Toon posts:

netwerk probleem, geen idee wat het kan zijn

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb een probleem met het eenvoudige netwerkje dat ik thuis heb, en begrijp niet waar het door komt. Situatie: een router type linksys wrt 54GL, met daaraan een vaste verbinding met desktop PC en een wireless met de laptop. Enkele maanden functioneerde dit netwerk probleemloos, echter nu wordt steeds na enkele minuten de goed werkende verbinding verbroken (met beide pc’s).
Na het resetten van de router werkt alles weer.

Vraag: waar kan dit opeens door komen? We hebben ping testen gedaan (geen probleem), firmware geupdate (meest recent uit 2007) en een ander kanaal geprobeerd. Wie o wie helpt me dit probleem op te lossen?

mijn dank is nu al groot!

• Mr.Qips
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:20
Gebruik je downloadprogramma's (en dan met name peer 2 peer, zoals torrents)? Voelt de router warm aan? Waarschijnlijk raakt 'ie gewoon overbelast namelijk.

Verwijderd

Topicstarter
Nee, ik gebruik geen enkel download programma. De router is ook niet warm.

• Mathieuh
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18-01 10:26
staat er iets in de logboeken van de router, kan je die even posten?

die vind je op de volgende manier:

start -> uitvoeren -> type "cmd" -> type "ipconfig /all" -> kijk wat er bij "Gateway" staat.

dat ip adres, iets van : 192.168.1.xxx kan je typen in je browser, dan kom je op de configuratiepagina van je router. log in met admin/admin of alleen het wachtwoord admin.

daar kan je dan eventjes zoeken naar de logboeken, wellicht staat daar iets van een fout in.

• Master_duck
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:37
Verwijderd schreef op zondag 14 juni 2009 @ 22:19:
Beste mensen,

Ik heb een probleem met het eenvoudige netwerkje dat ik thuis heb, en begrijp niet waar het door komt. Situatie: een router type linksys wrt 54GL, met daaraan een vaste verbinding met desktop PC en een wireless met de laptop. Enkele maanden functioneerde dit netwerk probleemloos, echter nu wordt steeds na enkele minuten de goed werkende verbinding verbroken (met beide pc’s).
Na het resetten van de router werkt alles weer.

Vraag: waar kan dit opeens door komen? We hebben ping testen gedaan (geen probleem), firmware geupdate (meest recent uit 2007) en een ander kanaal geprobeerd. Wie o wie helpt me dit probleem op te lossen?

mijn dank is nu al groot!
je hebt zeker ziggo?

dan moet je in je router een mac adres klonen van een van je pc

heb vandaag ook al bij iemand dit gedaan die dit probleem had en ziggo heeft

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de tips! In het logboek zie ik niets vreemds.

ik heb inderdaad ziggo... en heb nu op de configuratie pagina van de router gekozen voor het klonen van het MACadres van de desktop pc, hopelijk helpt dat de verbinding stabiel te houden.

Veel dank, hopelijk is een en ander nu opgelost
Pagina: 1