Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Kan na update niet hoger dan 1024x768

Pagina: 1
Acties:

• huub8
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-06-2021
Gisteren kreeg ik opeen een bsod, met daarop een IRQL_not_less_or_equal melding. Na even op het internet te hebben gezocht bleek dat dit vaak komt doordat er iets mis is met je grapics driver dus ik ben naar de ati website gegaan en heb de nieuwste driver gedownload (ik heb een 4870 1gb gddr5 kaart).

De installatie verliep goed maar tijdens het installeren veranderde de resolutie vanzelf naar 1024x786, opzich niet heel bijzonder en ik dacht dan ook dat ik dit wel weer gewoon na de installatie weer goed zou kunnen instellen. Dit bleek echter niet mogelijk, zowel in de beeldinstellingen in vista als in het ati catalist control panel kan ik niet hoger dan 1024x768 instellen. Ik heb op het internet gezocht en kwam daar meer mensen tegen met dit probleem maar helaas geen oplossing.

Mijn specificaties:
4870 1gb gddr5
gigabyte 790x-UD4
4 gb ddr2
windows vista 32bit home edition

Verder gebruik in een tft scherm met een vga aansluiting dat via zo'n verloop stukje op de dvi van mijn 4870 is aangesloten.

Verder kan ik waarschijnlijk wel met een herstelpunt terug naar voor de installatie van de nieuwere drivers maar in verband met de bsod zou ik veel liever deze aan de praat krijgen.

• huub8
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-06-2021
Edit, ik ben er zojuist zelf achtergekomen, maar voor mensen die dit probleem ook hebben:
Start catalist control center (rechter muisknop op je bureaublad)
Kies als je dat nog niet hebt gedaan voor advanced (als je het al wel hebt gedaan kom je er direct in)
Klik op display manager en versleep het het scherm in het vakje rechts van het main vakje naar het "achacht display's currently dissabled vakje" dan komt er een popup met "remove display", klik hierop en dan kun je wel wer gewoon in de beeldscherminstellingen elke resolutie kiezen.

Dit komt dus doordat als je de basic setup doet hij standaard een tweede monitor instelt en wel in de vorm van een tv die niet hoger dan 1024x768 aankan.