Toon posts:

Tijd voor nieuwe Speakers..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Medetweakers.

Na een lange tijd hebben mijn (oude, krotte, vuile, slecht klinkende _/-\o_ )Creative A200 Speakers het begeven.
Heb wat op het internet gezocht en uiteindelijk 1 gevonden:

Creative Gigaworks T3 (oeh van de naam alleen krijg ik bijna een orgasme :o )
pricewatch: Creative Gigaworks T3 Zwart

Deze blijken dus best wel 1337 te zijn.
Nou wil ik dit keer het uiterste uit mijn speakers halen, en wil ik dus ook nog een Geluidskaartje erin prikken.
(gebruikte hiervoor mijn onboard kaart).
Daarvoor heb ik deze gevonden:

Creative X-Fi Titanium PCI-Express
pricewatch: Creative X-Fi Titanium

Dit ziet er allemaal wel mooi uit etc..
Maar had nog 2 vragen aan jullie. :)

Ik heb dus deze setup aan een paar vrienden laten zien.
Wat nou het rare is is dat de ene zegt dat ik die geluidskaart helemaal niet nodig heb met deze speakers, en de andere zegt dat het er alleen maar beter op word.
Ik heb als een gek gegoogeld en reviews gelezen maar er stond niets hierover.
Wat kan ik dus het beste doen? Geluidskaartje erbij nemen? Of zonder?
En voor wat soort muziek dienen deze speakers het beste? (of maakt dat geen bal uit 8)7 )

Groeten,

Robin

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:12

Rival24

I'll Be Back

Zoals eigenlijk altijd geldt voor speakers is het verstandig om ze eerst te beluisteren voordat je ze gaat kopen. Dit zal met PC speakers waarschijnlijk wat lastiger gaan, en al helemaal in combinatie met onboard of geluidskaart als bron. Maar ik geloof dat je bij Saturn of Mediamarkt wel wat mogelijkheden hiervoor hebt?

Het is misschien ook wel een idee om eerst die speakers te kopen, aan te sluiten op je onboard geluidskaart en als dat niet naar tevredenheid is eens na te gaan denken over een andere geluidskaart.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de speakers al beluisterd.
Ze zijn zeer goed daarom heb ik ook voor deze gekozen ;)
Maar aangezien ik ook iemand ben die op de kleinste details in muziek let wil ik toch net iets meer.
Daarom de geluidskaart.
De onboard van mij zal ook geen pro geluidskaart zijn aangezien mijn pc niet zelfbouw is en niet echt een "pro" mobo heeft

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Is het niet een idee om gewoon een 2.0 set te nemen als je "zeer goed geluid" (wat is dat? veel bass? of juist veel detail in het hoog) wil?

Verder: onboard is allemaal niet geweldig, of je nou een "pro" mobo hebt of niet.

Ik ben zelf minder kapot van creative, ook qua geluidskaartjes.

een 5.1 setje geeft vrij vaak 'lekker veel' bass en minder midden geluid.

Zaram module kopen voor je glasvezelaansluiting?

• hexagram
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Ik denk niet dat uberhaupt de combinatie PC speakers met welke computer en/of geluidskaart dan ook jou de kleinste details laat horen. Het grootste deel van je audio collectie is denk ik MP3 wat sowieso al een groot deel van het dynamische bereik afkapt. Over deze discussie kan je heel veel lezen, ook hier op GoT. Is wel handig, krijg je d'r wat inzicht in over hoe en wat etc

Ik weet niet wat je budget is, ik neem aan rond de €225,- als ik de beide componenten bij elkaar optel. Mijn advies is dan, ga eens kijken voor een leuk Teufel setje (loopt topic hier ergens over, moet je even zoeken).

Succes!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Ik zou eerst maar die set proberen. Mocht je dan het idee hebben dat de geluidskwaliteit niet zo goed is als de set zou kunnen, dan pas zou ik gaan kijken naar een geluidskaart.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• daan08
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-07-2023

daan08

PEBKAC

Fostex PM04 actieve speakers en een M-audio 2496 PCI kaart.. klaar, even duur en beter.

