FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Verwijderd
Ja kan onafhankelijk ingesteld worden, geeft wel automatisch een advies van juiste agp ratio en pci divider aan maar kan overruled worden. Ik had de BE6 en nu heb ik de BE6II de laatste is wat wat stabieler vind ik (minder IRQ conflicten) en heeft een extra temp.sensor. Bij de laatste bios update van de BE6II is er een nieuw bios optie bijgekomen ik geloof 'Agp transfer' hier kun je de optie fast,normal, slow opgeven. De 'normal' setting geeft een stablieler systeem boven de 125 FSB setting. Met de Be6 II kun je de laatste MHZ uit je processor halen bij mij is BIJV. een FSB 126 stabiel maar een FSB van 127 geeft errors.
Dennis
Dennis
Mag ik met een BF6 ook meebabbelen?
(komt waarschijnlijk morgen binnen, dus heb geduld)
(komt waarschijnlijk morgen binnen, dus heb geduld)
Een cliche is ooit origineel begonnen
Ik heb een BE-6 sinds weekje of 2 en hett bevalt me wel
ik heb me celeron 466 1x op 525 mhz gezet, maar toen ging me hdd hangen de hele tijd dus heb ik em maar weer teruggezet...
verder nog niet echt lopen kloten...
ik heb me celeron 466 1x op 525 mhz gezet, maar toen ging me hdd hangen de hele tijd dus heb ik em maar weer teruggezet...
verder nog niet echt lopen kloten...
\o/
Verwijderd
Ik heb gisteravond nog wat lopen overclocken, met mijn 'oude' BE6 kreeg ik men P3-450 op 4.5 x 124 MHZ=558 MHZ op 4.5 x 133 MHZ deed ie niks.
Ik verwachte eigenlijk gisteren hetzelfde met de BE6 II, maar tot men verbazing ben ik maar gestopt op 4.5 x 135 = 608 MHZ
ik durfde eigenlijk niet verder te gaan.
Dennis
Ik verwachte eigenlijk gisteren hetzelfde met de BE6 II, maar tot men verbazing ben ik maar gestopt op 4.5 x 135 = 608 MHZ
Dennis
ik denk dat je niet lang bang blijft Dennis1
(de aard van het beestje, het gaat toch jeuken)
heb je nog wat meer gegevens voor me, zoals PCI/AGP MHz/instellingen?
ben benieuwd
ps. mij P3 450 loopt al maanden op 4.5*133 op een Asus P2B-F, maar ik krijg 'm (nog) niet verder en ik wil naar 4.5*150
heb je nog wat meer gegevens voor me, zoals PCI/AGP MHz/instellingen?
ben benieuwd
ps. mij P3 450 loopt al maanden op 4.5*133 op een Asus P2B-F, maar ik krijg 'm (nog) niet verder en ik wil naar 4.5*150
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Verwijderd
Pci divider staat nu op 1/4 x 133 FSB = 33 MHZ.
AGP staat op 2/3 x 133 MHZ = 89 MHZ. Dit is met een Asus V6600 SDram, ik moet zeggen dat dit eigenlijk de reden was dat ik niet verder ben gegaan want ik heb die V6600 op 140/200 overclockt en toen ik men proc.op 608 MHZ draaiden zag ik toch wel in 3Dmark 2000 van die flikkeringen in het scherm weet je wel die zelfde als je vroeger je Voodoo 2 teveel overclockte. Wat voor geheugen gebruik jij trouwens botoo ?, kijk als het bij jou lekker draait op een asus p2b-f 4.5 x 133 dan weet ik niet of je met een Abit mobo hem nog veel verder krijgt zeker gezien dat Abit be6 II rond de Fl.350,00 kost, als je geheugen het kan trekken hoger als 133 MHZ en je videokaart ook op een Agp van 100 MHZ kan draaien dan is er volgens mij geen betere plank als die Abit Be6 II.
Dennis
AGP staat op 2/3 x 133 MHZ = 89 MHZ. Dit is met een Asus V6600 SDram, ik moet zeggen dat dit eigenlijk de reden was dat ik niet verder ben gegaan want ik heb die V6600 op 140/200 overclockt en toen ik men proc.op 608 MHZ draaiden zag ik toch wel in 3Dmark 2000 van die flikkeringen in het scherm weet je wel die zelfde als je vroeger je Voodoo 2 teveel overclockte. Wat voor geheugen gebruik jij trouwens botoo ?, kijk als het bij jou lekker draait op een asus p2b-f 4.5 x 133 dan weet ik niet of je met een Abit mobo hem nog veel verder krijgt zeker gezien dat Abit be6 II rond de Fl.350,00 kost, als je geheugen het kan trekken hoger als 133 MHZ en je videokaart ook op een Agp van 100 MHZ kan draaien dan is er volgens mij geen betere plank als die Abit Be6 II.
