Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Dilemma : Wat voor auto moet er gekocht worden

Pagina: 1
Acties:

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
Zit beetje met een dilemma;

Heb sinds kort mijn rijbewijs en nu moet er natuurlijk een autootje gekocht worden.
Mijn moeder heeft een Ford Fusion en wil die aan mij verkopen.

- Airco, ABS, Airbags rondom, Radio/CD speler, etc, etc
- 153.000 km op de teller
- 1.6 16V
- Bouwjaar 2003
- Donkerblauwe metalic lak
- Lichtmetalen 15inch velgen

Kosten : 3000 euro.

Het is natuurlijk een koopje, een auto uit 2003 met deze specificaties.
Het punt is een beetje; een gozer van 26 rijdt gewoonweg niet in een Ford Fusion. Tenminste ik vind mezelf totaal geen type voor zo'n soort auto.

Nu is 3000 euro ook ongeveer het geld wat ik wil neerleggen voor een auto. Als ik zo rondkijk zijn er genoeg auto's van die prijs die vrij oke zijn. Liever wil ik gewoon een auto die wat kleiner en lichter is, zodat mij dat ook behoorlijk scheelt in de wegenbelasting.

Plaatjes tijd :

Afbeeldingslocatie: http://www.foxlease.nl/content/images/lease/ford/fusion_front_red.jpg
(alleen dan blauw natuurlijk)

Wat zouden jullie doen in mijn positie. De Fusion toch van moeder overkopen ondanks dat het een "ouwe-mensen-bak" is. Of kijken naar een andere auto, zo ja, welke?

Soundcloud

Verwijderd

Ik rij starlet, en dat zegt genoeg denk ik ;)

Dat het een oudemensenbak is zou ik niet mee kunnen zitten, maar een auto koop je met een doel. Hoeveel ga je ermee rijden, wat wil je ermee? Daar moet de auto bij passen. Het is veel auto voor weinig geld, maar wat is je budget voor belasting, verzekering, benzine en dergelijke? De aanschafprijs is uiteindelijk maar een kleine factor in de totale prijs van een auto.

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:43

GaMeOvEr

Is een hork.

Het mag dan wel een bejaardenbak zijn, echter met de deal is niets mis. Je koopt een auto die bekend is, redelijk nieuw (dus geen aankomende kosten en dergelijke, je weet wat je aan de auto hebt en wat de staat is) het is een nette benzine-uitvoering met genoeg pit en ook geen belachelijke wegenbelastingskosten, dus ik zou zeggen: Fuck dat bejaardenimago, voor 3K heb jij een goeie prima betrouwbare auto.
Verwijderd schreef op zondag 14 juni 2009 @ 20:59:
Ik rij starlet, en dat zegt genoeg denk ik ;)

Dat het een oudemensenbak is zou ik niet mee kunnen zitten, maar een auto koop je met een doel. Hoeveel ga je ermee rijden, wat wil je ermee? Daar moet de auto bij passen. Het is veel auto voor weinig geld, maar wat is je budget voor belasting, verzekering, benzine en dergelijke? De aanschafprijs is uiteindelijk maar een kleine factor in de totale prijs van een auto.
Kosten:

gewicht 1050kg, dus wegenbelasting rond de 110,- per kwartaal
motor 1.6-16V met 100pk, dus vlot genoeg maar ook geen risicogroep qua verzekering, verbruik niet al te dramatisch wegens laag gewicht, 1-12/1-13 moet prima te halen zijn.

[ Voor 49% gewijzigd door GaMeOvEr op 14-06-2009 21:06 ]

Aannames zijn fataal.

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-11 09:07
Tja niet duur en je weet wat je kunt verwachten ( als je moeder beetje normaal onderhoud heeft gepleegd ;) ), maar ziet er idd niet uit. Ach, ben je zelf ook lelijk? dan kan je er wel in rijden.

Facts don't care about your feelings

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Kopen!

Gewoon veilige rij-ervaring op doen in die auto. Daarna kun je hem waarschijnlijk met winst verkopen en iets leuks kopen (sneller/minder veilig :9 ). :)

• joca
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-07 20:25
Voor 3000 koop je nu echt ook weer niet een wereld auto..
Ik zou, ondanks het bejaarden imago, kiezen voor de Ford, je kan altijd over een paar jaar verder kijken als je wat meer geld hebt.

• Soggy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:23

Soggy

vroemmmm

Maling hebben aan het uiterlijk en doen! Zoals hierboven al aangehaald: je weet wat je koopt voor dit bedrag, met elke andere auto is dat afwachten.

If it works, tweak it

• kaos001
Hehe, mooie reacties, thanx for that :D
De auto is inderdaad prima (dealer)onderhouden en mijn moeder rijdt vrij vlot, dus het is geen slome slak ofzo. Net ook nog even erin gereden en hij rijdt best prima. Een Toyota Starlet vind ik dus ook echt wel een gaaf autootje, nu alleen nog een mooi model vinden voor rond de 3000 euro.

Het punt is een beetje dat dit dus zoals eerder vermeld een prima deal is (bij de dealer kost deze bak gewoonweg 8000+ euro). Alleen ik zie mezelf eerder in een Starlet, Clio, Colt, 323 rijden.

Moet er nog even heel goed overna denken, want ik wil wel een auto die ook zuinig is, en weinig maandelijkse kosten met zich meedraagt. Deze Fusion is dan wel niet heel erg duur maandelijks, maar kost meer dan één van de bovengenoemde auto's.

Daarom zeg ik; dilemma :/

Soundcloud

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:52

Rival24

I'll Be Back

Ik zou ook lekker die auto kopen om redenen die hierboven ook al staan. Bekende auto, die waarschijnljik niet afgeragd is door je moeder en dat is ook behoorlijk wat waard. Het ligt er natuurlijk ook aan hoe lang je die auto gaat rijden. Als je een kleinere auto koopt bespaar je op den duur natuurlijk wel wat op wegenbelasting, verzekering en brandstof, maar ik weet niet of dat soort auto's (in goede staat) in de 3000 euro prijsklasse bestaan.

Zelf rij ik in een totaal niet hippe Mitsubishi Carisma uit 2001 en I couldn't care less wat voor imago het ding heeft. 1,5 jaar geleden gekocht van m'n ouders met 147K op de teller en tot op heden is er ook nog nooit wat aan geweest.