Verwijderd

Topicstarter
Boudewijn schreef op zondag 14 juni 2009 @ 18:21:
Is het niet een idee om gewoon een 2.0 set te nemen als je "zeer goed geluid" (wat is dat? veel bass? of juist veel detail in het hoog) wil?

Verder: onboard is allemaal niet geweldig, of je nou een "pro" mobo hebt of niet.

Ik ben zelf minder kapot van creative, ook qua geluidskaartjes.

een 5.1 setje geeft vrij vaak 'lekker veel' bass en minder midden geluid.
Naja..
Ligt eraan hoe ik me die dag voel :P
Op een rustige dag luister ik dan bijv Jazz en wil dan gewoon veel detail hebben.
Ene keer heb ik een wat ruigere dag ik luister ik Reggaeton of Hip Hop etc etc.
bulldoze schreef op zondag 14 juni 2009 @ 18:25:
Fostex PM04 actieve speakers en een M-audio 2496 PCI kaart.. klaar, even duur en beter.
Op wat voor manier zijn deze speakers beter dan?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2009 18:32 ]

• Neogenic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-03-2022
Op wat voor manier zijn deze speakers beter dan?
In die prijsklasse zullen veel studio-monitoren gewoon een betere en natuurgetrouwere geluidsweergave geven dan 2.1 pc-setjes. Bij 2.1 pc-setjes lever je gewoon vrijwel altijd kwaliteit in van de midden- en hoge tonen door de kleine satellietspeakers die erbij zitten.

Voor betere muziekweergave in die prijsklasse zijn (actieve) speakers zoals bijvoorbeeld de M-Audio Studiophile AV40 meer geschikt. Die staan hier nu voor 110 euro te koop en dat is echt vrij goedkoop voor de kwaliteit die je krijgt.

Zulke speakers zullen wel minder geschikt zijn als je graag knallende bassen wilt in games of films. Als dat meer je prioriteit heeft dan zijn 2.1 setjes met een subwoofer daar beter geschikt voor maar daar lever je qua algemene muziekweergave dan weer op in.

Wat betreft de geluidskaart, M-Audio heeft inderdaad goede kaarten maar de X-Fi geeft in Audiocreatie-modus (dan word de bron, doorgaans 44kHz niet geresampled) ook goed geluid weer in die prijsklasse.

[ Voor 9% gewijzigd door Neogenic op 14-06-2009 21:41 ]

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:57

BHQ

Neogenic schreef op zondag 14 juni 2009 @ 19:32:
[...]
In die prijsklasse zullen veel studio-monitoren gewoon een betere en natuurgetrouwere geluidsweergave geven dan 2.1 pc-setjes. Bij 2.1 pc-setjes lever je gewoon vrijwel altijd kwaliteit in van de midden- en hoge tonen door de kleine satellietspeakers die erbij zitten.
Precies. Goedkope studiomonitoren zijn een -erg- goed alternatief voor PC setjes, alleen een geluidskaartje erbij die 6,3" uitgangen heeft of tulpjes.

• daan08
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-07-2023

daan08

PEBKAC

Een verloopkabeltje erbij is toch ook geen probleem. Maar een subwoofer bij zo'n betaalbaar 2.1 setje kan ook gewoon niks zijn in termen van baskwaliteit. :)

• BHQ

BHQ

Mwa, opzich valt de bass in die kleine monitorsetjes nog mee ook. Het is niet veel, maar wel gewoon heel aardig in balans met de rest.

[ Voor 29% gewijzigd door BHQ op 15-06-2009 00:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
Wil in ieder geval wel mijn bass hebben aangezien ik niet alleen maar jazz luister ofzo.
Als ik bijv Reggaeton ga luisteren of R&B etc zal ik die bass erg missen.
Misschien een andere geschikte set? Van rond de (200 a 250) eu?

• BHQ

BHQ

Luister dan ook muziek :+

Maar het is niet dat die Creative set diep/veel bas produceert. Je zou eens naar een Logitech Z-2300 moeten kijken als die nog ergens te krijgen is, dat is wel een basmonster in de 2.1 kits.