Dennis
Verwijderd
acidburn ok wel bekend als rainstorm heeft met zijn Be6 pc100 ram en een PII 350
op 490 gekregen op 525 loopt ie instabiel
hij draait met 490 op een bus van 140 en die 525 is dan een bus va 150
op 490 gekregen op 525 loopt ie instabiel
hij draait met 490 op een bus van 140 en die 525 is dan een bus va 150
luid en duidelijk Dennis1, met zulke info kunne we wat. 
mijn geheugen is gewoon pc100, ik weet niet meer welk merk (ik zal het de volgende keer 's opschrijven) maar het is geen bagger zooi.
de rest van mijn systeem trekt het op een PCI van 33.3 en AGP van 1/3 van dat laatste ben ik niet zeker mijn Viper 550 zou datniet moeten kunnen hebben maar het draait wel, en goed, mogelijk zit de AGP divider gelinkt aan de PCI zodat 'ie toch op spec. draait, ik kan dat niet in de handleiding terugvinden en er is niemand(?) die me verlicht in deze.
en wat betreft het verder klokken op een BE6, dat is puur voor de lol, op dit moment is m'n HD de traagste factor en die gaat echt niet betere bij een snellere cpu, maar nogmaals het is voor de fun en de heb
mijn geheugen is gewoon pc100, ik weet niet meer welk merk (ik zal het de volgende keer 's opschrijven) maar het is geen bagger zooi.
de rest van mijn systeem trekt het op een PCI van 33.3 en AGP van 1/3 van dat laatste ben ik niet zeker mijn Viper 550 zou datniet moeten kunnen hebben maar het draait wel, en goed, mogelijk zit de AGP divider gelinkt aan de PCI zodat 'ie toch op spec. draait, ik kan dat niet in de handleiding terugvinden en er is niemand(?) die me verlicht in deze.
en wat betreft het verder klokken op een BE6, dat is puur voor de lol, op dit moment is m'n HD de traagste factor en die gaat echt niet betere bij een snellere cpu, maar nogmaals het is voor de fun en de heb
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Verwijderd
Ik heb het volgende naar volle tevredenheid en zonder enig probleem draaien :
Abit BE-6
PII-300@504
(FSB=112, Mult.=4,5, Core=2.0v, L2 cache lat=3)
128 Mb SDRAM 8ns
Viper 770 Ultra TNT (not OC-ed)
2 Quantums 13 Gb
Toshiba DVD ROM
HP CDwriter
Benchmark resultaten :
Norton SI = 242
CPUmark99 = 39.9
Bij normaal Windows gebruik loopt het nu na 1 week continu werken, vlekkeloos.
Als ik ga gamen dan loopt de temperatuur best wel hard op (ongeveer 48gr.).
Dat is dus iets wat ik zelf kan oplossen door er een paar goeie blowers en suckers in te hangen.
Mijn conclusie is dan ook dat de Abit BE6 met een goed reepje SDRAM en goed geblazen een heel stabiel plankje is.
Gegroet,
Ron
Abit BE-6
PII-300@504
(FSB=112, Mult.=4,5, Core=2.0v, L2 cache lat=3)
128 Mb SDRAM 8ns
Viper 770 Ultra TNT (not OC-ed)
2 Quantums 13 Gb
Toshiba DVD ROM
HP CDwriter
Benchmark resultaten :
Norton SI = 242
CPUmark99 = 39.9
Bij normaal Windows gebruik loopt het nu na 1 week continu werken, vlekkeloos.
Als ik ga gamen dan loopt de temperatuur best wel hard op (ongeveer 48gr.).
Dat is dus iets wat ik zelf kan oplossen door er een paar goeie blowers en suckers in te hangen.
Mijn conclusie is dan ook dat de Abit BE6 met een goed reepje SDRAM en goed geblazen een heel stabiel plankje is.
Gegroet,
Ron
Kan iemand mij vertellen of een geforce een AGP bussnelheid aankan van 100 Mhz? ik zou dit graag willen weten, omdat misschien een 500E of 550E FC-PPGA coppermine wil kopen en wil overklokken naar 750 of 825 Mhz.
Kan een BE6 eigenlijk wel PC133 geheugen aan? Dit zou de boel iets minder gestresd kunnen laten lopen.
Op dit moment zit er op mijn BE6 een Celly 500 en 128 MB Ram PC100 en draait naar volle tevredenheid.
