xserver-xorg niet te configureren in Debian Lenny

Pagina: 1
Acties:

• SiuYi
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-10-2025
Debian 5.0 geinstalleerd op een oud systeempje. (Alleen de basiscomponenten, apt-get update, apt-get upgrade, apt-get dist-upgrade, x-window-system, twm en iceweasel.)

Ik heb de specificaties van de monitor opgezocht en wil deze aanpassen m.b.v. dpkg-reconfigure. Ik kan echter alleen het toetsenbord configureren; daarna stopt het scriptje en het configuratiebestandje wordt bewaard. Een google levert deze oplossing op: "Don't Xorg -configure or xorgconfig or xorgcfg work on Debian platforms?" Maar dit werkt dus niet bij mij.

Is er een andere oplossing om het scherm te configureren? Denk er a.j.b. wel aan dat ik een newbie ben ...

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:59

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dit is met de nieuwere versies het geval. Ubuntu heeft hetzelfde. Je hebt geen specifieke grafische configuratie meer nodig als je de open source drivers gebruikt (check even je xserver-xorg versie, dit is namelijk het geval bij 1.6.0 en nieuwer, kan ook bij 1.5 zijn, maar weet dat niet zeker). Als je wat meer config nodig hebt, kan je een voorbeeld xorg.conf pakken van het web, strip er eventueel zo veel mogelijk onbekende instellingen uit en pas het vervolgens aan naar wens.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Verwijderd

Run het volgende commando: Xorg --configure er wordt dan in de directory waarin je dit commando runt een xorg.conf file aangemaakt. En daarna is het gewoon een kwestie van cp of cat gebruiken ;)