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 05-02 12:00
ik vond deze set ERG goed klinken heel mooi geluid niet zoals bij de meeste van dat soort setjes gigantisch veel bas (gedreun) en geen hoog, vond het zeker een positieve meevaller!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 14 juni 2009 @ 18:17:
Ik heb de speakers al beluisterd.
Ze zijn zeer goed daarom heb ik ook voor deze gekozen ;)
Maar aangezien ik ook iemand ben die op de kleinste details in muziek let wil ik toch net iets meer.
Daarom de geluidskaart.
De onboard van mij zal ook geen pro geluidskaart zijn aangezien mijn pc niet zelfbouw is en niet echt een "pro" mobo heeft
Koop gewoon tweedehands een setje mordaunt short 902i's en een stereo versterkertje. Dan kun je details beluisteren, met een creative of logitech setje nooit en te nimmer.

De mordaunt short's koop je voor 150 euro wel een paar, voor 100 euro een leuk stereo versterkertje erbij en er zal een wereld voor je open gaan!

(Je kunt ook een surround receivertje in plaats van de stereo versterker nemen, dan kun je later uitbouwen naar een fatsoenlijke 5.1 set.. )

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2009 15:28 ]

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-02 17:51

Stoney3K

Flatsehats!

Ik ben het hier helemaal eens met het advies voor een 2.0 setje.

Zelf heb ik de Logitech Z-10 ooit gekocht, en nooit spijt van gehad. Sub/sat setjes hebben vaak het probleem dat er in verhouding te veel bas in zit, met een blikkerig hoog en weinig mid. Dat is ook een van de redenen waarom ik zoiets nooit in mijn woonkamer zou zetten. :)

Die M-Audio monitors zien er trouwens ook wel aantrekkelijk uit. Met jouw budget zou ik zelfs nog overwegen om een duurder setje studio-monitors neer te zetten (Studiophile BX5a bv.)

Aansluiten gaat trouwens prima met een 3,5mm Jack naar Tulp verloopkabeltje en twee Tulp-Jack verloopplugjes, dan kun je elke geluidskaart gebruiken.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Verwijderd

Inderdaad de logitech z10 is zeker een goeie speaker

Nog grotere voordeel je heb geen geluidskaart nodig omdat het usb speakers zijn

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Waaorm is die Z10 dan zo goed?
Tsja USB en geluidskwaliteit, dan ga je dus de hele DA conversie in je speakers (of iig de versterker van die speakers) doen. Zal voor die prijs niet veel soeps zijn.

Bij een analoog aangesloten set kun je daar iig nog eens upgraden.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-02 19:41

JT

VETAK y0

Ik blijf erbij dat ik de Creative Gigaworks T20 en T40 erg fijne speakertjes zijn om muziek op te luisteren voor bij de pc als het vooral om kwaliteit gaat! Komt zelfs bas uit ondanks hun formaat en de rest is ook dik in orde.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Uhh ja maar komt er iets meer dan bas uit?

* Boudewijn wordt een beetje moe van mensen die iets helemaal geweldig vinden zonder dat te staven of uberhaupt aannemelijk te maken.

• JT

JT

VETAK y0

Boudewijn schreef op maandag 15 juni 2009 @ 18:39:
Uhh ja maar komt er iets meer dan bas uit?

* Boudewijn wordt een beetje moe van mensen die iets helemaal geweldig vinden zonder dat te staven of uberhaupt aannemelijk te maken.
Moet ik onderbouwen dat ik oranje mooier vind dan blauw?

Als je trouwens zelf even kijkt naar die speakers dan zie je dat het gewoon fatsoenlijk formaat speakers zijn en dat al het geld zit in een paar onderdelen in plaats van veel onderdelen. Ik kan wel gaan roepen dat er fatsoenlijk mid uit komt en mooi gedetailleerd hoog, maar dat is nog steeds ononderbouwd want smaak kan je niet onderbouwen.

[ Voor 32% gewijzigd door JT op 15-06-2009 18:46 ]

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Daarvoor heeft men specs uitgevonden. Elke fanboy vindt zijn eigen setje het mooiste, en helaas zijn er vrij veel mensen die lyrisch zijn van een 5.1 setje van 100E voor muziek. Die roepen dat dan ook altijd keihard.

