Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patavorene
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-09 20:56
Ik zie hier al verschillende topics over soortgelijke problemen, maar ben op zoek naar een ander antwoord en omdat ik de andere topics niet wil verstoren doe ik het hier maar even.

Ik heb pas geleden een nieuw Intel I7 systeem gekocht en heb dit allemaal een een kleine X-Gear X-blade kast gestopt. Het kon net, alleen moest wel de koeler aan de zijkant van de kast eraf halen ivm de grote SCYTH Mugen 2 koeler. Nu loop ik bij het overclocken tegen het probleem aan de alle onderdelen in de kast warm worden (door elkaar). En ben dus op zoek naar een nieuwe (Grotere) kast met een goede airflow om zo maximale prestaties te halen. Ik ben bij deze kast begonnen een lange tijd geleden en daar is het bij gebleven. Op dit moment zou ik dus echt niet weten wat voor oplossingen ik zou kunnen bedenken om dit nieuwe systeempje koel te houden.

Nieuwe kast inclusief watercooling set?
Of alleen een nieuwe (big tower) kast, omdat het hier allemaal wat meer ruimte heeft?
Of een speciale kast met een goede airflow.

WIe o wie kan me helpen/tips geven/ervaringen delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

medium of bigtower kast met meerdere 120mm ventilatoren voor en achter zou moeten volstaan :)
als je echt hard wilt overclocken, geld teveel hebt, of zowel in temperatuur als in stijl cool wilt zijn, kan je dr ook nog waterkoeling in zetten :) maar n mugen 2 in n goed geventileerde kast zou iig voor een behoorlijke OC genoeg moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V-Power
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14-08 13:11
Ik heb zelf sinds gisteren een Antec 900.

Daar zit pas een airflow in...
Een degelijke midi-tower met bovenop een 200mm fan en achterin ook nog een 120mm fan.
Voor-in 2 120mm fans om de hdd's te koelen.

Heb er nu een Fan-speed controller voorin gezet.
Indien nodig kan de kast een behoorlijk aantal Liter lucht doorzuigen.

Voor de prijs, en wat je krijgt zeker een aanrader...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qrious
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 30-09-2016
ik heb zelf een speciale box gemaakt met 2 80mm coolers er in die zitten schijn boven in en blazn naar een 120mm fan aan de achterkant (outtake)

They say that nobody is perfect. Then they tell you practice makes perfect. I wish they'd make up their minds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patavorene
Zijn er verder nog kasten aan te raden (onder de 100 euro) die een goede airflow (kunnen) hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
antec 300. is de minder extravagante tweelingbroer van de antec 900.
coolermaster 690 is ook een erg populaire kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-04 15:57

Rye

pricewatch: Chieftec CA-01B-B-SL

Kijk daar eens naar. Heb hem zelf ook en je hebt echt een zee van ruimte.

www.ping-win.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CM-Centurion
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 25-01-2020
Hoi, ik heb zelf een kast van CoolerMaster de centurion 534:P beetje een oudje maar tog nog goeie airflow, denk dat je dat vooral goed krijgt net zoals de reacties hiervoor, dat je 120 mm fan voor in de kast moet hangen en achter ook 1tje. :)

zoals Creaven87 al zei is de CoolerMaster 690 een erg goede en mooie kast. En de prijs is al helemaal goed voor wat je er voor krijgt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hrugnir
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-12-2023
als je echt voor het overclocken gaat zou je ook een speciale open kast kunnen bouwen zodat je altijd goed bij je onderdelen kunt? dan zou je alleen mdf kosten + grondverf + lak hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22-08 11:29

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

Je kunt in ieder geval proberen de airflow die je hebt te optimaliseren, kabels weg proberen te werken en kijken of alle fan's de goede kant op blazen en of het ook uitmaakt met de case open/dicht.

Maar zo als (fanboy) CM Centurion zegt is de 690 een hele goede kast, ook mijn centurion 5 bevalt me goed met wat mod's :).

Iets wat je ook nog kunt doen voordat je het advies blindelings opvolgt is wat reviews lezen, om er een beetje achter te komen wat je kunt verwachten.

[ Voor 18% gewijzigd door BGB4rn op 16-06-2009 09:04 ]

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online

M2M

medicijnman

Eigenlijk maakt het helemaal niets uit of je een grote of een kleine kast hebt. Een grote kast bevat meer lucht, die als buffer kan dienen, maar een kleine kast kan zijn warmte zo kwijt.

