Wireless LAN

Pagina: 1
Acties:

• Patavorene
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19-02 20:01
Beste,

Ik heb helemaal geen idee van de mogelijkheden van Wireless LAN, dus basseer al mijn ideeën op 'gehoorde' verhalen. Daardoor kan ik wel wat hulp gebruiken bij het gebruiken van Wireless LAN in het thuisnetwerk.

Het is namelijk zo dat er een aantal PC's draaien op verschillende plaatsen en alle PC's hebben internet nodig.
Het plaatsen van de draadloze router kan niet 'gunstig' gebeuren, omdat er geen enkele plaats in het huis is waar de router alle 3 de pc's goed bereikt (door verschillende redenen). Nu heb ik gehoord dat daar wel een aantal oplossingen voor zijn, maar heb op internet weinig kunnen vinden. Bestaan er middelen om het bereik van de router te verlengen (door bjivoorbeeld een tweede ontvanger/verzender te plaatsen)?

Daarnaast heb ik nog een kleine vraag. Online spellen worden veelal op 1 pc in het huis gebruikt. Nu hoor ik van velen dat draadloos internet niet echt een aanrader is als je online spellen speelt (in verband met LAG-stoten). Is dat tegenwoordig minder geworden met de meeste draadloze ontvangers/kaartjes? Of zijn de meeste W-LAN Kaarten/USB aansluitingen tegenwoordig wel LAG-proof?

Alvast bedankt.

• Mathieuh
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18-01 10:26
het is mogelijk om een tweede accespoint aan te sluiten, dat kan bedraad (dit raad ik aan want dan heb je vrijwel geen snelheidsverlies of via WDS (dit werkt alleen maar als beide apparaten dit ondersteunen en onthoud dat je 50% van je snelheid verliest.

online gamen via wireless is nog steeds niet echt aan te raden maar met de nieuwe "N" standaard moet dit minder problemen gaan krijgen, daarvoor moeten de clients wel een wireless "N" ontvanger hebben en je router/accespoint moet wel wireless "N" ondersteunen. Je kunt ook met de wireless "G" online spelen als je niet al te ver van het accespoint verwijderd bent en als er niet al te veel muren tussen staan.

• Patavorene
Mathieuh schreef op zondag 14 juni 2009 @ 17:36:
het is mogelijk om een tweede accespoint aan te sluiten, dat kan bedraad (dit raad ik aan want dan heb je vrijwel geen snelheidsverlies of via WDS (dit werkt alleen maar als beide apparaten dit ondersteunen en onthoud dat je 50% van je snelheid verliest.

online gamen via wireless is nog steeds niet echt aan te raden maar met de nieuwe "N" standaard moet dit minder problemen gaan krijgen, daarvoor moeten de clients wel een wireless "N" ontvanger hebben en je router/accespoint moet wel wireless "N" ondersteunen. Je kunt ook met de wireless "G" online spelen als je niet al te ver van het accespoint verwijderd bent en als er niet al te veel muren tussen staan.
Oke ik zal eens meer informatie gaan zoeken over een tweede accespoint. Thanks voor de informatie.

Over dat online gamen, Op dit moment staat de draadloze router een verdieping lager dan de PC. Dus er zit alleen een plafond tussen. Denk je dat er dan problemen zijn met het spelen van spellen? Of denk je dat het dan meevalt. Of heeft de prijsklasse/kwaliteit van het product hier mee te maken?

• Mathieuh
ik zou in ieder geval wel investeren in een goede router zodat je:
1) niet om de haverklap terug hoeft naar de winkel
2) meestal goede ondersteuning hebt
3) het meestal iets betere kwaliteit is.
4) je meer in kunt stellen

ik zou zeggen: probeer eens een spel online te spelen voor een tijdje, ondervind je problemen dan kan je een oplossing zoeken, bijvoorbeeld een 2e accespoint neerzetten en die verbinden met een draad als het mogelijk is om een draad te trekken. WDS raad ik af voor het online spelen van spellen, daar verlies je gewoon teveel snelheid mee.

