Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hello,

Ik ben nu een torrent aan het downloaden maar die gaat niet zo snel, 5 GB
Maar hij download 60 KB per seconde maar aan het begin van de torrent iets van 200.
Maar ik lees dat bij sommige mensen de snelheid echt omhoog gaat van poorten openzetten maar ik weet niet welke poorten. Die van Portforward hielp niet echt. En firewall fftjes uitzetten ook niet. Weten jullie wat ik nog kan doen of welke poorten ik open moet zetten? ik gebruik Bitlord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09:23
Er van uitgaand dat je iets compleet legaals download;

-Welk programma?
-Welke router/modem?
-Welk internet abonnement?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Torrents zijn meestal niet legaal,

1: Bitlord
2: De ZyXEL P-2602H-D1A
3: Telfort 20 MB

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2009 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
Dat bedoelde ik dus niet :p

Met welk programma je download!
Utorrent? Azureus?

Er bestaan wel degelijk programmas die je legaal download! Dat sims 3 zou ik even weghalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:17

job

Verwijderd schreef op zondag 14 juni 2009 @ 18:53:
Maar ik lees dat bij sommige mensen de snelheid echt omhoog gaat van poorten openzetten maar ik weet niet welke poorten. Die van Portforward hielp niet echt.
De poorten die je nodig hebt staan aangegeven in je torrent software.
Als je de handleiding van portforward opvolgt leggen ze je zelf uit waar je de benodigde poorten kan vinden.

Als je hulp nodig hebt is het handig om uit te leggen waar je dan precies vast loopt.
Met de zin "hielp niet echt" snappen we niet wat je bedoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-09 16:59

CoolGamer

What is it? Dragons?

Wat ging er dan mis toen je PortForward had gebruikt? Het is toch een duidelijke handleiding voor veel modellen en veel verschillende applicaties.

Wat is het merk en model van router? Dan is ook handig om te weten.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 23:43
Staat in de startpost als laatste woord dat die Bitlord gebruikt, heb er geen ervaring mee, maar bij torrents ben je afhankelijk van de feed&seeds voor snelheid. Hoe kom je erbij dat je poorten open zou moeten gooien, en weet je al zeker dat de betreffende poorten dicht staan. Weet uit het verleden dat een aantal van die programma's aangaven dat je idd niet snel kon downloaden vanwege poorten die uit staan en/of een fw die de boel tegenhoud.

Hier wellicht een handige link voor je om je op weg te helpen..: http://portforward.com/en...iveNetworking/BitLord.htm

Je kan overwegen om nieuwsgroepen te gebruiken.

[ Voor 14% gewijzigd door Yippie op 14-06-2009 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Er staat in mijn eerste post al dat ik bitlord gebruik, wat ik bedoel met het hielp niet echt is dat de downloadsnelheid niet opvallend omhoog ging. Soms stijgt en daalt ie wel is maar met het veranderen gebeurde er niks. Met portforward hoefde ik maar 1 poort open te zetten, weet niet of dat klopt.
Maybe sommige hier beter lezen, merk is: ZyXEL en dit is het model....: P-2602H-D1A
Hoe kan ik nieuwsgroepen gebruiken, hoe werkt het en heb je een site of iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Je zal zelf iets meer moeite moeten doen, maar dit is een goed begin om je in te lezen in de werking:
http://www.binaries4all.nl/beginners/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En die site van je yippie, ik heb een ander menu dus kan sommige dingen niet selecteren zoals TCP+UDP enzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-09 16:59

CoolGamer

What is it? Dragons?

Verwijderd schreef op zondag 14 juni 2009 @ 19:13:
En die site van je yippie, ik heb een ander menu dus kan sommige dingen niet selecteren zoals TCP+UDP enzo
Komt deze wel overeen: http://portforward.com/en...L/P-2602H-D1A/BitLord.htm

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke, ik zal even kijken:)
En telfort ondersteunt geen nieuwsgroepen dus ik laat het even zo kwa nieuwsgroepen
EDIT: the coolgamer, dat heb ik gedaan maar ik zie geen verandering...

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2009 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
Verwijderd schreef op zondag 14 juni 2009 @ 19:09:
Er staat in mijn eerste post al dat ik bitlord gebruik,
Nou dat stond er net nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Ik had het wel gelezen, en hij heeft het niet bewerkt achteraf.. ( dan heb ik het over de startpost, laatste woord)

Maar coolgamer heeft je al de juiste link gegeven, als het weinig uithaalt raadt ik je aan om ook daadwerkelijk te testen of de poort wel openstaat, dat kan je doen door bijv. gebruiken te maken van deze link en de bijbehorende instructies: http://www.portforward.com/help/portcheck.htm

Wellicht dat de software matige firewall van XP bijv. aanstaat.

[ Voor 5% gewijzigd door Yippie op 14-06-2009 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• las3r
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06-09 16:29
Probeer in ieder geval utorrent te gebruiken, deze heeft een simpele interface waar je ook kunt zien of je een goede verbinding hebt (groen icoontje onderaan) of een slechte verbinding (rood icoontje)-> poorten moeten dan open.

UTorrent heeft een gemakkelijk setup-screen waar je ook direct kunt testen of je connectie goed is , en dus niet gelimiteerd wordt.

volgens mij is het zo dat als iemand anders zijn ports niet heeft geforward, en jij ook niet, dat je dan GEEN verbinding met hem kunt maken, en dus automatisch minder snelheid krijgt.

Keep in mind: als er maar 10 seeds / 10 peers zijn zul je nooit je volledige 20mbit trekken, alleen in het gunstigste geval (Als er seedboxes / fiber-users in de swarm zitten) :)

http://www.utorrent.com/

Ik heb zelf ook een zyxel, in het NAT menu even naar port forwards gaan en als default server jou lokale ip invullen forward alles naar jou pc ongeacht traffic (firewall wel instellen !!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jullie hebben ook gelijk over utorrent, maar ik ben nu 30 % en 8 uur aan het downloaden dus die maak ik even af, dan stap ik over op utorrent. En toen ik me poort wilde checken was hij in gebruik voor (denk ik bitlord dan) dus..
Ik heb windows 7, de firewall haalde niks uit maar nog 1 dag aan laten staan en download is af.
Heb wel weer geleerd hoe ik poorten open moet zetten:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 14 juni 2009 @ 19:17:
Oke, ik zal even kijken:)
En telfort ondersteunt geen nieuwsgroepen dus ik laat het even zo kwa nieuwsgroepen
EDIT: the coolgamer, dat heb ik gedaan maar ik zie geen verandering...
Zet een IPv6 tunnel op, en je hebt gratis toegang tot twee van de beste nieuwsgroepservers van Nederland (Eweka en XSnews).
Pagina: 1