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
zet je er wat hippe velgen onder, en dan istie al veel minder opa-bak

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

kaos- schreef op zondag 14 juni 2009 @ 21:08:
Hehe, mooie reacties, thanx for that :D
De auto is inderdaad prima (dealer)onderhouden en mijn moeder rijdt vrij vlot, dus het is geen slome slak ofzo. Net ook nog even erin gereden en hij rijdt best prima. Een Toyota Starlet vind ik dus ook echt wel een gaaf autootje, nu alleen nog een mooi model vinden voor rond de 3000 euro.
Persoonlijk vind ik zoiets als een Starslet geen verbetering... Voor hetzelfde geld heb je dan:

- minder auto (ruimte)
- aanzienlijk minder uitrusting (Airco bijvoorbeeld)
- aanzienlijk minder veiligheid. (ABS, Airbags, rolkooi, algehele carosseriedegelijkheid qua crashkooi enzo)
- Een minimaal net zo duf "wijvenauto" imago als dat je nu een "bejaardenimago" zou hebben.
- minder duidelijkheid over de staat van de auto
- wat lagere running costs qua wegenbelasting en verbruik, maar niet dramatisch.
Het punt is een beetje dat dit dus zoals eerder vermeld een prima deal is (bij de dealer kost deze bak gewoonweg 8000+ euro). Alleen ik zie mezelf eerder in een Starlet, Clio, Colt, 323 rijden.
Dus ben je al gek als je het niet doet en het geld weggooit. Koop dit ding rij er 2-3 jaar mee (misschien wel langer als hij goed bevalt uiteindelijk?) en ruil hem dan in voor iets anders, vang je de 3K ook zo weer terug.
Moet er nog even heel goed overna denken, want ik wil wel een auto die ook zuinig is, en weinig maandelijkse kosten met zich meedraagt. Deze Fusion is dan wel niet heel erg duur maandelijks, maar kost meer dan één van de bovengenoemde auto's.
Definiëer "weinig" maandelijkse kosten. Denk ook na waar dit door komt, oudere auto's hebben dan minder ruimte, uitrusting en veiligheid. Ik zou het wel weten voor een verschil van 2 tientjes wegenbelasting in de maand en een verbruik van 1 op 13/14 ipv 1 op 15.
Daarom zeg ik; dilemma :/
Neu. Het enige dilemma in deze is de uitstraling van de auto. Dat zit je zo dwars, dat je bereid bent voor tientjeswerk in de maand een ouder, minder veilig en minder uitgerust hok te kopen en een superdeal af te slaan. ;)

Aanvulling:

Wegenbelasting gaat op gewichtsklasse en brandstof. (Benzine het goedkoopste, dan LPG, Diesel het duurste.)

- Ford Fusion : 1050kg, 33-35€ p/m
- Toyota Starlet 95-99: 850kg, 15-18€ p/m (klein hok)
- Renault Clio 96-99: 930kg, 21-23€ p/m
- Mitsubishi Colt 96-04: 925kg, 21-23€ p/m
- Mazda 323f 94-98: 1115kg, 33-35 p/m

Waarbij verbruik afhankelijk is van de motor, maar alles ligt in de range van het zuinigst 1:15/1:16 (Starlet) tot 1:13 (Fusion, 323F) En voor die 3K krijg je veel ouder spul in een staat die je moet afwachten, hoogstwaarschijnlijk met aanzienlijk minder luxe, gegarandeerd aanzienlijk minder veiligheid. Ik zou het wel weten. Die paar tientjes die je bespaart per maand op wegenbelasting en eventueel brandstofverbruik, ben je zo weer kwijt aan extra onderhoud, dus dat heft elkaar mooi op.

[ Voor 16% gewijzigd door GaMeOvEr op 14-06-2009 21:33 ]

Aannames zijn fataal.

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Doen :)

Hoewel de fiscus het wellicht als "schenking" kan aanmerken, dus daar even rekening mee houden.

Zwaar offtopic:
==> GaMeOvEr: Ik kon het niet laten je link in je signature te klikken, maar deze foto's doen gewoon pijn aan m'n ogen: http://album.veelkralen.nl/d/4032-1/garage+zijkant.jpg en http://album.veelkralen.nl/d/4059-1/tuin+vbo.jpg ... Wellicht verkoopt het beter als je foto's met een normale lens neemt?

[ Voor 61% gewijzigd door RemcoDelft op 14-06-2009 21:34 ]

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-11 11:08

André

Analytics dude

Met zo'n superdeal kon me dat imago gestolen worden, mijn eerste auto's waren allemaal lelijk (lees: de mooiste die ik toen kon betalen). Eventueel een paar mooie velgen er onder en het ziet er direct al een stuk beter uit.

• TgR_KILLER
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-11 21:05
Meteen kopen. Dan heb je een goede auto met een goede uitrusting voor zeer weinig geld.

Zoals gezegd kan je over een paar jaartjes dan alsnog een andere auto kopen enkel dan meteen wel wat beters.. voor 3000 euro koop je misschien een auto die 5 jaar ouder is dan die Ford. Als je deze over een jaar of 2 inruilt krijg je waarschijnlijk nog steeds meer terug dan je er nu aan betaald en heb je alweer wat gespaard en kan je een nieuwere auto kopen die je misschien mooier/leuker/beter vind.

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:30

SmartDoDo

Woeptiedoe

Ik zou, mits de maandelijkse kosten je budget niet gaan overschrijden, ook gewoon lekker die Ford kopen. En als je 26 bent dan gaat imago volgens mij alweer op z'n retour. Niemand die raar op kijkt als jij die auto uitstapt, tenzij je zo uitstapt alsof de auto besmettelijk is.

Die Ford is voor het geld echt een koopje en is een stuk veiliger dan auto's die je voor een vergelijkbaar bedrag kunt kopen. Liever zit je in een Fusion dan in een Starlet als het eens een keer fout gaat en hoewel je daar nu geen hol van merkt, is het in je achterhoofd wellicht wel een prettiger manier van rijden ;)

Verwijderd

Tuned Ford Fusion ftw :)

Afbeeldingslocatie: http://www.modifiedcars.com/pix/cars_large/17370_9007.jpg

• kaos001
GaMeOvEr, bedankt voor de uitzoekerij wat betreft de wegenbelasting :)
Ik denk wel dat het duidelijk is dat als ik deze deal aan me voorbij laat gaan dat ik goed dom ben.