een accespoint is heel makkelijk aan te sluiten en een populaire is de linksys WAP54G.
je kunt ook de WRT54G(L) gebruiken als accespoint/switch door de DHCP server uit te schakelen, daar kan je ook nog custom firmware opzetten met meer instelmogelijkheden maar de standaard firmware is ook goed voor wat je ermee zult doen. kijk hier maar eens naar: [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point

[ Voor 10% gewijzigd door Mathieuh op 14-06-2009 17:47 ]

• Patavorene
Ik ben nu een beetje aan het kijken naar een USB ontvanger.
De afstand tussen de router en de pc is niet zo heel groot (een plafond zit er tussen) en het zit direct onder elkaar. Nu zie ik echter grote verschillen in prijs bij de categorie waar ik moet zoeken.

Ik heb een Netgear WGR614 als router. Zou ik hiervoor gewoon een goedkope (sweex) USB ontvanger proberen? Of denk je dat dat gegarandeerd niet werkt voor het gamen, ook al is de afstand klein.
Of werkt zelfs dat niet, want zoals je in je vorige post beschreef (Veel verlies van snelheid), maar is dat ook op zon korte afstand?

• Mathieuh
over het snelheidsverlies van WDS: dat zal op iedere afstand zijn, je gebruikt namelijk 1 antenne die moet verzenden en ontvangen tegelijk in WDS mode, je halveert dus zegmaar de antenne.

als ik even kijk zo naar je router, dan adviseer ik je toch om een nieuwe te kopen, je hebt namelijk qua beveiliging alleen WEP, dat is binnen een paar seconden te kraken en zo kan iedereen op jou kosten internetten. koop een mooie linksys router, bv de wrtg 54g.
je kunt een sweex ontvangertje kopen maar dat raad ik je ook af :P, dat is gewoon goedkope troep. het mooiste is een PCI-E adaptertje maar om dat te installeren moet de pc open en ik weet niet hoeveel verstand je daar van hebt, het is niet erg moeilijk maar je moet weten wat je doet.

een usb ontvanger is het makkelijkst alleen als je dat wilt zou ik je het volgende adviseren:
koop een router en usb ontvanger uit dezelfde serie en van hetzelfde merk, hiermee heb je namelijk volledige compabiliteit en dat is wel zo prettig.

het is echt niet mogelijk om een kabel te trekken naar die kamer(s)?

• Patavorene
Het is wel mogelijk. Maar het leek me makkelijker om USB-LAN te doen, maar denk dat ik toch maar een kabel ga trekken naar de kamer.

• Mathieuh
dat is wel het aller mooiste en aller snelste inderdaad. misschien is het een idee om dan bedraad netwerk te maken? dan heb je zowizo geen lag meer en bespaar je kosten want ik denk wel dat je pc's een netwerk kaart voor bedraad netwerk hebben? Je kunt dus bijvoorbeeld 1 draad trekken naar die kamer waar de pc's staan en daar een switch aan hangen en daar dan de pc's op aansluiten, of staan de pc's niet in 1 kamer?

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 04:42
Patavorene schreef op zondag 14 juni 2009 @ 17:32:
Het plaatsen van de draadloze router kan niet 'gunstig' gebeuren, omdat er geen enkele plaats in het huis is waar de router alle 3 de pc's goed bereikt (door verschillende redenen).
Toch knap dat je a prio kan bepalen dat het bereik niet goed zal zijn. Voor een goed advies kan je het beste je situatie even uit tekenen. Ik werk thuis met wifi-N. Ping is eigelijk nooit boven de 20 ms hier. Meestal zit ik op 10 ms. Ik heb het iig nooit als storend ervaren.

(Gewapend) betonnen vloeren en muren kunnen je bereik sterk beperken. Bedenk jezelf dus goed waar snelheid en lag problematisch zijn en waar niet. USB-wifi dongels zou ik afraden. Kaartjes hebben meestal een grotere antenne en stabielere stroom toevoer waardoor je verbinding beter is.

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Pagina: 1