• JT

JT

VETAK y0

Waarvoor zijn specs uitgevonden? En ik heb zelf geen T20/T40. Enige wat ik heb van Creative is een setje Megaworks 550D ofzo. En dat zijn mijn badkamer speakers :+ Bij de pc gewoon een setje Tannoy met een Marantz amp er achter :Y)

Ecodan warmtepomp

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11:28
Verwijderd schreef op maandag 15 juni 2009 @ 10:21:
Wil in ieder geval wel mijn bass hebben aangezien ik niet alleen maar jazz luister ofzo.
Als ik bijv Reggaeton ga luisteren of R&B etc zal ik die bass erg missen.
Misschien een andere geschikte set? Van rond de (200 a 250) eu?
Voor dat geld kun je zoals hierboven ook al gepost is een boekenplank speaker met versterker kopen. Een full size speaker zal "altijd" beter klinken dan een kleine pc speakers.

Het geluid is dan veel meer in ballans (Bass, mid en hoog) en veel gedetaileerder.
Daarnaast heb je op dit moment met een boekenplank speakers en een versterker meer geluidswinst, dan met PC speakers en een goede geluidskaart.
Je kan altijd nog sparen voor een nieuw geluidskaart en die over X tijd kopen.

En kijk ook voor 2e hands spul. Je komt regelmatig goede speakers voor 100 euro voor een paar op makrtplaats tegen. En ook nette versterkers en receivers voor 100~150 euro. Uiteindelijk zul je daar veel meer en langer plezier aan hebben en als je voor "1337 pro uber kwaliteit" wil gaan vind ik persoonlijk dat PC speakers zoizo afvallen.
Al moet ik zeggen dat sommige pc speaker setjes best ok klinken, maar het haalt het meestal niet met echte speakers.

• Neogenic
En kijk ook voor 2e hands spul. Je komt regelmatig goede speakers voor 100 euro voor een paar op makrtplaats tegen. En ook nette versterkers en receivers voor 100~150 euro
Mee eens, hier staat bijvoorbeeld een DENON PMA-1500R stereo-versterker voor €150, daar betaalde je een x aantal jaar geleden nog iets van €700 voor en de prijs/kwaliteitverhouding is niet overdreven gewoonweg geweldig.

Knoop daar een paar nette tweedehandse passieve speakers aan zoals (bijvoorbeeld) de Monitor Audio Bronze BR2 en je kunt een zeer aangename muziekweergave krijgen.

[ Voor 28% gewijzigd door Neogenic op 15-06-2009 23:36 ]

• JT

JT

VETAK y0

Ik heb desnoods nog wel wat leuks van Denon staan in wat kleiner formaat, ideaal voor op het bureau ;)

Ecodan warmtepomp

• Neogenic
Tja, bij geïntegreerde versterkers zit je toch al snel aan dat formaat of je moet een Cyrus nemen of zo.

[ Voor 22% gewijzigd door Neogenic op 16-06-2009 13:10 ]

• JT

JT

VETAK y0

Ik heb iets van Cyrus breedte over dus :P

Ecodan warmtepomp

• Neogenic
Nou ja wellicht is de TS geïnteresseerd maar 't zal me niets verbazen als ie toch 2.1-meuk gaat kopen.

Verwijderd

Topicstarter
De Grote is helemaal geen probleem ;) (hoe groter hoe beter eigenlijk :P) Moet wel onder de +- 300 eu zitten

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11:28
Bijvoorbeeld:

http://forum.audiofreaks.nl/index.php?topic=16828.0 (NAD 705)

http://forum.audiofreaks.nl/index.php?topic=17228.0 (KEF 104 AB Reference)

http://link.marktplaats.nl/259268069 (Technics SU-V450)

http://link.marktplaats.nl/254774552 (Jamo studio 160)

http://link.marktplaats.nl/257736662 (Warfdale E20)

http://link.marktplaats.nl/254786504 (Quadral odin mk 3)

En zo is er nog heeeeeeeeeeeel veel te vinden voor 300 euro totaal max)

Verwijderd

Die is echt goed. En die verkoper is ook echt een toffe gast ;) .

Maar even serieus: een versterker + een paar luidsprekers zal echt een stuk beter klinken dat zo'n pc setje.
Pagina: 1