De hoeveelheid ventilatortjes die je in een kast kwijt kunt is wel van belang :),
Ik heb nu een CM690 en die bevalt uitstekend. Let er wel op dat je één fan in de zijkant niet kan plaatsen omdat je processorkoeler in de weg zit. (en je moet even zoeken voor een 80mm fan van 15mm dik die je achter de processor kunt plaatsen).

Denk dan gelijk ook aan stoffilters, het kost je wat airflow, maar dan blijft je pc stofvrij en dus ook koeler op de lange termijn.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn

BGB4rn

M2M schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 09:06:
Eigenlijk maakt het helemaal niets uit of je een grote of een kleine kast hebt. Een grote kast bevat meer lucht, die als buffer kan dienen, maar een kleine kast kan zijn warmte zo kwijt.
Dat wel maar het mooie van de 690 is dat je er lekker veel 120mm fans in kwijt kunt zodat de warme lucht daar ook lekker snel uit is, dus ik denk niet dat het echt uitmaakt dat er een buffer is.

IMO is een grote kast beter wil je je pc goed koelen, je kunt er om te beginnen al meer fan's in kwijt.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patavorene
Nu zit ik te twijfelen tussen deze twee kasten die in prijs weinig van elkaar verschillen.

Antec 900
Afbeeldingslocatie: http://compcamps.com/dlitzenberger/antec_900_overview_goed.jpg
Voor 2 grote 120 MM's die erin blazen, Bovenop een grote 120 MM die naar buiten blaast, en aan de achterkant ook een grote fan die naar buiten blaast. Voordeel is dat de voeding onder zit, waardoor ik dus de kabels die niet worden gebruikt makkelijk kan wegwerken (Corsair 850 watt = veel kabels)

Coolermaster cm690 nVidia
Afbeeldingslocatie: http://www.modster-pc.co.nz/shop/images/13330.jpg
Een koeler die voor in de kast blaast, dan een aan de zijkant en een aan de achterkant die het eruit blazen.
Voordeel is dat het een strakker design heeft, wat dus wel mooier is vind ik zelf. Alleen ik zie uiteindelijk weinig verschil met mijn huidige kast (Qua koeling).

Ben nu de reviews aan het doorlezen, maar zit nog wel een beetje te twijfelen. Zijn er hier mensen die ervaring hebben met een van deze twee kasten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf deze kast :http://tweakers.net/price...ooler-master-haf-932.html

Deze kast bevalt mij erg goed en is heel erg ruim met goede airflow. Misschien iets over je budget, maar wel een fijne kast. Hier op tweakers zijn een aantal reviews over deze kast te vinden.

Zijn kleine broertje is iets goedkoper http://tweakers.net/price...master-haf-922-zwart.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
kijk is naar de antec 300 zou ik zeggen. Heeft de koeling van antec 900 maar met een strakker/simpeler uiterlijk. En is nog goedkoper ook.

Als je naar kasten gaat kijken in de price range die speedmuis nu voorstelt dan opent zich een complete nieuwe wereld en zou ik me eerst wat meer gaan orienteren. Dan zou je bvb ook naar mijn kast kunnen kijken (antec1200) of de antec p182/p183/p190 en nog zoveel andere kasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingR2
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-11-2022
@ reactie hierboven.

Ik heb zelf pas een nieuwe PC gekocht, met een Antec P183 als behuizing en ben er erg tevreden mee.

Overigens zijn er tegenwoordig steeds meer kasten met (veel) 120mm fans of mogelijkheden om die in te bouwen. Gelukkig! Want met een goede airflow wordt ook het koelen van je CPU en GPU een stuk makkelijker, ook je harde schijven hebben er voordeel van, en met 120mm fans (groot = stil! en minder slijtage) blijft het ook nog een beetje leuk.

Er zijn nu zelfs ook al mini-towers met fatsoenlijke 120mm koeling. Neem bijv. deze twee:

- pricewatch: Silverstone SST-TJ08B
- pricewatch: Cooler Master Elite 341

Die hebben allebei 2x 120mm fans erin hangen (voor en achter). Bij de Coolermaster heb je ook nog de optie om er in het zijpaneel nog 2x 120mm bij te hangen, om ze bijv. op je CPU / GPU te mikken. En die kast is ook nog eens schandalig goedkoop (ca. € 30).

