Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Kan geen CD's meer branden na herinstallatie WinXP

Pagina: 1
Acties:

• djoelzz
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-11 13:16
(jarig!)
Twee weken geleden heb ik besloten om mijn hele PC leeg te gooien en WinXP opnieuw te installeren. Prima beslissing, alles loopt weer soepel en m.b.v. externe HD heb ik gewoon alles kunnen behouden.

Echter, ik kan opeens geen CD's / DVD's meer branden met mijn brander. Kleine nuancering: het lukt alléén met Windows Media Player. En dat dat wil je dus niet. Alle andere brandprogramma's die ik heb geprobeerd, geven aan dat ze niet kunnen branden. Bij Burn4free krijg ik bijvoorbeeld deze melding:

13:37:55 - CDROM autoplay intercepted and disabled

(wanneer ik een lege CDR plaats)

Het lijkt erop dat Windows dit "locked" en dat er alleen met WMP gebrand kan worden.

Kan dit?! Iemand een oplossing?

Thanks.

• Mystery
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-09 09:10
Heb je al gekeken naar de Autoplay opties? Rechtermuisklik op je cd brander in My Computer en Autoplay tabblad bekijken.

Het lijkt inderdaad alsof je heb aangegeven dat lege CD's alleen met Windows Media Player bekeken\gemaakt mogen worden.

Battle.net tag

• djoelzz
(jarig!)
Jawel, daar heb ik gekeken. Hier staat de optie "Vraag mij welke keer welke actie ik wil uitvoeren" aan.

Op het tabblad "opnemen", staat de checkbox "op dit station mogen opnames op CD worden gemaakt" ook aan.

Zou correct moeten zijn, maar werkt helaas niet.

• Mystery
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-09 09:10
Misschien is het een optie om Autoplay een keer geheel uit te zetten.
Autoplay is uit te zetten op onderstaande manier:

* Click Start
* Click Run
* Enter GPEDIT.MSC

Group Policy mmc will popup. On left panel:

* Double-click Computer Configuration to open submenu
* Double-click Administrative Templates to open submenu
* Double-click System to open submenu
* Double-click Turn autoplay off option which will be near the bottom of the list in the right panel.

The default is the Not configured. Set it to Enabled."

If you can't find the System option right click on administrative templates, select add/remove templates, and select system.adm. The option to disable autoplay is now available.

Battle.net tag

• djoelzz
(jarig!)
Done.

Mag niet baten helaas.

Ik krijg weliswaar niet meer deze foutmelding: 13:37:55 - CDROM autoplay intercepted and disabled
maar ik kan nog steeds niet branden.

Wat typisch is: als ik bijvoorbeeld klik op "open lade" werkt dit ook niet. Het lijkt erop dat het apparaat niet bestuurd kan worden.
CD's lezen lukt wel gewoon, verder zijn er geen problemen bekend.

• djoelzz
(jarig!)
Het gaat trouwens om Windows XP Media Center Edition

Verwijderd

• djoelzz
(jarig!)
Okee, dat heb ik geinstalleerd. Bij het scannen van de drives worden er GEEN gevonden! Dat is vreemd, want ik heb twee drives (1 x cdrom, 1 x dvdbrander).

Cd rom drive werkt verder prima trouwens. Ik kan alleen niet branden met de (dvd)brander.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:25

DukeBox

loves wheat smoothies

Probeer eens deepburner portable edition (http://www.deepburner.com/?r=download) ?
Alhouwel als infra al niet werkt.. deepburner gebruikt geen ASPI, mocht daar wat mee zijn weet je meteen de oorzaak.

[ Voor 42% gewijzigd door DukeBox op 18-06-2009 21:49 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Pagina: 1