[Infinity Overture 1] Sub amplfier komt niet uit standby

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harry1001
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ik heb een stel oude(re) Infinity Overture 1 speakers gekregen, met erbij een H/K AVR51 receiver. De subwoofer amps van deze actieve speakers willen om een of andere reden niet uit standby komen, waardoor de speaker alleen high en mid weergeeft. Daarnaast geeft het standby-ledje/on ook maar een zwak licht af (weet niet of dit klopt, ik heb geen vergelijkingsmateriaal, maar bij een LEDje verwacht ik meer :+)

Eerst heb ik de zekeringen gecontroleerd, deze leefden nog. Daarnaast heb ik de speakers ook met een andere versterker geprobeerd met hetzelfde resultaat, en heb ik nog aan de settings van de receiver gesleuteld, ook zonder resultaat.

In de handleiding is niks zinnigs over dit probleem te vinden, en met google heb ik ook geen oplossing kunnen vinden. Ik hoop dus dat iemand hier mij er nog mee kan helpen. Het zou erg jammer zijn als deze (voor zover ik heb kunnen vinden) zeldzame speakers aan hun eind zijn.

Iedereen in ieder geval al bedankt voor de moeite _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 256488

Gekregen? En het werkte toen bij de vorige eigenaar? Wat is de leeftijd van de speakers? Is de stroomkabel nog goed? Ik denk zelf tot nu toe dat je eindtrap kapot is. Doen allebei de lage tonen van 2 speakers het niet meer? En alles val te maken als je ze niet weg wilt doen. :)

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 256488 op 14-06-2009 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harry1001
  • Niet online
Zoals ik al zei branden de ledjes nog wel, dus de voedingskabel is nog goed. Bij de vorige eigenaar werkten de speakers nog naar behoren (werkend gehoord). En bij beide speakers slaat de subwoofer amp inderdaad niet aan.

Een kapotte eindtrap lijkt mij ook geen onlogische mogelijkheid, maar ik zou wel verwachten dat het circuit in ieder geval probeert de eindtrap in te schakelen. Als deze eindtrap ingeschakeld wordt, *hoort* het standby LEDje ook groen te worden, en zelfs zover komt deze niet, waardoor ik zou zeggen dat het probleem vóór de eindtrap ligt.

zolang het circuit niet eens probeert deze eindtrap in te schakelen, valt er volgens mij niet zoveel te zeggen over de mate waarin deze nog functioneert.

wil een mod misschien de topictitel verrijken met een extra i in amplifier, tikfout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maar kan je ze niet naar iemand brengen die het even onderzoekt wat er mis is?
Als het de eindtrap niet is dan is het de voeding. Wat wel raar is dat dan de voeding bij alle 2 de speakers kapot is. Het hoeft niet zo te zijn dat als de eindtrap kapot is dat het circuit probeert de eindtrap aan te zetten.
Zullen de lagetonen speakers niet zelf kapot zijn en dat daardoor de eindtrap niet inschakelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harry1001
  • Niet online
de subs zelf zijn nog in prima staat, dus het lijkt mij niet dat het daar aan ligt (de spoelweerstand is ook nog 32Ω) De volledige versterker, voeding, en scheidingsfilters zitten op èèn printplaat, en daar is dus ook niet veel los aan te vervangen, waardoor vervangen de enige optie is.

Omdat de speakers verder nog in prima staat verkeren ga ik de versterker-module dus vervangen, deze zijn vrij *goedkoop* via ebay te krijgen. Als dit werkt, dan meldt ik dat uiteraard even hier. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik hoop dat het probleem dan opgelost is zodat je eindelijk is kan genieten van je luidsprekers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onzichtbaar
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:32
Ik heb dezelfde speakers en bij mij mankeert ook eentje hetzelfde euvel. Ik aarzel nog met openschroeven en zo. Dus als je een oplossing weet, hoor ik het graag. Wellicht dat ik ook van de week even met de importeur bel en dat zij de oplossing weten.