Enige nadeel van deze twee kastjes is dat er alleen maar micro-ATX (m-ATX) moederborden in passen. Dus voor de topic starter misschien wat minder interessant aangezien die zijn hardware al gekocht heeft. Maar voor mensen die nog een systeem moeten gaan samenstellen wel interessant misschien. Voor de Core i7 zijn er wel een paar prima m-ATX moederborden, en met zo´n klein windtunneltje kun je best wel een high-end systeem inbouwen denk ik, ook al is het een kleine kast.

P183, M4A78T-E, Phenom-II X4 955, OCZ 4GB Platinum 1333Mhz, MSI GTX 960 4GB, Syncmaster 2494HS + PS3 + XBOX360 + Samsung Galaxy S3 + Canon EOS 600D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merijntjuh
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:51
Patavorene schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 11:29:
Nu zit ik te twijfelen tussen deze twee kasten die in prijs weinig van elkaar verschillen.

Antec 900
[afbeelding]
Voor 2 grote 120 MM's die erin blazen, Bovenop een grote 120 MM die naar buiten blaast, en aan de achterkant ook een grote fan die naar buiten blaast. Voordeel is dat de voeding onder zit, waardoor ik dus de kabels die niet worden gebruikt makkelijk kan wegwerken (Corsair 850 watt = veel kabels)

Coolermaster cm690 nVidia
[afbeelding]
Een koeler die voor in de kast blaast, dan een aan de zijkant en een aan de achterkant die het eruit blazen.
Voordeel is dat het een strakker design heeft, wat dus wel mooier is vind ik zelf. Alleen ik zie uiteindelijk weinig verschil met mijn huidige kast (Qua koeling).

Ben nu de reviews aan het doorlezen, maar zit nog wel een beetje te twijfelen. Zijn er hier mensen die ervaring hebben met een van deze twee kasten?
sinds wanneer hebben we grote en normale 120mm fans dan 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door merijntjuh op 17-06-2009 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patavorene
Bedankt voor je bijdrage aan dit topic. Met jou reactie kan ik veel :P
Ik bedoel een grote fan -KOMMA- 120 MM. Alleen staat de komma er niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:09
Ik heb zelf een NZXT Tempest, deze wordt standaard geleverd met 6 casefans(!). Intake: 2x 120mm voorkant en 1x120mm zijkant in het raampje. Outtake: 2x 140mm boven en 1x 120mm achter. Dit alles zorgt ervoor dat elk onderdeel flink gekoeld wordt. Daarom heet hij ook wel de Airflow King.

de fan in het zijpaneel gaat direct naar de videokaart (als hij in het hoogste pci-e slot zit) waardoor deze dus goed koel blijft.
Ik heb hier ook een Cooler Master GeminII als cpu-koeler en met die koeler (+2 fans) blijft mijn cpu (Q6600 B3 op 3.0Ghz) op 27-29 graden. Dit met een kamertemperatuur van 17 graden ongeveer.

Doordat de voeding tevens onderin zit wordt alle warmte van de cpu gelijk naar buiten getransporteerd, waardoor die zker niet in de kast blijft hangen.

Hij heeft de zeer goede airflow, maar ook voor waterkoeling is hij al voorbereid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V-Power
De Antec 900 is ook al voorbereid op watercooling.
Er zitten 2 gaten achterin waar je slangen door kunnen.

Gisteren even de airflow getest, de system temp. was 4 graden onder mijn kamer temp. bij Idle.
Bij max load uiteraard hoger maar nog steeds zeer koel.

Exact temp. specs heb ik morgenavond (nu wachtende op ander moederbord)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
het is zeer lastig eigenlijk wel onmogelijk om je system temp ONDER je kamertemp te krijgen aangezien de lucht die de fans naar binnen blazen dus warmer is dan het in de kast is. Dit gaat gewoon niet.

Wss staat er iets niet goed kwa sensors

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V-Power
Mijn excuses verkeerd afgelezen :) Systeem temp was 2 graden hoger dan kamertemp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patavorene
Hogader schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 12:23:
Ik heb zelf een NZXT Tempest, deze wordt standaard geleverd met 6 casefans(!). Intake: 2x 120mm voorkant en 1x120mm zijkant in het raampje. Outtake: 2x 140mm boven en 1x 120mm achter. Dit alles zorgt ervoor dat elk onderdeel flink gekoeld wordt. Daarom heet hij ook wel de Airflow King.

de fan in het zijpaneel gaat direct naar de videokaart (als hij in het hoogste pci-e slot zit) waardoor deze dus goed koel blijft.
Ik heb hier ook een Cooler Master GeminII als cpu-koeler en met die koeler (+2 fans) blijft mijn cpu (Q6600 B3 op 3.0Ghz) op 27-29 graden. Dit met een kamertemperatuur van 17 graden ongeveer.

