na win7 instal geen internet met xp boot

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
heb pas win7 gezet op d partitie van "oudere"pc . alles werkte hiervoor perfect op deze pc.
na installatie win7 werkt deze perfect, ook internet en updates etc...
maar als ik nu boot met xp komt melding dat netwerkkabel niet is aangesloten ... lampje op kaart brand ook niet.
reeds geprobeerd... modem zonder stroom,andere poort,stuurprogramma verwijderd en opnieuw, app. uit-en weer ingeschakeld ... wil niet in gang met xp, bij win7 wel dus. ook even laptopke met vista aan router gehangen, alles werkt hier ook ...
iem raad ?
thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12:20
Ethernet drivers van je Mobo CD geinstalleerd?

Misschien laat je Router/Modem alleen specifieke static ip's of computernamen toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:08

Haan

dotnetter

Welke Windows7 versie gebruik je? Als het Business of Ultimate is, kan je de XP modus downloaden zodat je XP er helemaal niet meer naast hoeft te draaien :)

Maar wel raar probleem trouwens :S

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nee, is gewoon dual boot, dus kies ik voor win7 werkt alles, start ik in xp op .... geen internet ,en vlak voor win7 install werkte dat wel....... dus dacht ik dat win7 ergens iets aan router veranderd heeft ? maar ook laptopke met vista werkt wel .... en in bios vind ik ook niks ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TCP_IP
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 04-07 19:38
Enige wat ik me kan bedenken is dat de driver in Win7 iets heeft weggeschreven naar je NIC toe.
Probeer eens een BIOS reset.

PC uitzetten
stroomkabel eraf
CMOS batterij eruithalen
paar x aan/uit knop indrukken om laatste spanning weg te halen
CMOS batterij erin
stroomkabel weer aansluiten en PC inschakelen en XP booten.

** En nu bedacht ik me nog iets :P Kijk even je duplex snelheid na, als deze op 1000mbit full duplex staat dan krijg je hetzelfde dacht ik. Zet deze dus op autosense of 100mbit full duplex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XP opstarten, netwerkkaart verwijderen in je apparaatbeheer. Booten in XP en dan zal XP opnieuw je NIC drivers installeren.

Het ligt verder niet aan je MoBo, want daar deed de NIC het al eerder onder met XP en een OS zal nooit iets wegschriven naar hardware dus ook dat zal niet op gaan. Mogelijk tijdens de Win7 installatie dat er iets weggeschreven is in je XP Windows folder waardoor het nu niet meer werkt, zou niet de eerste keer zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TCP_IP
Ja dat dacht ik dus ook eerst.
Maar was toen met WOL aan de gang gegaan, en dat werkte pas als je iets bij de instellingen van je NIC veranderd. Onder vista >> apparaatbeheer en dan aangeven dat die uit standby gehaald mag worden. Pas dan werkt WOL als je PC helemaal uit staat, dus er word wel iets weggeschreven lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
blijft raar, netwerkkaart even verwijderen via hardware gaf geen resultaat ... gewoon pc minuutje zonder stroom zetten was genoeg ... nog eens opnieuw win7 gestart nadien,alles ok,terug xp .... weer "geen netwerkkabel aangesloten" .... en lichtje op router blijft dan ook uit .... weer pc even zonder stroom en voila ... terug alles ok....
maw,win7 geeft toch ergens commando aan netwerkaart(onboard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TCP_IP
Zet in zowel XP als Win7 je netwerkkaart eens op autosense, ik heb je daar nog niet over gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
pc staat niet hier, maar zal deze week eens zoeken of ik er iets van terugvind ....
thnx...
Pagina: 1