PC gecrasht na installeren Windows 7

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Een paar weken geleden heb ik Win7 geinstallleerd als dual boot naast XP. Dit ging op zich goed, al heb ik dynamic overclocking (het is een MSI mobo) aan gezet om wat betere prestaies te krijgen. Van de week begonnen de problemen. Bij het opstarten, ging het scherm meteen op zwart. POST-screen werd niet zichtbaar en het scherm sprong weer aan toen XP bijna volledig was opgestart. Win7 deed het helemaal niet meer (sowieso kwam het scherm om een OS te kiezen niet door).

Omdat ik ook niet meer bij de bios kon komen, heb ik CMOS gecleard met de jumper. Had ik dat nou maar niet gedaan. Nu start 'ie helemaal niet meer op. Het mobo geeft een geluidcode die niet beschreven staat op de AMI site (het gaat zoiets als bliep, bliep,..............., bliep dus de eerste twee snel en de laatste volgt daar met een vertraging op.) De D-bracket lichtjes blijven hangen bij de code "Initializing Keyboard Controller ".

Wat ik nog meer heb gedaan:
- paar keer nog een keer CMOS proberen te clearen met de jumper
- batterijtje van de CMOS er even uitgehaald en er weer ingedaan
- alles van het mobo verwijderd (behalve cpu) en dit een uur laten draaien
- bios rescue floppy geprobeerd, maar floppy drive krijg ik niet aan (ook niet het forceren met ctrl+home)

heeft iemand nog een idee of is dit toch al oude beestje nu echt dood

CPU: P4@2,8 GHz (northwood geloof ik)
mobo: MSI 865 PE neo-2
RAM: 1,5 GB corsair DDR
VGA: nvidia 7600 GS (MSI)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 01:45
Sluit eens alleen moederbord, geheugen en processor aan. Dan zou het systeem moeten piepen dat er geen grafische kaart in zit.

Dan prop je die er bij en dan je op zijn minst de BIOS moeten kunnen bereiken,

Neem anders de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door om te kijken hoe en wat er nog mogelijk is, al ga je op deze manier snel in de richting van componenten uitwisselen moeten om nog vast te kunnen stellen wat er defect is en wat niet.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zonder VGA-kaart starten, maar met RAM etc., had ik ook al gedaan (vergeten te vermelden). Dan piept 'ie idd iets anders (letterlijk, lol). De troubleshooter had ik als naslag gebruikt. Niet alles geprobeerd, aangezien de PC het voor het clearen van de CMOS het gewoon deed. Hij deed het niet zoals het hoorde, maar hij deed het wel. Dank voor je input, btw. Iemand anders nog suggesties?