Doordat de voeding tevens onderin zit wordt alle warmte van de cpu gelijk naar buiten getransporteerd, waardoor die zker niet in de kast blijft hangen.

Hij heeft de zeer goede airflow, maar ook voor waterkoeling is hij al voorbereid.
Gaat het dan om de Midi-tower? Aangezien ik geen big-tower vind bji pricewatch:

Afbeeldingslocatie: http://img.hexus.net/v2/news/nzxt/nzxt-tempest.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Patavorene op 17-06-2009 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
wellicht heb je wat aan mijn review? productreview: Scythe Mugen 2 - SCMG-2000 review door Shanquish

dat is de Mugen2 icm. de Antec nine hundred two case...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
Patavorene schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 22:16:
[...]

Gaat het dan om de Midi-tower? Aangezien ik geen big-tower vind bji pricewatch:

[afbeelding]
Het is een midi tower idd, maar deze midi tower ligt kwa grootte al bijna bij een big tower. Vandaar dat er ook gewoon ruimte is voor een E-ATX moederbord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patavorene
Van een aantal heb ik gehoord dat het soms maar minder dan 5 graden verschil heeft (een nieuwe kast).
Daarom wil ik toch meer informatie over wat er nu bij deze kast fout gaat.

Ik heb even getest door de sidepanel eraf te halen en het systeem te stressen.
Maar weinig verschil. In het begin zie je wel verschil, maar uiteindelijk loopt het toch weer tegen de zelfde temperaturen aan. Nu kan ik wel een oorzaak benoemen, maar ik weet niet of dit de echte oorzaak is.
Hierbij het tekeningentje van de huidige situatie:

Afbeeldingslocatie: http://www.eurodigitaal.nl/images/p_CXB28K.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img35.imageshack.us/img35/1636/99098582.jpg/

* Zoals je ziet maar een kleine fan ingang 80 mm
* Voeding blaast niet echt lucht af, dus de kans dat warme lucht boven in de kast blijft hangen is groot.
* Veel kabels hangen tussen de FAN in en de doorgang naar de CPU/GPU (Dit is niet weg te werken in deze kast, heel klein, veel kabels).
* Alles zit dicht op elkaar aangezien het een kleine kast is. Voeding hangt bijna tegen CPU koeler aan, Geheugen tegen CPU koeler etc.
* Koeler in het sidepanel is weg doordat de CPU koeler zoveel ruimte in beslag neemt
* Zoals je bij het eerste plaatje kan zien, maar 2 kleine gaten waar de 80 MM koeler lucht vandaan kan halen voorin.

Nu kunnen dit een aantal oorzaken zijn van de slechte temperaturen. Persoonlijk geloof ik er wel een beetje in dat een kast met bijvoorbeeld 2x een 120 MM voorin, en 1x een 200 mm boven OUT en 1x 120 MM Achter OUT wel meer lucht door de kast heen pompt. Maar zal ik er qua temperaturen ook veel van merken?

[ Voor 29% gewijzigd door Patavorene op 18-06-2009 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
een 80mm fan zorgt eigenlijk alleen maar voor herrie en levert nauwelijks een goede airflow op. Bovendien wordt die lucht wss ook nog tegengehouden door kabels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patavorene
Ja nu heb ik mijn oog laten vallen op verschillende kasten. Maar weet nog steeds niet op welke dingen ik moet letten. Hierboven staat dat een 80 mm fan niet echt nut heeft. Maar wat is dan beter, 2x een 120 mm boven elkaar.. of 1x een 200 mm fan (omdat die groter is)?

En hebben jullie nog wat tips/ideeën die ik kan meenemen bij het bepalen van mijn nieuwe kast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 01:45
Fans en Geluidsdruk
Qua geluidsdruk is een grotere fan altijd beter dan een kleinere (voor dezelfde luchtverplaatsing). Dit om twee redenen, een grotere fan kan met een lagere toerental dezelfde hoeveelheid lucht verplaatsen en zal dus minder trillen (en trillen == herrie).