Koga F3 8.0, NAD M33, KEF R11, Asus Maximus Z790

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harry1001
  • Niet online
Anoniem: 256488 schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 15:27:
Ik hoop dat het probleem dan opgelost is zodat je eindelijk is kan genieten van je luidsprekers.
Helaas is USPS niet zo snel (dwz, TNT is traag met inklaren)
onzichtbaar schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 22:44:
Ik heb dezelfde speakers en bij mij mankeert ook eentje hetzelfde euvel. Ik aarzel nog met openschroeven en zo. Dus als je een oplossing weet, hoor ik het graag. Wellicht dat ik ook van de week even met de importeur bel en dat zij de oplossing weten.
Ik vraag me ten zeerste af of de importeur je ermee kan (èn wil) helpen. De onderdelen worden waarschijnlijk alleen aan "authorized resellers" geleverd (leer mij importeurs kennen).

Als je em alsnog open wilt schroeven, dan kan moet je beginnen bij de sub. Rooster eraf pryen, dan rubber rand aan de kant duwen met een schroevendraaier en meteen de schroeven losdraaien. Sub eruit tillen, dan de twee dotten kit aan de versterkerkant opzoeken, deze wegsnijden en de moertjes (sleutel 8,5 of 9 (de laatste is eigenlijk net iets te groot)) losdraaien. Onder het rooster bij de sub zitten nog twee schroeven (kruiskop), die je daarna ook nog los moet draaien, daarna kan je de hele versterker er zo uit draaien.

Leuke bijkomstigheid: aansluitkabel van de subwoofer, en de aansluitingen op de printplaat, hebben een andere connector voor de plus- en min-kant. Je hoeft dus niet precies te onthouden wat waar uit komt (op de print staat er ook gewoon bij wat er op aangesloten moet worden)

Als ik het pakketje binnen heb, dan post ik hier weer even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57842

@topicstarter. Ook Ik ben de gelukkige eigenaar van deze speakers. Ik heb ze defekt gekocht met de zelfde klacht. Het euvel was de bufferelco 400v/270uF. De nieuwe elco moet goed passen anders gaat de kast niet dicht. Let wel op met sleutelen aan de versterker, de voeding is direkt gelijkgericht uit de netspanning en wordt gereguleerd zonder trafo. In de ingang zit een inputtrafo om deze potentiaalvrij te maken. Ik heb het versterkergedeelte incl. koeling (is deel van de kast) voor 40-60 $ te koop zien staan. Ben benieuwd naar je ervaringen.

[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 57842 op 29-06-2009 15:50 . Reden: prijs ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harry1001
  • Niet online
Anoniem: 57842 schreef op maandag 29 juni 2009 @ 13:23:
@topicstarter. Ook Ik ben de gelukkige eigenaar van deze speakers. Ik heb ze defekt gekocht met de zelfde klacht. Het euvel was de bufferelco 400v/270uF. De nieuwe elco moet goed passen anders gaat de kast niet dicht. Let wel op met sleutelen aan de versterker, de voeding is direkt gelijkgericht uit de netspanning en wordt gereguleerd zonder trafo. In de ingang zit een inputtrafo om deze potentiaalvrij te maken. Ik heb het versterkergedeelte incl. koeling (is deel van de kast) voor 40-60 $ te koop zien staan. Ben benieuwd naar je ervaringen.
Ik heb even snel op het circuit gekeken, bij het lostrekken van de fase-connector knapte het voetje hiervan ook al los van de printplaat, dus een kapotte elco is niet het enige wat er mis mee is. De versterkers zitten voorlopig nog vast in de douane omdat de omschrijving voor TNT te vaag was, en ik eerst nog een factuur op mocht sturen 8)7, ik hoop dan ook dat ik ze tegen het einde van de week heb, al weet niet of dat een realistische inschatting is na wat ik over TNT/de douane gelezen heb in shopping.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harry1001
  • Niet online
Anoniem: 57842 schreef op maandag 29 juni 2009 @ 13:23:
Vandaag heb ik de versterkers binnen gekregen, en alles werkt nu (weer?). De versterkers werden voor $35/stuk geleverd inclusief koellichaam (zoals ijzerhersteller zegt; stuk van de behuizing). Montage is simpel, erin schuiven, moertjes vastdraaien, schroeven vastdraaien, en klaar. De ruimte is precies groot genoeg, maar omdat er dus vrijwel geen speelruimte is, is het toch wat krap waardoor het erin zetten niet erg gezond klinkt. Geluid is volgens mij goed (beter dan m'n wharfedales in ieder geval).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onzichtbaar
OK, bedankt voor de tip. Ik ga ze ook bestellen. Hoewel er maar eentje stuk is, bestel ik er vast 2. Hoe klinkt dat erin zetten. Alsof er iets knapt? Waar moet ik op letten, qua geluid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harry1001
  • Niet online
onzichtbaar schreef op maandag 13 juli 2009 @ 14:27:
OK, bedankt voor de tip. Ik ga ze ook bestellen. Hoewel er maar eentje stuk is, bestel ik er vast 2. Hoe klinkt dat erin zetten. Alsof er iets knapt? Waar moet ik op letten, qua geluid?
Een beetje als kraken, maar is moeilijk te omschrijven. Het komt er in ieder geval op neer dat je de voedingsdraden (naast de grote condensator) een beetje aan de kant drukt, en dat maakt geluid en geeft wat weerstand.

