• TI_Observer
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-11-2025
Hallo,

Pc wilt niet meer starten. Daarvoor kon ik hem nog wel starten maar kreeg ik geen beeld meer zodra ik windows in wilde gaan. Zelfs f8 om naar veilige modus te gaan gaf hij al geen beeld meer, hetzelfde met windows opnieuw installeren. Dus ik dacht dat het misschien aan de videokaart zou liggen en heb een andere videokaart erin gedaan. Werkte niet, dus ik die andere videokaart er weer ingezet en toen wilde hij helemaal niet meer opstarten. Dus dan ga je alles nalopen:

Videokaart: nee, heb ik al getest
Voeding: nee, lampje brand op mobo en ik heb met andere voeding getest
mobo: zou kunnen, is lastig te testen
cpu, zou kunnen lastig te testen
led connectors: nee, die zitten goed
geheugen: nee, zonder geheugen zou die iig aan moeten gaan

Zowat alles getest maar geen beweging in te krijgen. Ik heb geen ideeën meer behalve dan dat de verbinding van de startknop tot de pwr led kapot is.

Ik lieg ALTIJD... zie je dat was weer een leugen!

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-05 08:44
Je zult specifieker moeten zijn hoe je getest hebt dat bijvoorbeeld het probleem niet aan de videokaart, processor of geheugen ligt.

Verder kun je de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter doornemen.

Als je problemen alleen in Windows gebeuren is de eerste stap om het met een Live CD te proberen, bijvoorbeeld Ubuntu. Of Windows gewoon helemaal opnieuw te installeren.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• TI_Observer
Als ik de 12v lijn (4pins) en de 24pins op het mobo heb aangesloten + alle led connectoren dan zou die al moeten opstarten toch? Daarbij zit dan de cpu, geheugen en de graka op het mobo

die gast hierboven: heb je mijn verhaal uberhaupt wel gelezen?

• kalizec
jvoorhout schreef op zondag 14 juni 2009 @ 20:29:
Als ik de 12v lijn (4pins) en de 24pins op het mobo heb aangesloten + alle led connectoren dan zou die al moeten opstarten toch? Daarbij zit dan de cpu, geheugen en de graka op het mobo
Als er niets defect is, dan moet een PC kunnen starten met alles wat je net noemde minus de LED-connectoren. Die laatste zijn niet nodig om te kunnen starten.
die gast hierboven: heb je mijn verhaal uberhaupt wel gelezen?
Ja, ik heb je verhaal gelezen. De vraag is of jij de verschillende FAQ's, etc gelezen hebt. Want ik mis een aantal dingen in je startpost. Onder andere specifiacties van om welke hardware het gaat.

Maar ook kan ik uit je tekst niet opmaken wat het resultaat was met de andere videokaart. Je schrijft dat het niet werkte, maar je schrijft niet dat er exact hetzelfde gebeurt. Kortom, het is niet specifiek genoeg. (Ik kan me thans tientallen andere reacties voorstellen dan alleen 'werkt' of 'werkt niet'.)

Verder zou ik als ik jou was vooral even gaan kijken of het nu aan je software ligt of niet, want als het met een Live CD of nieuwe Windows-install niet werkt zul je toch echt al die 'Lastig te testen' dingen af moeten gaan om de veroorzaker van je probleem te vinden.

PS. En wellicht is het niet heel handig om mensen die je trachten te helpen met 'gast' aan te schrijven. Als ik je bericht niet had gelezen had ik zeker ook niet de moeite genomen te reageren.

[ Voor 6% gewijzigd door kalizec op 14-06-2009 20:48 ]

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• TI_Observer
Bedankt voor je hulp, op de chat is het toch heel anders gesteld daarmee. Maar als je het gelezen had dan wist je dat de pc gewoon uberhaupt niet meer aangaat. Dus ik druk de powerbutton in en dan doet hij helemaal niets.
Die videokaart wissel is eigenlijk ook niet relevant, ik weet niet waarom ik dat erbij had gezet. Maar in ieder geval toen ik hem gewisseld had kon ik wel in het bios komen maar als hij wilde "doorstarten" dan kreeg ik zwart beeld. Bij beide videokaarten en ook bij 2 verschillende beeldschermen. Toen ik de oude kaart er weer in had gezet is hij "dood" gegaan en krijg hem niet meer aan. Het is dus 100% een hardware probleem!

hardware is:
a8v-vm
amd athlon 64 4000+ san diego (s939)
geil 2x512 ram dual channel
xfx 7800gt extreme
160 gib

[ Voor 10% gewijzigd door TI_Observer op 14-06-2009 21:00 ]

• kalizec
Ok, begin eens met het afkoppelen van de stroomkabel, daarna nog even proberen te starten zonder stroom. Dat haalt de restspanning van het systeem af en dan is het veiliger om te werken (veiliger voor de apparatuur).

Ook is het beter om even alles af te koppelen wat niet strikt noodzakelijk is. Dus HDD, DVD, etc afkoppelen van zowel het moederbord als van de voeding. Dit ontlast de voeding.

Vervolgens de CMOS resetten (welke jumper of knop je moet hebben staat in de handleiding).

Tot slot kun je proberen te starten en kijken of er iets te zien is. Eventueel nog even de andere VGA/DVI aansluiting proberen. Krijg je bij het starten uberhaubt piepjes uit je speaker?

• TI_Observer
waarempel, ik heb cmos gereset en die rest powerbutton gedaan, en hij draait gewoon weer.

Nu even alles aansluiten en kijken of hij dan volledig weer opstart.

Bedankt man, dit is in iedergeval weer een begin

Pagina: 1