Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe adapter of batterij?

Pagina: 1
Acties:
  • 447 views

• SantinoNL
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 30-09 17:55
Hallo allemaal, ik heb een probleem met mijn laptop. Ik hoop dat dit het goede gedeelte van het forum is om deze vraag te stellen, sorry anders!

Mijn probleem is dat de lader van mijn laptop het niet meer doet. Normaal gesproken als ik het kabeltje in mijn laptop steek gaat er een blauw lampje branden, en begint hij met het opladen van mijn batterij/accu. Maar nu doet hij dat dus niet meer, het lampje gaat niet branden, en de accu laad ook niet op. Nu is mijn vraag: ligt dit nou aan de adapter, of kan het ook aan de batterij zelf liggen? Heb al een beetje op internet gezocht naar adapters en accu's die geschikt zijn voor mijn laptop, en die zijn toch vrij prijzig. Daarom wil ik graag zeker weten waar het aan ligt, voordat ik iets nieuws aanschaf. Ik denk zelf dat het aan de lader ligt, omdat de laptop het nog wel gewoon doet, de accu is nog voor 30% vol.

De accu en lader zijn ongeveer 1,5 jaar oud, dus op zich lijkt het met niet zo gek dat één van de twee een keer vervangen moet worden.

Ik hoop dat jullie mijn vraag kunnen beantwoorden!

Groetjes Tomas.

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

Je kunt testen of het aan de lader of aan de batterij ligt door de batterij uit je laptop te halen (als dit mogelijk is) en puur via de adapter op te starten. Wil hij helemaal niet opstarten, dan kan het zijn dat je lader inderdaad stuk is.

Verder zijn er in de gemiddelde computerwinkel wel adapters en laders te vinden met verloopstukjes die dus op meerdere typen laptops kunnen werken. Eventueel in de Vraag & Aanbod naar een lader of batterij voor je laptop zoeken zou een goedkoper alternatief zijn.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• Fiber-
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-11 12:49
Waarschijnlijk een overleden oplaadcircuit of de accu.
Als je lader echt kapot zou zijn zou hij het ook niet doen op de lader alleen (of allerlei vage kuren door voltageschommelingen).
Maar de tip van degene boven mij kun je altijd proberen. ;)

• pm1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-12-2021

pm1

SoLiD-Killer

SantinoNL schreef op zondag 14 juni 2009 @ 14:55:

De accu en lader zijn ongeveer 1,5 jaar oud, dus op zich lijkt het met niet zo gek dat één van de twee een keer vervangen moet worden.
welk merk ?
1,5 jaar oud normaal kan je dan nog altijd garantie claimen, op de lader en op de laptop zelf.
de accu is meestal maar 0.5 jaar

[ Voor 9% gewijzigd door pm1 op 14-06-2009 15:09 ]

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.

• markiew
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21:44
Er kunnen inderdaad een aantal dingen aan de hand zijn:

1) adapter is stuk
2) accu is (deels) stuk en zorgt voor bovenstaande beschrijving van probleem
3) contactpunt moederbord is stuk. Dat is het laptop gedeelte waar je de connector inplugd

Het beste kun je eerst een andere adapter proberen. Dit kan waarschijnlijk wel een universele zijn. Eventueel kopen of testen bij een lokale computerboer.

• SantinoNL
Bedankt voor jullie reacties!

Ik ga morgen naar de computerboer, die zal me vast verder kunnen helpen.

Als het trouwens het contactpunt is wat stuk is, gaat dat dan veel geld kost om dat te laten maken?

• markiew
in de meeste gevallen is het dan een contactpunt op het moederbord. Kleine kans dat dit bij jouw het geval is hoor. Als dat wel zo is dan zou dat een nieuwe mobo betekenen tenzij je goed kan assembleren en solderen,

• SantinoNL
Ben net even snel naar mijn tante gereden, die heeft ook een hp compaq met dezelfde lader. Haar lader werkt dus wel bij mij, gelukkig. Was al bang dat het echt aan dat contactpuntje lag. Nieuwe lader kopen dus.

Ik heb op deze site: http://www.replacedirect....rij-adapter-geheugen.html twee laders gevonden die geschikt zouden moeten zijn voor mijn laptop. Er staat er één van 65w en 90w, maakt het nog uit welke ik neem? Is 90w beter? Op dit moment heb ik 65w...

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-11 20:08

SA007

Moderator Tweaking
Meer nemen dan je laptop verbruikt is vrij zinloos. Het verschil is maar 5 euro, maar je gebruikt het gewoon niet.

Pak gewoon de 65W, meer heb je niet nodig en het is ook niet zo dat je laptop die opeens gaat gebruiken.

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Kijk gewoon naar de technische gegevens van de huidige adapter en neem gewoon hetzelfde als wat je nu hebt dan zit je altijd goed. 90 Watt nemen kan ook geen kwaad maar is niet nuttig.

Overigens kun je volgens mij nog gewoon garantie claimen op die oplader.

[ Voor 11% gewijzigd door ik222 op 15-06-2009 09:40 ]

• markiew
De lader die je onder de link vind is een goedkopere oplossing van (grofweg) dezelfde kwaliteit

http://www.computerland.nl/ProductDetails.aspx?en=NS00652571

Als je naar hun website gaat, of even in de winkel de doos bekijkt, dan staan daar al tal van laptops met types op gedefinieerd die compatibel zijn met de lader.

Verwijderd

Ik had onlangs nog een adapter gekocht op www.bugetadapter.nl en ik wilde ook niet veel geld uitgeven en zag dat ze ook gebruikte hebben, maar ben toch maar voor een nieuwe gegaan omdat het maar 8 euro scheelde en met een gebruikte weet je niet hoe lang hij het nog gaat doen. Oh ja had trouwens 20 euro betaald

Modbreak:Wat is kanslozer dan gewone spam? Zodanig onverzorgde spam dat je onder andere je eigen url verkeerd spelt 8)7

[ Voor 17% gewijzigd door dion_b op 17-01-2012 22:49 ]

Verwijderd

Op ebay.com vind je goedkope replacements. Wel even letten op de juiste stekker/connector.

Verwijderd

ik222 schreef op maandag 15 juni 2009 @ 09:38:
Kijk gewoon naar de technische gegevens van de huidige adapter en neem gewoon hetzelfde als wat je nu hebt dan zit je altijd goed. 90 Watt nemen kan ook geen kwaad maar is niet nuttig.

Overigens kun je volgens mij nog gewoon garantie claimen op die oplader.
Ja ik zou ook eerst de garantie aanspreken.
Ook kan de TS kijken of het niet een breuk in het snoer alleen is.

65 Watt vs 90 Watt
Waarschijnlijk is de bouw kwaliteit van de 90 iets beter/robuuster en wordt die minder warm tijdens het laden.

• dion_b
  • Registratie: September 2000

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Stokoud topic jongens, omhooggeschopt voor spam. Dicht.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.