Maar het klopt, het imago/de looks van deze auto zitten mij een beetje dwars. Daarentegen krijg ik wel een heleboel auto ervoor terug. De bijkomende voordelen zijn zó groot dat ik voor die 3000 euro nooit een auto kan krijgen die ook maar in de buurt komt van deze.

Zal er nog eventjes over slapen, maar stiekem heb ik denk de keuze al gemaakt :)

Soundcloud

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:30

SmartDoDo

Woeptiedoe

Hoewel ik het zo opgepimpt vaak helemaal niets vind, heb je wel een punt. Met een beetje aankleding kun je het uiterlijk best leuker maken. Wat anderen velgen, andere vloermatjes, ergens een spoilertje opduiken en het is gelijk een ander (lees: vlotter) autootje :)

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:32

Hertog

Aut bibat, aut abeat

kaos- schreef op zondag 14 juni 2009 @ 21:46:

Maar het klopt, het imago/de looks van deze auto zitten mij een beetje dwars.
Ok, je hebt de keus al gemaakt eigenlijk, maar toch even: ik blijf het vreemd vinden dat je de looks van deze auto zo slecht vind en als alternatief, onder andere, een Toyota Starlet overweegt. Los van alle al genoemde praktische voordelen van de Ford: dat is echt geen auto met een beter imago hoor :)

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

• kaos001
Hertog schreef op zondag 14 juni 2009 @ 21:51:
[...]

Ok, je hebt de keus al gemaakt eigenlijk, maar toch even: ik blijf het vreemd vinden dat je de looks van deze auto zo slecht vind en als alternatief, onder andere, een Toyota Starlet overweegt. Los van alle al genoemde praktische voordelen van de Ford: dat is echt geen auto met een beter imago hoor :)
Ben ik wel met je eens. Maar ik blijf altijd bij het punt; de auto moet bij je passen. Nu moet ik in dit geval niet gaan zeuren eigenlijk, zeker niet met zo'n koopje.

Soundcloud

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
kan je niet met je moeder regelen dat je haar 3000 euro betaalt en je hem dan inruilt bij een garage ? Dan heb je vrije keus, je moeder heeft je wat gegeven, jij tevreden, zij tevreden.

• kaos001
418O2 schreef op zondag 14 juni 2009 @ 21:56:
kan je niet met je moeder regelen dat je haar 3000 euro betaalt en je hem dan inruilt bij een garage ? Dan heb je vrije keus, je moeder heeft je wat gegeven, jij tevreden, zij tevreden.
Dat vind ik echt een beetje respectloos voor mijn moeder eigenlijk. Die matst mij echt enorm met dit aanbod. Dan kan ze beter zelf in die bak blijven rijden en mij 2000 euro geven snap je :)

Soundcloud

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:32

Hertog

Aut bibat, aut abeat

kaos- schreef op zondag 14 juni 2009 @ 21:54:
[...]

Ben ik wel met je eens. Maar ik blijf altijd bij het punt; de auto moet bij je passen.
Ok, dan wordt de vraag waarom een Starlet beter bij jou past dan een Fusion :)

Ik denk ook dat het voor een groot deel 'tussen de oren' zit. En dat als je een maand of twee met die auto gereden hebt en het echt 'jouw auto' is hij vanzelf bij je past.
Nu moet ik in dit geval niet gaan zeuren eigenlijk, zeker niet met zo'n koopje.
Dat sowieso. Veel plezier met je nieuwe Ford. :*)

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:19
Ik vind die auto nog niet zo'n ouwelullenimago hebben als bijvoorbeeld een Opel Agila of wat ander kleins. Prima auto voor dat geld, daar vind je zo niet wat anders voor, van nieuwer dan bouwjaar 2000 en die opties.

De wijzen komen uit het Oosten!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
kaos- schreef op zondag 14 juni 2009 @ 21:57:
[...]

Dat vind ik echt een beetje respectloos voor mijn moeder eigenlijk. Die matst mij echt enorm met dit aanbod. Dan kan ze beter zelf in die bak blijven rijden en mij 2000 euro geven snap je :)
je kan het allicht overleggen, ik weet jullie relatie niet, maar je zou het altijd kunnen overleggen

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:34
Imago.....

Ik ben /iets/ minder dan 60 en rij een Toyota Avensis. Op Internet vind je amper een positief woord over de auto; Ouwe lullenbak, saaaaaaai... What-ev-er.

In de praktijk vind men het gewoon een nette auto; ik heb werkelijk nog nooit een negatief woord over de auto gehoord; zelfs als ik zelf beweer dat het geen spannende auto is, dan gaan ze daar amper in mee (meestal gaan ze tegen me in!). Bovendien wil men amper geloven dat die auto ook gewoon van /mij/ is, ipv een leasebak. Dan komt er nog wat meer respect uit...

Blijkt dat de ultrafocale tieners op internet een heeeeel ander imago aan autos geven als de grote boze buitenwereld.

Koop die fusion, wees je moeder eeuwig dankbaar voor een superdeal; ga rijden: Frak "imago". Jij rijd dan een auto die /veeeeeeel/ beter rijd, er veel netter uitziet dan je leeftijdsgenoten die in oude roestige 'sletjes, civicjes enzo rijden.

Enjoy!

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:30

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Idd. Een auto is bovenal een vierwielig vervoersmiddel om van A naar B te komen, waarbij IMHO betrouwbaarheid, rijcomfort en verbruik de belangrijkste factoren zijn. In dit geval heb je een auto die voor benzine-begrippen zeker niet onzuinig is, erg lekker zit en rijdt en waarvan je de staat van dienst 100% weet, en dat voor misschien de helft van de marktwaarde ervan.

De andere auto's die je noemt zijn op zich prima keuzes - en allicht verstandigere dan de reguliere EUR 5-6k voor een Fusion als dit betalen - maar je kunt hier gewoon 2 a 3 jaar mee rondrijden en dan zelf die 3k er alsnog voor vangen, kortom, je hoeft geen afschrijving te rekenen. En dat maakt het bovenal een ideale keuze.