Ook zal een grotere fan, vanwege het lagere toerental, geluid met een lagere toonhoogte produceren. Dat wordt over het algemeen als minder irritant ervaren.

Wat je huidige kast betreft
Je hebt te weinig input fans in verhouding tot output. Ook, als je betere airflow wil simuleren zet je niet alleen je kast open. Zet er ook eens een tafel ventilator op. Dan kun je ter plekke zien of het nu wel of niet dichtbij 'kamertemp' wordt in je kast met de kast dicht. Als met een tafel ventilator er op de temperatuur 10+ graden daalt, dan is je airflow toch echt een probleem. Als het maar een graad of 5 zakt is je probleem niet je airflow in de kast. Want een normale tafel ventilator levert een veelvoud van de luchtverplaatsing van een casefan.

Wat een toekomstige kast betreft
Zoek een kast waar je alles goed weg kunt werken.
Zorg er ook voor dat je geen PATA en floppy kabels meer nodig hebt.
Zorg voor minimaal 12cm + voeding uit aan de achterkant en minimaal 12cm of 2x92cm aan de voorkomt. Liefst nog met een losse luchttoevoer voor de CPU en eventueel de videokaart.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-08 17:09
Patavorene schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 12:01:
Bedankt voor je bijdrage aan dit topic. Met jou reactie kan ik veel :P
Ik bedoel een grote fan -KOMMA- 120 MM. Alleen staat de komma er niet :P
Alleen is het dus een 200mm fan, geen 120mm :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
Een 20cm fan heeft voldoende aan 72% van het toerental van twee 12cm fans om dezelfde airflow te produceren. Dat betekent dat als je een goede 20cm fan pakt ie minder geluid maakt voor dezelfde airflow of meer airflow voor hetzelfde geluid.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nip
  • Laatst online: 11-09 15:07

Nip

Ik heb een kort vraagje over de Antec Three Hundred:

Er is ruimte voor 5 fans, 2 zitten er al in. Een 120mm achterin en een 140mm bovenop. Ik wil er drie 120mm fans bij kopen maar hoe stel ik die drie fans in? 2 aan de voorkant is voor de intake. Maar wat doe ik met die aan de zijkant van de kast? Als de kast dicht zit komt ie boven het moederbord. Intake of exhaust?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
Imho intake. Je wilt zoveel mogelijk lucht langs de regio met je CPU en GPU forceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nip
  • Laatst online: 11-09 15:07

Nip

Ok dank je wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patavorene
kalizec schreef op zondag 21 juni 2009 @ 20:04:
Wat je huidige kast betreft
Je hebt te weinig input fans in verhouding tot output. Ook, als je betere airflow wil simuleren zet je niet alleen je kast open. Zet er ook eens een tafel ventilator op. Dan kun je ter plekke zien of het nu wel of niet dichtbij 'kamertemp' wordt in je kast met de kast dicht. Als met een tafel ventilator er op de temperatuur 10+ graden daalt, dan is je airflow toch echt een probleem. Als het maar een graad of 5 zakt is je probleem niet je airflow in de kast. Want een normale tafel ventilator levert een veelvoud van de luchtverplaatsing van een casefan.
Je zegt eerst niet alleen je kast open, maar ook de ventilator er op.
Moet ik dan 10 graden verschil merken als de kast open staat met de ventilator aan de zijkant erin blazend?
Of 10 graden verschil als ik de ventrilator voor de pc zet met de kast dicht, en de ventilator dus de 80 mm fan aan de voorkant een beetje 'helpt'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patavorene
Ik heb het even getest. Hierbij heb ik in het licht groen belangrijke elementen aangegeven (bij de ene test was de kamertemp namelijk 1,5 graad hoger, dus dat zorgt ook al voor een klein verschil).

Afbeeldingslocatie: http://img14.imageshack.us/img14/6478/15minsstresss.jpg

* Hierbij valt dus op dat op dit moment de GPU redelijk wat warmte die van de CPU afkomt absorbeert, daarom zaten er pieken tussen de 52 en 62 graden tussen bij de eerste test.
* De kamertemp was bij de 2e test 1,5 graad warmer doordat het al later op de dag was.
* De ventilator zorgde voor 5 graden verschil bij de maximale temp van de CPU tijdens de test. En ook de gemiddelde temperatuur was 5 graden lager bij de stress test.
* Wat wel op valt dat de CPU Idle temps weinig verschil maken.. De GPU daarentegen scoort 10 graden lager dankzij de ventilator. Ik heb nu even gekeken bij dezelfde kamertemp en met of zonder ventilator verschilt Idle ongeveer 3 graden.

