[C#] Organiseren project

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruup
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-08 15:30
Na tijden meegelezen te hebben op tweakers, liep ik zelf tegen een probleempje aan.
Mijn vraag is hoe jullie nu eigenlijk jullie project organiseren?
Zelf ben ik nu bezig met een beheer applicatie voor een website. Als eerst moet ik inloggen in de applicatie en vervolgens wordt de hoofd functionaliteit ingeladen. Dit wil ik allemaal in hetzelfde venster laten gebeuren. Hoe lossen jullie dit op? Moet ik net als mijn databaseconnectie ook een losse klasse per element maken(loginPanel en mainPanel bijvoorbeeld) zodat die vervolgens als het nodig is kunnen worden ingeladen.
Ik hoop dat jullie een beetje begrijpen wat ik bedoel?

Alvast bedankt voor jullie mening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Data-base
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07-09 10:33
Als ik je goed begrijp, is MVC je vriend een van je mogelijke vrienden (zie google)

[ Voor 25% gewijzigd door Data-base op 14-06-2009 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-09 16:01
Dat ligt een beetje aan de taal en ontwikkel omgeving, ik kies zelf altijd voor een MVC achtige structuur. Het ligt volledig aan wat voor project je werkt, bij een simpele applicatie waar je waarschijnlijk nooit iets bij hoeft te maken is dat natuurlijk anders dan een systeem met tig modules.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruup
Moet er wel bij vermelden dat het om een desktop applicatie gaat denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H!GHGuY
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

H!GHGuY

Try and take over the world...

Ik maak veel gebruik van UserControls die ik in een aparte assembly stop.
De hoofd applicatie is dan niet meer dan die UserControls aan elkaar hechten tot een mooi geheel.
data laag en business objecten stop ik ook meestal in 2 aparte assemblies. Als er plugins aan te pas komen gooi ik de interfaces in nog een extra assembly.

Wat GUI betreft: KISS. Navigeerbaarheid, overzichtelijkheid zijn troef.
Hou het ook dev-baar: Binnen 1 Form met 2 panels gaan klooien is om problemen vragen want dan hoef je niet 1 maar 2 sets controls beheren. Stop dus beide in een UserControl met strikt gedefinieerde interface. Dan kun je veel gemakkelijker control x inruilen voor control y binnen 1 form. Ik blijf het echter een vieze oplossing vinden; Waarom niet gewoon een modaal inlog-dialog maken? Het is zo goed als een standaard-oplossing.

Voor mijn thesisproject had ik een hoofdapplicatie die enkel plugins kon laden en die in een menustructuur stoppen. Alle functionaliteit zat dan in plugins. Een configureerbare service locator, ook deel van de hoofdapp, zorgde dan dat de plugins functionaliteit van andere delen konden aanspreken.

ASSUME makes an ASS out of U and ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-09 15:41

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Je vraag is veel te algemeen. Zo algemeen dat ik het zou kunnen beantwoorden met een 12-alinea's tellend stuk proza over design patterns en design keuzes, waar je wellicht niet eens uit komt. Als dit de vragen zijn die je hebt, raad ik je aan om kennis op te gaan doen middels boeken, websites, cursussen enz. Je kunt niet verwachten dat iemand al die kennis hier even in een post verwoordt.

Design patterns, 3-tier, MVC, encapsulation, Object Orientation, Aspect Orientation. Het zijn allemaal sleutelwoorden om info te vinden voor hetgeen jij nu kennis zoekt. Verwacht niet dat je vanavond helemaal snapt hoe het zit. Daar zal wel een tijdje overheen gaan. :)

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruup
Met MVC etc ben ik wel bekend, maar ik ben een webdeveloper en daar weet ik wel hoe ik het moet toepassen. Echter op internet kon ik er niet echt uitkomen hoe mensen hun c# desktop applicatie indelen. Ieder geval allemaal al bedankt voor de tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-09 10:19
ruup schreef op maandag 15 juni 2009 @ 11:11:
Met MVC etc ben ik wel bekend, maar ik ben een webdeveloper en daar weet ik wel hoe ik het moet toepassen. Echter op internet kon ik er niet echt uitkomen hoe mensen hun c# desktop applicatie indelen. Ieder geval allemaal al bedankt voor de tips.
Nouja aller eerste hit op MVC C# op google geeft al een erg bruikbaar artikel: http://www.c-sharpcorner....36-497d-a16b-46c5d1141e3f

Verder is het concept MVC op de desktop echt niet heel erg anders dan op internet. :)

edit: verkeerde link ge c/p't

[ Voor 15% gewijzigd door roy-t op 15-06-2009 12:21 ]

~ Mijn prog blog!

Pagina: 1