* dion_b vindt een Citroen CX of een Skoda 135R het best "passen", maar om practische redenen (onderhoud CX, verbruik + onderdelen Skoda) rij ik ook rond in een Excel :z

Oslik blyat! Oslik!

• djfisjtik
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-12-2022
Qua veiligheid en comfort is de Fusion het verstandigst.

Ook al kan de TS de Fusion voor een relatief gunstige prijs krijgen, vind ik het nogal wat om €3000,- neer te tellen voor iets waar je niet 100% achter staat. De Fusion zou ik ook all-risk verzekeren.

Berekening gebasseerd op gemiddelde waarden:

FusionStarlet (of andere kleine auto)
gewicht1080770
verbruik1315
km/j1500015000
l/jaar11541000
brandstof kosten/j (l/€1,35)€1557,-€1350,-
wegenbelasting€472,-€220,-
verzekering€1432,- (all-risk)€379,- (WA)
totaal€3461,-€1949,-

Een verschil in kosten van €1512,-. Door het verschil in verzekering is de vergelijking krom maar in mijn ogen wel realistisch. De Fusion WA verzekeren kost €532,-, wat neerkomt op een verschil van €612,- per jaar.

zei de Starlet eigenaar

• 0X55AA
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-05-2023
Gooi er van die witte sportvelgen onder, witte velgen onder een blauwe kar maakt hem onmiddelijk een stuk "jonger".

Al zie ik niks mis met deze wagen eigenlijk. Je maakt je zorgen om niks. Dat je er niet op verliefd ben kan ik nog begrijpen, maar je bent in een situatie waar je die beter op zij zet en met je verstand kiest. Beter een auto die je minder graag ziet maar goed en betrouwbaar rijd, dan een of ander afgetrapte Honda civic die je maandelijks naar de garage mag duwen. Ook al past z'n imago zo goed bij je vriendenkring.

Maarja, mss moet je eerst nog wat ouder en wijzer worden om het zo te bekijken ;)

Verwijderd

Waarom zou je een auto van 3000 euro all-risk verzekeren dan? Dat doe ik nog niet met een auto van 10.000 euro. Nouja dat ligt aan de auto natuurlijk en de premie, maar doorgaans niet. Voor het geld dat je kwijt bent kun je beter sparen, rente vangen, en eventuele kosten zelf lappen. Zeker met een redelijk jonge wagen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2009 09:56 ]

• Roenie
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 14 juni 2009 @ 20:59:
...Dat het een oudemensenbak is zou ik niet mee kunnen zitten, maar een auto koop je met een doel. Hoeveel ga je ermee rijden, wat wil je ermee? Daar moet de auto bij passen...
Je een imago aanmeten is ook een doel. Het is lastiger te definieren en subjectief, maar ik kan me goed voorstellen dat niet in een 'ouwelullenauto' wilt rijden als je jong bent. Als je ouder wordt heb je nog meer dan genoeg tijd om zaken praktischer te bekijken. Zo werkt het in ieder geval vaak.
SmartDoDo schreef op zondag 14 juni 2009 @ 21:42:
...Die Ford is voor het geld echt een koopje en is een stuk veiliger dan auto's die je voor een vergelijkbaar bedrag kunt kopen. Liever zit je in een Fusion dan in een Starlet als het eens een keer fout gaat en hoewel je daar nu geen hol van merkt, is het in je achterhoofd wellicht wel een prettiger manier van rijden...
Ik kan me voorstellen dat de moeder van de TS dat in gedachten heeft. Ik heb liever dat mijn kinderen in een veilige auto rijden die ik subsidieer dan in een ouwe bak.
GaMeOvEr schreef op zondag 14 juni 2009 @ 21:20:
[...]Neu. Het enige dilemma in deze is de uitstraling van de auto. Dat zit je zo dwars, dat je bereid bent voor tientjeswerk in de maand een ouder, minder veilig en minder uitgerust hok te kopen en een superdeal af te slaan...
Dit is eigenlijk de kern. Hoe belangrijk is imago voor je? Kun je de sociale druk van je omgeving aan?

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20-11 22:12
Je moet gewoon een jaartje oid in die Ford gaan rijden. En daarna verkoop je hem, krijg je er alsnog meer voor dan 3K hoop ik. Dan kan je alsnog een leuke auto kopen.
Dus nu gebruik maken van het aanbod, over een jaar of langer heb je er nog steeds voordeel van, als je een spannendere auto voor gaat kopen.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

djfisjtik schreef op maandag 15 juni 2009 @ 09:37:
Qua veiligheid en comfort is de Fusion het verstandigst.

Ook al kan de TS de Fusion voor een relatief gunstige prijs krijgen, vind ik het nogal wat om €3000,- neer te tellen voor iets waar je niet 100% achter staat.
We moeten wel een beetje realistisch blijven natuurlijk. ;) TS heeft een auto nodig. Natuurlijk heb je dan het liefst een auto die je het meeste aanspreekt. Echter een auto volledig op emotionele basis kopen schiet niet op, als jij een bepaald type auto hebt waar je verliefd op bent, koop je ook niet de eerste de beste, maar wil je de beste/mooiste/best uitgeruste voor je geld hebben. Uiteindelijk kosten ze allemaal geld, en wil je er niet iedere maand weer geld in pompen omdat je een beroerd onderhouden exemplaar hebt gekocht, of iets met 2 ton op de klok waarvan vanalles vernieuwd dient te worden.

Je moet het zo bekijken, als jij 4K te besteden hebt, ga je kijken naar de modellen die je het meest aanspreken. Als er voor zo'n Fusion dan 6-6.5K gevraagd wordt (realistische marktwaarde) valt die af natuurlijk. Echter nu kun je hem voor 3K krijgen.... Voor dat soort prijsverschillen kan ik een hele hoop emotie aan de kant zetten hoor, zeker omdat je weet dat je in de periode dat jij hem rijd geen ruk afschrijft (wegens voordelige aanschaf) en er veel minder onderhoudskosten aan zullen komen. (want jong en weinig kilometers) Daar komt dan ook nog eens bij dat je deze auto kent, dus weet hoe die onderhouden is etc en wat er eventueel mis mee is, wat altijd maar weer afwachten is als je bij een autoboer wat koopt.

