uitzonderingen kan toevoegen. Op deze manier verlies je dus wel een stuk veiligheid, maar dan werkt het in ieder geval. Mocht ik nog uitvogelen hoe ik wel een uitzondering kan toevoegen, zal ik dat nog even posten.

Bedankt iedereen!

EDIT: iets te vroeg gejuigd, vnc en rdp doen het nu als ik de 3g data verbinding deel met de laptop, maar nog niet vanaf de telefoon.

EDIT 2: vnc werkt, ik voel me wel een beetje slecht over het feit dat na het posten van mijn bericht het probleem binnen een uur heb opgelost, dus sorry iedereen!

[ Voor 24% gewijzigd door Raphaelo op 14-06-2009 23:49 ]

originele signatures zijn top!