PS. Het gaat hier nog om een bescheiden OC, want de temps vallen op dit moment nog mee. Ga ik naar 3,6 dan komen ze 80 graden uit (max).

[ Voor 12% gewijzigd door Patavorene op 23-06-2009 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roland kroes
  • Laatst online: 17:21
Ik heb de antec 300 pas enkele maanden. Hierin lopen een Phenom X4 9850 2900 mHz (oc) met een zalman CNPS9500 AM2 koeler, en sinds kort een MSI 275 GTX OC Twin Frozr.

In de kast zitten op dit moment, 2 x zalman ZM-F3 120 mm voorin (geregeld door speedfan, 1200 RPM); 1 x 120 mm Antec tricool boven, en 1 x 120 mm Antec tricool achterin (beide op standje 2).

Bij ' normale' binnentemperaturen loopt de CPU (idle) tussen de 36 en 38 graden, en de GPU is ook 36 gr C. Bij stressed loopt de temp van de CPU op tussen de 46 en 50 grC, terwijl de GPU temp niet boven de 55 gr C komt.

De Antec kast is dus een goede kast (vind ik). Ruim genoeg voor een moderne videokaart, met voldoende koelmogelijkheden. Maar een extra, of in mijn geval, twee extra Zalman frontfans, is geen luxe.
Let wel, als je meerder harde schijven plaats, gaat dit ten koste van je koeling. Dit omdat deze dan je doorstroming van je kast verstoort.

Succes met kiezen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jericho NutS
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 01-12-2024
Nip schreef op maandag 22 juni 2009 @ 15:24:
Ik heb een kort vraagje over de Antec Three Hundred:

Er is ruimte voor 5 fans, 2 zitten er al in. Een 120mm achterin en een 140mm bovenop. Ik wil er drie 120mm fans bij kopen maar hoe stel ik die drie fans in? 2 aan de voorkant is voor de intake. Maar wat doe ik met die aan de zijkant van de kast? Als de kast dicht zit komt ie boven het moederbord. Intake of exhaust?
ik ga mij ook deze kast aanschaffen maar ik vroeg mij nu af of er genoeg plaats is aan de zijkant voor een fan in combinatie met een scyte mugen of zitten deze totaal niet in elkaars weg?

I7 920 D0 @ 4,0 / Asus P6T Deluxe V2 / 3x2 GB OCZ Gold @ 1600 C8 / HD5770 1 GB Sapphire / 2x Spinpoint F3 1TB (raid1) / Scythe Mugen 2 / Antec 300 / CM real power 620M / Dell 2408

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn

BGB4rn

jonbeton1 schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 16:02:
[...]

ik ga mij ook deze kast aanschaffen maar ik vroeg mij nu af of er genoeg plaats is aan de zijkant voor een fan in combinatie met een scyte mugen of zitten deze totaal niet in elkaars weg?
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/dualdude/pics/pc/dawn_04.jpg
(niet mijn plaatje)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

http://www.azerty.nl/8-10...e-v9-vj400g1n2z-midt.html

http://www.alternate.nl/h...Behuizingen&l2=Midi+Tower

ik ga me deze kast aanschaffen (thermaltake v9 black edition) met 2 x 23 2x120 moet ik me kast toch aardig koel kunnen houden denk ik.
goedkoopst kwam ik hem dus voor 85 euro tegen.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jericho NutS
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 01-12-2024
Na een afbeelding van de zijkant van de antec 300 bekeken te hebben vermoed ik dus dat de fan aan de zijkant ter hoogte komt van de grootte leegte en er dus meer dan voldoende plaats is.

[ Voor 22% gewijzigd door Jericho NutS op 08-08-2009 18:47 ]

I7 920 D0 @ 4,0 / Asus P6T Deluxe V2 / 3x2 GB OCZ Gold @ 1600 C8 / HD5770 1 GB Sapphire / 2x Spinpoint F3 1TB (raid1) / Scythe Mugen 2 / Antec 300 / CM real power 620M / Dell 2408

Pagina: 1