Tuurlijk, qua vaste lasten pakt hij misschien wat duurder uit, maar dat kun je simpelweg weer verrekenen met het feit dat hij minder onderhoud nodig heeft en stomweg in jouw gebruiksperiode (zeg 2-3 jaar) -niets- afschrijft ten opzichte van de aanschafprijs. Iedere andere auto heb je dan vrolijk 1500 euro op afgeschreven. Kijk maar eens wat dat doet met je rekensommetje op jaarbasis... ;) (Nog los van het onderhoud)
De Fusion zou ik ook all-risk verzekeren.
Zou ik zeker niet doen, zeker als beginnende bestuurder met weinig no-claim betaal je zoveel meer, dat je dit beter in je zak kunt houden, zoals HlpDsk ook al zei.
Berekening gebasseerd op gemiddelde waarden:

FusionStarlet (of andere kleine auto)
gewicht1080770
verbruik1315
km/j1500015000
l/jaar11541000
brandstof kosten/j (l/€1,35)€1557,-€1350,-
wegenbelasting€472,-€220,-
verzekering€1432,- (all-risk)€379,- (WA)
totaal€3461,-€1949,-

Een verschil in kosten van €1512,-. Door het verschil in verzekering is de vergelijking krom maar in mijn ogen wel realistisch. De Fusion WA verzekeren kost €532,-, wat neerkomt op een verschil van €612,- per jaar.

zei de Starlet eigenaar
Tja, wat het hele plaatje scheeftrekt is de verzekering, de rest van de waardes zijn wel realistisch. Let wel, afschrijving en onderhoud zijn hier niet in meegenomen, anders zou het plaatje waarschijnlijk ook nog eens in het voordeel van de Fusion uitvallen, ook al is die duurder in de wegenbelasting en verbruikt die meer. :)

Aannames zijn fataal.

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11:55
RemcoDelft schreef op zondag 14 juni 2009 @ 21:29:
Doen :)

Hoewel de fiscus het wellicht als "schenking" kan aanmerken, dus daar even rekening mee houden.
De fiscus merkt een dergelijke schenking niet. Die doen geeneens moeite om zoiets uit te zoeken.

Ik heb gekregen (in deze volgorde):
- Renault clio 1 van de ouders van mijn stiefpa (8 jaar oud, 38000km)
- Schenking 2500€ voor mijn 2de wagen (was 2dehands)
- Onderhoud en benzine voor de 2 bovenstaande wagens gedurende 5 jaar (toen ik mijn voltijdse studies bachelor en master deed)
- Schenking van 3000€ voor de aankoop van mijn laatste privéwagen (3de wagen, was een nieuwe)
- Schenking van 3500€ toen ik alleen ging wonen (wou toch lederen bankstel, eiken meubels,...)
- Kleine erfenis van mijn grootmoeder (3000€), stond bij de bank op een rekening op mijn naam.

Of ga je zo een schenking zelf aangeven? Je zou goed zot zijn!

De fiscus merkt niets, het zijn tenslotte geen astronomische bedragen, alhoewel opgeteld het toch een aardige som bovenop het reguliere "drinkgeld".
Je mag tenslotte je kind toch helpen.

Anyway, gewoon die ford kopen van je ouders. Prima bak voor weinig geld.
Zet er idd over een tijdje (mooie) witte velgen onder, oogt al een pak sportiever.
Over de andere mensen zou ik me geen zorgen maken, als jij maar een goede auto hebt.

• !null
Ik ben het in deze met Gameover eens. Normaal gesproken raad ik iedere beginner een Starlet aan. Maar goed die dingen worden ook ouder, misschien moet ik eens Yarissen gaan aan raden :P
Maar zo'n Fusion is veel meer auto, en wanneer je hem niet allrisk verzekerd (zou ik ook zeker niet doen, zeker niet als beginner met die tarieven) is het verschil op jaarbasis maar heel klein. En daarvoor heb je dus extra luxe etc. Je hebt volgens mij wel een iets minder snelle auto, een Starletje is gewoon een rap karretje, ook in de bochten. Maar dan heb je het wel over een gebakje van minstens 10 jaar oud.

Je kunt altijd nog een spannendere auto kopen.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Engineer Stewie schreef op maandag 15 juni 2009 @ 11:06:
[...]

De fiscus merkt een dergelijke schenking niet. Die doen geeneens moeite om zoiets uit te zoeken.

Ik heb gekregen (in deze volgorde):
[...

Of ga je zo een schenking zelf aangeven? Je zou goed zot zijn!

De fiscus merkt niets, het zijn tenslotte geen astronomische bedragen, alhoewel opgeteld het toch een aardige som bovenop het reguliere "drinkgeld".
Je mag tenslotte je kind toch helpen.

Anyway, gewoon die ford kopen van je ouders. Prima bak voor weinig geld.
Zet er idd over een tijdje (mooie) witte velgen onder, oogt al een pak sportiever.
Over de andere mensen zou ik me geen zorgen maken, als jij maar een goede auto hebt.
Ja, je mag je kinderen helpen, maar daar zijn regels voor. Deze bedragen zijn dermate "klein" (voor een student niet, voor de fiscus wel) dat je niet in de problemen gaat komen - jaarlijks mag namelijk EUR 4479 (2008 bedrag) belastingvrij geschonken worden aan kinderen. Maar struisvogelgedrag is bij de fiscus af te raden. Zoek uit wat mag en hou je eraan, dan hoef je achteraf geen nare situaties te krijgen :o

Aangezien zo'n Fusion minder dan EUR 7479 waard is, komt TS hier niet in de problemen tenzij er andere grote schenkingen zijn in 2009.
GaMeOvEr schreef op maandag 15 juni 2009 @ 10:15:
[...]