Kan een BE6 eigenlijk wel PC133 geheugen aan? Dit zou de boel iets minder gestresd kunnen laten lopen.
Op dit moment zit er op mijn BE6 een Celly 500 en 128 MB Ram PC100 en draait naar volle tevredenheid.
Verwijderd
Ja een Be6 kan PC133 geheugen aan, je kunt beter eerst bijv. met het progje Sisoft Sandra controleren hoe snel je huidige pc100 geheugen is, bij mij is dat max. 125 MHZ. Ik kan niet zeggen of de Geforce een agp bussnelheid van 100 MHZ aankan omdat als ik met mijn BE6 II de FSB boven de 125 MHZ zet het systeem instabiel word, mijn proc. trekt het wel maar of het ligt aan het geheugen of aan de hoge AGP bus.
OK dan! Dit is heel toevallig. Ik heb van de week net een BE6 op de kop weten te tikken en ik heb hem nu sinds 2 dagen in mijn koffer zitten
.
De specs zijn:
Abit Be6
Abit slotket III
Celeron II 700/66
256MB RAM 100Mhz
Fop32
Voodoo III 3000
NIC en SB128PCI
Nu heb ik windows 98 al geboot op een snelheid van 1050, alleen geeft hij dan in het begin een melding dat er een processor fout is, ik kan dan kiezen of del voor BIOS => softmenu II of F1 en dan doorgaan. Dit laatste heb ik dus gedaan en toen startte hij wel op met 1,95V op de slotket.
Ik heb hem nu alleen terug gezet omdat ik die melding niet vertrouw. Weet iemand wat het probleem is? Ik heb de nieuwste BIOS geflashed. De agp stond op 2/3.
Het was trouwens wel heel vreemd ik heb dus nu 2 instelling 1 in de bios en 1 op de slotket=> 66, 100, 133, auto en dat stoort volgens mij met het softmenu II.
Heeft iemand nog meer een BE6 met een slotket III en een 700/66 celeron?
JWR
De specs zijn:
Abit Be6
Abit slotket III
Celeron II 700/66
256MB RAM 100Mhz
Fop32
Voodoo III 3000
NIC en SB128PCI
Nu heb ik windows 98 al geboot op een snelheid van 1050, alleen geeft hij dan in het begin een melding dat er een processor fout is, ik kan dan kiezen of del voor BIOS => softmenu II of F1 en dan doorgaan. Dit laatste heb ik dus gedaan en toen startte hij wel op met 1,95V op de slotket.
Ik heb hem nu alleen terug gezet omdat ik die melding niet vertrouw. Weet iemand wat het probleem is? Ik heb de nieuwste BIOS geflashed. De agp stond op 2/3.
Het was trouwens wel heel vreemd ik heb dus nu 2 instelling 1 in de bios en 1 op de slotket=> 66, 100, 133, auto en dat stoort volgens mij met het softmenu II.
Heeft iemand nog meer een BE6 met een slotket III en een 700/66 celeron?
JWR
Werkt probleemloos bij mij:
ABIT BE6
Celly800@950 120FSB
2*256mb Dane-Elec PC133
Abit V7700 32mb Deluxe
Mijn Geforce2 trekt het niet meer bij een FSB van 124mhz.
ABIT BE6
Celly800@950 120FSB
2*256mb Dane-Elec PC133
Abit V7700 32mb Deluxe
Mijn Geforce2 trekt het niet meer bij een FSB van 124mhz.
Verwijderd
He hallo mijn tweede sys:
Abit be 6 II
celeron 850/100 @1004/118
384 mb pc113
diamon viper 770 150/175
ik heb wel mijn pc op 1/4 staan is nu 29 mhz is wel beter als een te hoge en heb mijn cpu op 1,75 volt
Draait als t moet 24 uur per dag seti pakketten en de rest
oftwel de Abit be6 II is een zeer fijn bordje
Ik heb aleen een noname slot1/naar socket 370 convertor ik wil daar nog een echte abit slotket in hebben
gr
jakob
Abit be 6 II
celeron 850/100 @1004/118
384 mb pc113
diamon viper 770 150/175
ik heb wel mijn pc op 1/4 staan is nu 29 mhz is wel beter als een te hoge en heb mijn cpu op 1,75 volt
Draait als t moet 24 uur per dag seti pakketten en de rest
oftwel de Abit be6 II is een zeer fijn bordje
Ik heb aleen een noname slot1/naar socket 370 convertor ik wil daar nog een echte abit slotket in hebben
gr
jakob
Pagina: 1