Na een duik van afgelopen vrijdag heb ik beslist dat ik eindelijk eens een duiklamp moet hebben dat werkelijk licht geeft! Want tot op dit moment heb ik een backup lampje als duiklamp. In feite ipv duiken, duik ik mee... Maar goed, tot daar mijn gezaag 
Toen dacht ik: nuja, een lampje, dat moet toch niet zoveel kosten he
Maar toen dacht ik nog verder.... waarom niet gewoon zelf eentje maken! En dan wil ik dan toch iets nastreven dat even veel licht geeft als een GreenForce (ahja, je steekt er toch zelf vanalles in wat je wilt!)
Ik heb toch een goed budget van zo'n 50-75€ (hoe minder hoe beter)
Dan kreeg ik 2 ideen.
1) Huidige lamp verbouwen
Mijn huidige lamp is: Omersub Moonlight.
Het is relatief klein en handig, maar dat heeft tegelijk ook een nadeel: er kan dus niet veel aan gewijzigd worden.
2)Nieuwe lamp van 0 bouwen...
Wat had ik in gedachten?
* Sterke Highpower LED lampje (zoals deze. Liefst toch echt wel minimaal zo'n 300-400 Lumen, dat is uitstekend om mee te gaan duiken!)
* Battery-pack (of bestaande 6xAA batterijen (2300mAh)) (1.5 uur is genoeg, dus moet niet per se 6 uur of what ever zijn)
* Koelblokjes (huidige struikelblok, zie verder)
* Voltage-regulator?
Wat zijn mijn problemen?
* Zoals ik begrepen heb hebben de Highpower LED's koeling nodig, dus in mjin huidige lamp een highpower LED inbouwen is echt wel niet slim (plastic, dus hitte kan niet verloren!).
Dus automatisch gewoon een nieuwe lamp maken of is daar een oplossing voor?
En waar moet ik op letten bij koeling en hoe doe ik dat goed?
* Welke batterijen te gebruiken als ik een nieuwe lamp maak?
* Wat moet ik zeker niet vergeten?
* Hoe maak ik het echt waterdicht?
Dus is hier iemand die zelf al eentje gemaakt heeft en me kan helpen, alle hulp welkom!
Toen dacht ik: nuja, een lampje, dat moet toch niet zoveel kosten he
Ik heb toch een goed budget van zo'n 50-75€ (hoe minder hoe beter)
Dan kreeg ik 2 ideen.
1) Huidige lamp verbouwen
Mijn huidige lamp is: Omersub Moonlight.
Het is relatief klein en handig, maar dat heeft tegelijk ook een nadeel: er kan dus niet veel aan gewijzigd worden.
2)Nieuwe lamp van 0 bouwen...
Wat had ik in gedachten?
* Sterke Highpower LED lampje (zoals deze. Liefst toch echt wel minimaal zo'n 300-400 Lumen, dat is uitstekend om mee te gaan duiken!)
* Battery-pack (of bestaande 6xAA batterijen (2300mAh)) (1.5 uur is genoeg, dus moet niet per se 6 uur of what ever zijn)
* Koelblokjes (huidige struikelblok, zie verder)
* Voltage-regulator?
Wat zijn mijn problemen?
* Zoals ik begrepen heb hebben de Highpower LED's koeling nodig, dus in mjin huidige lamp een highpower LED inbouwen is echt wel niet slim (plastic, dus hitte kan niet verloren!).
Dus automatisch gewoon een nieuwe lamp maken of is daar een oplossing voor?
En waar moet ik op letten bij koeling en hoe doe ik dat goed?
* Welke batterijen te gebruiken als ik een nieuwe lamp maak?
* Wat moet ik zeker niet vergeten?
* Hoe maak ik het echt waterdicht?
Dus is hier iemand die zelf al eentje gemaakt heeft en me kan helpen, alle hulp welkom!
[ Voor 5% gewijzigd door Dima_2005 op 14-06-2009 18:49 ]
Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)