Tja, wat het hele plaatje scheeftrekt is de verzekering, de rest van de waardes zijn wel realistisch. Let wel, afschrijving en onderhoud zijn hier niet in meegenomen, anders zou het plaatje waarschijnlijk ook nog eens in het voordeel van de Fusion uitvallen, ook al is die duurder in de wegenbelasting en verbruikt die meer. :)
Eens dat het in het voordeel van de Fusion uitvalt aangezien de Fusion de komende drie jaar ofzo gewoon niet afgeschreven hoeft te worden aangezien hij veel meer dan EUR 3k waard is nu, maar juist qua onderhoud zou ik er niet zo zeker van zijn. Toyota behoort tot de meest betrouwbare merken (vaak zelfs #1), goede kans dat daar hooguit de jaarlijkse onderhoudsbeurten betaald moeten worden. Bij de Fusion zal het ook geen ramp zijn, maar omdat het een nieuwere, duurdere auto is, zullen die beurten allicht iets duurder zijn.

[ Voor 26% gewijzigd door dion_b op 15-06-2009 11:24 ]

Oslik blyat! Oslik!

• kaos001
Nogmaals bedankt voor alle reacties. d:)b

Heb er nog maar eens over geslapen en de Fusion is inderdaad de beste keus die ik kan maken momenteel.
Het imago wat meerdere keren naar voren is gekomen is een dermate klein onderdeel in dit geheel dat ik dom ben als ik het niet doe (theoretisch bekeken, niet emotioneel (8>)

Wat ik ben vergeten te melden is dat de auto een nieuwe distributieriem heeft gekregen, er een compleet nieuwe airco inzit, een nieuwe katalysator en nieuwe banden (winterbanden staan bij de dealer).

Dus al met al een auto die betrouwbaar, vlot en goed onderhouden is.

Zie je binnenkort in Almelo en omstreken een blauwe Fusion rijden, dan ben ik het. *O*

Soundcloud

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

DropjesLover

Dit dus ->

en nu afwachten tot je je eerste deukje door onervarenheid er in hebt zitten :+

als auto-leer bak voor het leukere gooi en smijt werk zou ik voor een starlet oid gaan, nauwelijks kapot te krijgen (de oudere dan) goedkoop in onderhoud en een deukje hier of daar maakt niet zo veel uit en eenvoudig te fixen met sloop-onderdelen. maar dat ben ik :)

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:32

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Feli met je nieuwe auto dan!

• djfisjtik
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-12-2022
Ik zal jullie de berekening besparen, maar ik heb nog is opgeschreven wat de totale kosten zijn over 3
jaar (inc. noclaim opbouw, onderhoud, beide WA verz, restwaarde). Geloof het of niet, ik kom bij beide ongeveer uit op €190,- per maand.

Maar in de Fusion rijd je wel comfortabeler en veiliger. Financiële gevolgen in geval van een ongeluk of diefstal zijn bij de Fusion in theorie groter, maar dit is fictief omdat je ongeveer de helft van de waarde van de auto kado krijgt.

Veel plezier met je auto!

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-11 16:08

beany

Meeheheheheh

Imago?

Ik ben 33 en rij een Nissan Sunny 1.4 uit het jaar 0(ehm, 1994... 15 jaar oud dus). Ding ziet eruit als een bejaardenbak en rijdt ook als een bejaardenbak. Ding was ook van mijn opa.

Lig ik er wakker van? Boeit het me iets? Schaam ik me?

NEE! Dat ding rijdt, klaar.

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

!null schreef op maandag 15 juni 2009 @ 11:14:
Ik ben het in deze met Gameover eens. Normaal gesproken raad ik iedere beginner een Starlet aan. Maar goed die dingen worden ook ouder, misschien moet ik eens Yarissen gaan aan raden :P
Maar zo'n Fusion is veel meer auto, en wanneer je hem niet allrisk verzekerd (zou ik ook zeker niet doen, zeker niet als beginner met die tarieven) is het verschil op jaarbasis maar heel klein. En daarvoor heb je dus extra luxe etc. Je hebt volgens mij wel een iets minder snelle auto, een Starletje is gewoon een rap karretje, ook in de bochten. Maar dan heb je het wel over een gebakje van minstens 10 jaar oud.

Je kunt altijd nog een spannendere auto kopen.
Och, deze Fusion heeft ook een 1.6-16v met 100pk erin, en doet er ook net iets meer dan 10 secs over naar de 100, voor een beginner rap zat hoor. ;)
Veel plezier met je nieuwe auto. ;)
DropjesLover schreef op maandag 15 juni 2009 @ 13:46:
en nu afwachten tot je je eerste deukje door onervarenheid er in hebt zitten :+

als auto-leer bak voor het leukere gooi en smijt werk zou ik voor een starlet oid gaan, nauwelijks kapot te krijgen (de oudere dan) goedkoop in onderhoud en een deukje hier of daar maakt niet zo veel uit en eenvoudig te fixen met sloop-onderdelen. maar dat ben ik :)
Ik ben zelf een BMW rijder, maar als ik kon kiezen tussen zelf een BMW scoren voor 3K of een (roep maar eens wat) Opel Zafira (vind ik dus duf spul) uit 2003 voor 3K, dan komt echt die Zafira er wel in als dagelijks gebakkie hoor. ;)

[ Voor 32% gewijzigd door GaMeOvEr op 15-06-2009 14:35 ]

Aannames zijn fataal.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

djfisjtik schreef op maandag 15 juni 2009 @ 14:02:
[...]

Maar in de Fusion rijd je wel comfortabeler en veiliger.

[...]
Dat is een overrated argument. Zwakste schakel in de veiligheid is de bestuurder. Het is meermaals aangetoond dat bestuurders die denken veilig te rijden juist meer risico's nemen en daarom vaker bij ongelukken betrokken zijn.

Mocht je bij een ongeluk betrokken zijn, dan zit je zonder meer beter in een nieuwe bak, maar de kans dat dat gebeurt is hoger als je je veilig waant :o

Er wordt vaak geroepen dat auto's van meer dan 10 jaar oud levensgevaarlijk zouden zijn. Gek genoeg is een verwaarloosbaar klein percentage van mensen die 10 jaar geleden rondreed overleden of ernstig gewond geraakt.

Dat neemt niet weg dat dit een goede keuze is, maar "veiligheid" zou ik absoluut niet daarbij noemen. Een jonge bestuurder in een grote bak is minder veilig dan een jonge bestuurder in een rammelbak.