als je voordat je de versterker erin schuift, even voorzichtig een beetje tegen deze draden aandrukt, snap je wel over wat voor geluid het gaat. Als het klinkt alsof er iets knapt, dan gaat er denk ik meer fout ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 281564

Hoe is de handling bevallen van de INFINITY 150 WATT OVERTURE 1 SUBWOOFER AMPLIFIER, die besteld is via eBay? Alles naar wens verlopen?
Ik heb vijf van die dingen en vier ervan zijn overleden. Repareren is te duur. In een keer vervangen is veel beter. Maar ben wat huiverig om in de US te bestellen.

• onzichtbaar
Het is allemaal goed gegaan. Wel is het alles bij elkaar niet goedkoop geweest. Ik had 2 versterker units besteld in de US voor 35 dollar per stuk. Daar kwam dan nog eens 40 dollar verzendkosten bij en 30 Euro inklaringskosten via TNT. Het erin zetten is denk ik 15 minuten. Waar moet je nog meer op letten? Dat is dat de wooferklemmetjes een binnen- en een buitenkant hebben. Dat je het rooster in de hoeken los pulkt om beschadigingen te voorkomen. En belangrijk, de eerste contactpunten van de 220V in de behuizing zitten op een ongelukkige plek. Er is daar weinig ruimte en deze moet je een beetje aandrukken voordat je e.e.a. weer in elkaar kunt schuiven. Dan hoor je ook geen raar geluidje meer, zoals in een vorige post genoemd.

Enfin, het is allemaal gerepareerd, het klinkt weer als vanouds en mijns inziens is het nog steeds een van de betere speakers met ingebouwde actieve subwoofer. Het geluid is wel een beetje monitor-achtig (lees strak-neutraal) en daar moet je van houden. Ik dus wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-06 16:18
Overtures staan bekend om dit euvel. Veel plezier van de speakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d.drenth
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-06 13:05
Ik heb al jaren 4 van deze speakers staan, sinds 2 weken een nieuwe receiver Sony STR-DA5400ES. Na het aansluiten van de receiver zijn 2 overtures (FRONT) defect. Het probleem ze geven geen sub meer door. Het gekke is dat dit zo ineens kwam. Na al vaker verhalen gehoord te hebben nieuwe versterkers in VS besteld. Net gemonteerd en geen resultaat.

Feiten:
* Beide speakers geven gewoon geel lampje ofwel uit standby
* Indien in andere REAR speaker op front aansluit heb ik wel werkende sub, ofwel receiver is wel goed.
* Na vervangen versterker speaker geen verandering.

Heeft iemand misschien enig idee wat dit kan zijn en hoe ik het kan oplossen. Zit hier een beetje radeloos op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 322568

Bij mij is een van de speakers stuk, dwz het ledje blijft uit (gaat niet eens rood branden). Toch maar nieuwe versterkers bestellen uit de VS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 730367

Mijn vraag over subwoofer ifinity 750//230. Na 3 jaar goed gewerkt.http://tweakimg.net/g/s/smile.gif
Werkt bij aanzetten prima (groen lampje) na een tijdje stopt hij (slaapstand ,rood lampje) Snoeren al vervangen, heeft het ook op een andere instalatie.Wie weet raad ??http://tweakimg.net/g/s/cry.gif
Pagina: 1