Toon posts:

Samsung LE32B650 aansluiten op pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Even een vraag. Heb sinds een aantal dagen een LE32B650 aan de wand hangen. Prima lcd tv. Heb alleen 1 probleempje. Ik kan met geen mogelijkheid m,n tv op de pc werkend krijgen. Ik heb een experiabox van PKN (speedtouch 780) Kan iemand mij een gedetailleerde uitleg geven ???

Dank dank dank.....

• xp7amrkr
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-04-2025

xp7amrkr

De enige echte!

Koppel hem aan de PC via een VGA-VGA kabel ov HDMI-DVI.

True science is not measured by its successes, but by its ability to learn gracefully from its failures.

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-02 23:40
@xp7amrkr
Die TV heeft een LAN verbinding. Het is mogelijk om met die TV te gaan streamen. Heeft de TV wel internet verbinding ?

• xp7amrkr

xp7amrkr

De enige echte!

THE_FIREFOX schreef op zondag 14 juni 2009 @ 16:33:
@xp7amrkr
Die TV heeft een LAN verbinding. Het is mogelijk om met die TV te gaan streamen. Heeft de TV wel internet verbinding ?
Snap ik maar uit zijn post haal ik eruit naar voren dat hij de TV als beeldscherm voor zijn PC wil gaan gebruiken. Dat zou niet via de LAN verbinding gaan maar gewoon met een video kabel moeten gebeuren.

True science is not measured by its successes, but by its ability to learn gracefully from its failures.

• THE_FIREFOX
xp7amrkr schreef op zondag 14 juni 2009 @ 16:40:
[...]

Snap ik maar uit zijn post haal ik eruit naar voren dat hij de TV als beeldscherm voor zijn PC wil gaan gebruiken. Dat zou niet via de LAN verbinding gaan maar gewoon met een video kabel moeten gebeuren.
Ik haal iets anders eruit, hij kan de tv niet op de pc aansturen.

@renhof
Heb je wel de bij geleverde software geinstalleerd ?

Verwijderd

Topicstarter
xp7amrkr schreef op zondag 14 juni 2009 @ 16:40:
[...]

Dat is dus het probleem, heb geen verbinding.... Auto. netwerk werkt niet. Handmatig dan moet ik ip, subnet etc etc invullen. Nou... ik heb geen idee hoe ik daar achter kan komen...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb samsung pc share op de pc geinstalleerd. LAN kabel zit in de tv en in de experiabox, maar niks nada nopes. (heb er ook niet zo heeeel veel verstand van hoor)

• THE_FIREFOX
doe eens ipconfig op de computer:) dan weet je de dns, subnet en de ip reeks waarin je vind.

Verwijderd

Topicstarter
Bij uitvoeren toch ?

• THE_FIREFOX

Verwijderd

Topicstarter
Sja... als ik dat doe, komt er idd dat zwartescherm met subnet enz, maar is ook weer binnen een seconde verdwenen, onmogelijk om te lezen...

• xp7amrkr

xp7amrkr

De enige echte!

Onder Vista en Windows 7 heb ik altijd problemen gehad met Run > ipconfig. Het Dos scherm opende en sloot direct weer. Mocht je dit probleem hebben doe dan het volgende:
1. Run > cmd
2. ipconfig/all
Zoals ik al dacht >:)

[ Voor 8% gewijzigd door xp7amrkr op 14-06-2009 16:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
kan desbetreffende bestanden niet vinden.....

Verwijderd

Topicstarter
en nu ?

• xp7amrkr

xp7amrkr

De enige echte!

Wat kan hij niet vinden, cmd.exe? Lijkt me sterk. Anders: Start > Bureaublad Accessoires > Opdrachtpromt. Typ dan "ipconfig/all".

Verwijderd

Topicstarter
misschien draadloos gaan. wii, ds, boven pc van m,n zoon, geen enkel probleem.. Maar ja, met kabel wil niet lukken

Verwijderd

Topicstarter
AH ! Gelukt ! Dus nu subnet etc handmatig ingeven en moet het goed zijn toch ?

• THE_FIREFOX
Verwijderd schreef op zondag 14 juni 2009 @ 16:58:
AH ! Gelukt ! Dus nu subnet etc handmatig ingeven en moet het goed zijn toch ?
Het laatste eind van het ip nummer moet wel anders. Zorg ervoor dat je weet welke in gebruik zijn. Dus doe het bij elke pc die je op het netwerk heb staan.

Verwijderd

Topicstarter
Nou volgend probleem. Ping van Gateway wordt nu aangegeven. Niet verbonden met gateway..
Hoe kan ik dit met jullie hulp oplossen ?

Verwijderd

Topicstarter
Dus wat ik ingevoerd heb bij ip adres vanuit ipconfig is niet helemaal de bedoeling dus ?

• THE_FIREFOX
Verwijderd schreef op zondag 14 juni 2009 @ 17:05:
Dus wat ik ingevoerd heb bij ip adres vanuit ipconfig is niet helemaal de bedoeling dus ?
correct want je gebruikt dan het ip adres van die pc die nu toevallig in gebruik is. Kan je ip gegevens posten ? Dan kan ik een veilige waarde opnoemen

• xp7amrkr

xp7amrkr

De enige echte!