Oslik blyat! Oslik!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:21

JT

VETAK y0

Feli met de nieuwe auto :P Ik zou zeggen, als je het een bejaardenbak vind, verlagen, leuk setje velgen van 16" ofzo en misschien dat er ergens nog een leuk setje bumperlippen te vinden is. Kan het een heel andere auto van worden.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Roenie
  • Niet online
beany schreef op maandag 15 juni 2009 @ 14:12:
Imago?

Ik ben 33 en rij een Nissan Sunny 1.4 uit het jaar 0(ehm, 1994... 15 jaar oud dus). Ding ziet eruit als een bejaardenbak en rijdt ook als een bejaardenbak. Ding was ook van mijn opa.

Het hele punt is dat dit voor iedereen anders is. Jij vindt het geen probleem om in een 'ouwelullenauto' te rijden, anderen wel. Ook imago en uitelijk zijn steekhoudende argumenten, net als de prijs of mate van onderhoud.

[ Voor 3% gewijzigd door Roenie op 15-06-2009 14:58 ]

Verwijderd

Superdeals moet je nooit laten gaan

Zo moest ik noodgedwongen door mezelf een v70 kopen uit 1999 op gas voor 2500 euro
saaie kutbak, maar he, 4 maanden later wel mooi voor 6,5k verkocht ;)

Ofterwijl; ga voor die fusion en kijk naar een jaar wat je er mee doet. Ik denk dat je er wel plezier aan gaat hebben!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:06

-tom-562

Oliesjeik

Voor 3000 euro koop je met wat geluk ook een Starlet met een 4EFTE motor. Dan heb je en een mooie auto, en een snelle auto 8)

Vaak bu'j te bang!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Roenie schreef op maandag 15 juni 2009 @ 14:57:
[...]
Het hele punt is dat dit voor iedereen anders is. Jij vindt het geen probleem om in een 'ouwelullenauto' te rijden, anderen wel. Ook imago en uitelijk zijn steekhoudende argumenten, net als de prijs of mate van onderhoud.
Niet "zijn", maar "kunnen zijn". Alleen kom je dan niet in het gebied van luxe extra's. Als je zo goedkoop mogelijk van A naar B moet, speelt het geen rol. Maar als je meer geld over hebt voor niet noodzakelijke zaken, dan is dit potentieel een ervan. Heb je die ruimte niet, dan blijft het non-argument.

Oslik blyat! Oslik!

• YoshiBignose
beany schreef op maandag 15 juni 2009 @ 14:12:
Imago?

Je schaamt je niet, maar je bent wel een kneus. Die nichten die bij de gaypride daar halfnaakt rond dansen schamen zich ook niet. Boeit het ze wat? Nee. Vindt de halve wereld het een stel randdebielen? Ja.

Nou is er opzich niks mis met een nissan sunny vind ik zelf. Een 20 jarige in een multipla heb ik eerder mijn twijfels bij...

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Willekeurig wie in een Multipla is twijfelachtig - maar als ik een MPV nodig had en iemand bood me een Multipla aan met gekende en 100% vertrouwde onderhoudshistorie voor de helft van de marktwaarde, waarmee ik het aanzienlijk goedkoper kon krijgen dan een vergelijkbaar model die er wel uitziet zou ik alsnog de Multipla nemen :z

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Ik ook. Meteen doorverkopen en iets kopen waarin je je niet kapot schaamt.

Je hoeft je eigen imago echt niet serieus te nemen. Hell, ik ben van een 'vette naar een Salto gegaan. Hoe gek wil je het hebben. Maar een Multipla is zooo friggin' lelijk. De nieuwe heeft gelukkig die kansloze bobbel met lampen niet maar nog steeds is het een aarslelijk hok :P

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2009 19:00 ]

• JT

JT

VETAK y0

Het is maar net waar je je auto voor hebt :) Van a naar b zou ik het uiterlijk wat minder belangrijk vinden, maar het is een hobby. Ik kan nog steeds van het uitzicht van mijn auto genieten nu als ik er naartoe loop en ik zie de lage lange sportieve lijn met die lekker afstekende velgjes O+ Dus het is maar net waar je het voor hebt en wat je eigen voorkeuren zijn.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Dit is toch een ontzettende no-brainer? Kopen die Fusion. Ding is goed onderhouden, dus qua onderhoudskosten loop je amper risico's. En het imago...? Wat boeit dat nou voor je 1e auto? Ik reed in een rood/roze/oranje verschoten Toyota Corolla 1.3 16v en was er gewoon trots op :Y)

Het enige echte alternatief waar ik aan kan denken is dat je de Fusion direct inruilt op iets anders, maar dan ga je er financieel eigenlijk altijd op achteruit. Stel dat dat ding 8k moet kosten bij een gemiddelde dealer, dan mag je je handjes dichtknijpen als je 6k terugkrijgt. Je gooit dus min of meer 2k weg. Goed, de getallen zijn een beetje uit de lucht gegrepen, maar ik zou het werkelijk waar zonde vinden als je deze auto niet neemt omdat hij een verkeerd imago heeft.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Waar wederom bij komt dat enigszins recente Fords doorgaans *erg* lekker zitten en goed rijden :)

Dat is sowieso een belangrijk punt als je langere afstanden wilt rijden (vakanties e.d.) - in een auto dat gebouwd is voor de gemiddelde Japanner of Koreaan zit je als reus uit het land met de grootste mensen ter wereld doorgaans niet zo fijn. Voor een kort ritje valt er prima mee te leven, maar op langere afstanden merk je het echt.

* dion_b heeft in Fords, Opels en z'n eigen Hyundai langere afstanden gereden - Ford zit duidelijk het lekkerst, een 20 jaar oude afgetrapte Corsa gaat nog verbazend goed, maar die Excel is echt niets >2.5u :o

Oslik blyat! Oslik!

• Vorak
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
verstandige keuze. Die ford gaat je nog een hoop plezier geven, hou em netjes niet te veel pimpen.

• Roenie
  • Niet online
dion_b schreef op maandag 15 juni 2009 @ 17:22:
Niet "zijn", maar "kunnen zijn". Alleen kom je dan niet in het gebied van luxe extra's. Als je zo goedkoop mogelijk van A naar B moet, speelt het geen rol. Maar als je meer geld over hebt voor niet noodzakelijke zaken, dan is dit potentieel een ervan. Heb je die ruimte niet, dan blijft het non-argument.
Nee hoor, nog steeds 'zijn'. Zelfs al heb je een laag budget en wil je zo goedkoop mogelijk reizen, dan nog zijn er auto's waar sommige mensen niet in willen rijden. Kijk naar de discussie over de Multipla. Er is altijd wel iets is te koop binnen je budget wat je wel leuk vindt.

