• dvdhoek
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-01 08:10
Ik heb zelf een paar jaar geleden een Casio EX-S600D gekocht, in Duitsland omdat deze in Nederland niet leverbaar was. Deze camera heeft een DivX filmfunctie. Nu wil ik iemand een camera cadeau doen met liefst ook een DivX filmfunctie. Ik kan echter geen modellen vinden. Ik vraag me af waarom er zo weinig modellen zijn met deze functie, de techniek is toch al jaren oud. Welke modellen kunnen wel in DivX formaat filmen?

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Je zegt het zelf een beetje al: DivX is al jaren oud ;)

Waarom wil je überhaupt dat formaat? Avi/mpeg/mp4 ofzo is veel handiger. En je kan het tegenwoordig allemaal vrij makkelijk omzetten.

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
sOid schreef op zondag 14 juni 2009 @ 18:58:
Je zegt het zelf een beetje al: DivX is al jaren oud ;)

Waarom wil je überhaupt dat formaat? Avi/mpeg/mp4 ofzo is veel handiger. En je kan het tegenwoordig allemaal vrij makkelijk omzetten.
De Canon ixus 870 IS doet H.264 in .mov container, filmpjes zien er leuk uit.
Ongeveer 75MB per minuut op 640x480.
divx is een beetje ouderwetsch.
(tenzij je natuurlijk een afspeel apparaat hebt dat alleen divx snapt)

[ Voor 7% gewijzigd door bouwfraude op 14-06-2009 19:34 ]

• dvdhoek
DivX wordt door veel DVD spelers ondersteund en kan rechtstreeks worden gebrand zonder dat het bestand geconverteerd hoeft te worden. Makkelijk dus ook om aan iemand uit te leggen hoe de filmpjes op TV kunnen worden afgespeeld. Bovendien past er relatief veel film op een geheugenkaart.

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

dvdhoek schreef op zondag 14 juni 2009 @ 22:14:
DivX wordt door veel DVD spelers ondersteund en kan rechtstreeks worden gebrand zonder dat het bestand geconverteerd hoeft te worden. Makkelijk dus ook om aan iemand uit te leggen hoe de filmpjes op TV kunnen worden afgespeeld. Bovendien past er relatief veel film op een geheugenkaart.
mp4 formaat is toch ook mpeg4? Volgens mij moet dat ook gewoon werken op dvd spelers die divx (= ook mp4) ondersteunen.

• dvdhoek
Fairy schreef op zondag 14 juni 2009 @ 22:17:
[...]

mp4 formaat is toch ook mpeg4? Volgens mij moet dat ook gewoon werken op dvd spelers die divx (= ook mp4) ondersteunen.
MP4 is wat anders dan DivX. DivX wordt door meer spelers ondersteund.
Pagina: 1