Nee want nu geef je je TV precies het zelfde adres als je PC. Je moet het laatste cijfer van het IP veranderen met bijvoorbeeld +1 of +5.

Verwijderd

Topicstarter
IP = 192.168.1.70

• THE_FIREFOX
Subnet is 255.255.255.0 ? Dan kan je wel 192.168.1.254 instellen als deze vrij is. Je kan het testen met uitvoeren.

Daar doe je
.1. CMD
.2. Ping 192.168.1.254

Dan krijg je iets wat op dit lijkt:
Pingen naar 192.168.1.254
De doelhost is niet bereikbaar.

Dan is het veilig om het op die ip in te stellen

Verwijderd

Topicstarter
Ok heb ik gedaan. Krijg er wel antwoord op, verzonden pakketten 4 enz.. Niet iets wat lijtk op de doelhost is niet bereikbaar.

Verwijderd

Topicstarter
als time out bij opdracht wordt aangegeven is dat ook ok. Heb er zelf 252 ipv 254 van gemaakt..

Verwijderd

Topicstarter
Maar dan is het probleem met de Ping van gateway nog niet opgelost toch ?

Verwijderd

Topicstarter
ok heb even in de modem zelf gekeken. Alles is oplopend dus 70, 71, 72. Heb de tv 73 gegeven. Die is dan neem ik aan vrij. Is dat ok ?

• xp7amrkr

xp7amrkr

De enige echte!

Moet werken!

Verwijderd

Topicstarter
Ok iig hartstikke bedankt !!! Zal het zo gaan testen. Hoop dat het lukt.

Verwijderd

Topicstarter
Helaas helaas... blijf het probleem met de ping houden. Kan niet verbonden worden met gateway.
Iemand een oplossing hiervoor ?

• THE_FIREFOX
Verwijderd schreef op zondag 14 juni 2009 @ 19:46:
Helaas helaas... blijf het probleem met de ping houden. Kan niet verbonden worden met gateway.
Iemand een oplossing hiervoor ?
Zit die tv direct aangesloten op de speedtouch of zit er iets nog tussen ?

Verwijderd

Topicstarter
Ja tv zit direct in de experiabox (2e poort) Ik heb wel via wifi de wii, ds en pc die bovenstaat draadloos. Maakt dat verschil voor een bedraad gedeelte. Tv is het enige wat bedraad naar de experia gaat. ( baal dr wel van, software / programma's enzo kom ik een heel eind mee, maar netwerken e.d. pffffff....)

• THE_FIREFOX
Kan je die netwerkkabel testen ? Bijv in een pc steken en kijken of het werkt

[ Voor 41% gewijzigd door THE_FIREFOX op 14-06-2009 20:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
uh... hoe zou ik die kunnen testen ? kabel van tv rechtstreeks de pc in ? Of heb je misschien een ander idee ?

• THE_FIREFOX
Verwijderd schreef op zondag 14 juni 2009 @ 20:13:
uh... hoe zou ik die kunnen testen ? kabel van tv rechtstreeks de pc in ? Of heb je misschien een ander idee ?
jep vanaf de Speedtouch even direct de pc in. Als het werkt met draadloos uitgeschakeld kunnen we de kabel uitsluiten als de veroorzaker

Verwijderd

Topicstarter
Nah... ligt dus denk ik gewoon aan de kabel zelf.... Als ik de kabel erin heb, dan 1 van de netwerkkabels niet aangesloten ! Maar met het controleren van ip, subnet enzo gaf de tv ok aan of heb je daar geen verbinding voor nodig ?

• THE_FIREFOX
Verwijderd schreef op zondag 14 juni 2009 @ 20:32:
Nah... ligt dus denk ik gewoon aan de kabel zelf.... Als ik de kabel erin heb, dan 1 van de netwerkkabels niet aangesloten ! Maar met het controleren van ip, subnet enzo gaf de tv ok aan of heb je daar geen verbinding voor nodig ?
Voor het controlleren van de ip,subnet, dns, gateway heb je een netwerk verbinding nodig. Als de instellingen niet kloppen krijg je dezelfde fout.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, nou vandaag krijg ik een andere kabel, dus dan nog maar een keer een poging wagen... Iig bedankt !

Verwijderd

Hallo
Ik probeer ook online te gaan met de TV maar ook hetzelfde probleem,
IP adres is goed, geeft hij ook aan,
gateway, geeft aan verkeerd nummer...

Had de kabel aangesloten, en de TV ging direct widget loaden van Yahoo, maar verder doet tie niks.

Iemand...

• jahallow
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-03-2023
Hier het zelfde probleem! Heb het één en ander nagevraagd/-gezocht en het ligt hoogstwaarschijnlijk aan de modem/router zelf.

Ik heb me laten vertellen dat deze de tv niet erkent als een pc ofzo, en daarom moet je iets veranderen in je modem instellingen. Ik heb Tele2 gebeld, maar die kneuzen kunnen me ook niet helpen.

Is er heeeel misschien iemand die wel weet wat ik moet doen? Ik heb dus Tele2 met modem: Davolink DV2020
Pagina: 1