Misschien dat uiterlijk/imago geen rol speelt als het de potentiele koper echt niets interesseert. Maar dat zijn er maar weinig. Sterker nog, ik ken iemand die altijd in oude rammelbakken rijdt er daar trots op is. Hij geeft daarmee het signaal af dat auto's hem niet interesseren. Eigenlijk is de auto voor hem de ultieme 'imago builder'.

• YoshiBignose
dion_b schreef op maandag 15 juni 2009 @ 18:57:
Willekeurig wie in een Multipla is twijfelachtig - maar als ik een MPV nodig had en iemand bood me een Multipla aan met gekende en 100% vertrouwde onderhoudshistorie voor de helft van de marktwaarde, waarmee ik het aanzienlijk goedkoper kon krijgen dan een vergelijkbaar model die er wel uitziet zou ik alsnog de Multipla nemen :z
Dat meen je niet. Ja, om hem door te verkopen zou ik het natuurlijk ook doen, ook al wordt het nog een hele klus om die weg te krijgen. Al zou ik die bak gratis krijgen zou ik het nog niet nemen... pff wat een gedrocht.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Roenie schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 07:50:
[...]

Misschien dat uiterlijk/imago geen rol speelt als het de potentiele koper echt niets interesseert. Maar dat zijn er maar weinig. Sterker nog, ik ken iemand die altijd in oude rammelbakken rijdt er daar trots op is. Hij geeft daarmee het signaal af dat auto's hem niet interesseren. Eigenlijk is de auto voor hem de ultieme 'imago builder'.
Tja, zo kun je alles "imago" noemen. Ik rij in een Hyundai Excel omdat ik het geerfd heb en omdat het extreem goedkoop in gebruik en onderhoud is. Ik vind het een lelijk en oncomfortabel ding, en ben sowieso meer voorstander van "Europees" ogende auto's. Maar iets anders zou geld kosten in de aanschaf wat ik a) niet heb op dit moment en b) gezien de al zeer lage maandlasten van m'n Excel in het meest optimale geval pas na jaren (4 a 5 jaar) terugverdiend zou worden - en dat meest optimale geval zou dan ook een 15-jaar oud koekblik zijn.

Zit ik hier bewust een "cheap ass" imago te cultiveren of ben ik gewoon rationeel bezig :?

Oslik blyat! Oslik!

• JT

JT

VETAK y0

YoshiBignose schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 09:07:
[...]

Dat meen je niet. Ja, om hem door te verkopen zou ik het natuurlijk ook doen, ook al wordt het nog een hele klus om die weg te krijgen. Al zou ik die bak gratis krijgen zou ik het nog niet nemen... pff wat een gedrocht.
Sommige mensen geven er niks om hoe het eruit zie, als het maar werkt. En als het dan ook nog cheap is...
dion_b schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 09:23:
[...]

Zit ik hier bewust een "cheap ass" imago te cultiveren of ben ik gewoon rationeel bezig :?
Imho ben je prima bezig, als je je auto puur functioneel hebt en niet voor de hobby :)

Ecodan warmtepomp

• YoshiBignose
JT schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 13:08:
[...]

Sommige mensen geven er niks om hoe het eruit zie, als het maar werkt. En als het dan ook nog cheap is...
Dat blijkt, anders had nooit iemand die auto ooit gekocht. Maar je weet vaak wel WAT voor type mensen het zijn...

• !null
@YoshiBignose, wat zit je nou de hele tijd te zeuren over auto's waar mensen zich sowieso voor zouden moeten schamen etc?
Ik ga jou toch ook niet vertellen dat je je moet gaan schamen voor je avatar?

Het is gewoon een rationele keuze. Het is toch logisch dat het verschilt per mens, hoeveel prioriteit een mooie of leuke auto heeft boven bijvoorbeeld financiele situatie. En los daarvan, soms is het niet eens een keus, vanwege de poen.

Wat de TS zou doen als ie de auto niet zou nemen is een voordeel van circa 4000 euro te niet doen om in een ouder gebakje rond kunnen rijden wat dan wel exact is wat ie wil. Ook voor zijn budget (3K) kun je een hartstikke leuke auto kopen, maar om er nou zo'n voordeel voor te laten liggen.
Op die Ford heb je natuurlijk ook wel afschrijving, maar als je hem binnen een jaar weer verkoopt is het voordeel nog steeds.

(en ja dit komt van een autoliefhebber, ik heb 2 japanse coupe's :P )

[ Voor 4% gewijzigd door !null op 16-06-2009 14:29 ]

• YoshiBignose
De OP stelt toch een vraag. Voor schut lopen in een auto, maar tegen een goede prijs. Dat is de afweging die je moet maken. Ik had het persoonlijk niet gedaan, tenzij ik de auto natuurlijk direct kon verkopen ( maar ik denk niet dat z'n moeder dat op prijs stelt :') ).

Nou heb ik natuurlijk al een auto. Als je dat nog niet hebt dan ben je bijna blij met alles en dan is 3000 voor zo'n nieuwe wagen natuurlijk een goede deal.

offtopic: wat voor coupes als ik vragen mag. Toch geen toyota celica ofzo :P

[ Voor 8% gewijzigd door YoshiBignose op 16-06-2009 14:39 ]

• !null
Ok, het is inderdaad de vraag, maar je veroordeelt mensen en auto's nogal snel in deze. Ligt ook wel aan je woordkeuze haha.

offtopic:
Celica's kunnen heel duf zijn, en de basis uitvoeringen zijn vaak niet erg bijzonder (qua snelheid of wat dan ook), maar dat is die van mij niet :P (175pk met leuke sportophanging en sperdiff, maar je hebt nog brutere versies (imprezakillers))
Verder nog een MR2, wat toch wat serieuzer scheurwerk is met de middenmotor en (dus) achterwielaandrijving. Doet het erg leuk op CPZ :)

Pagina: 1