Toon posts:

q6600 overklok probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,
ik wilde mijn q6600 overklokken naar 3.2 ghz maar hij blijkt bij geen enkel voltage stabiel te zijn.
hij start eerst en voordat hij bij het eerste schermpje komt valt hij uit en dit blijft zich herhalen uiteindelijk heb ik de cmos batterij eruit moeten halen zodat alles weer kon starten.
heeft iemand tips? =D of een oplossing dat zou nog beter zijn :P

Verwijderd

Wat is je FSB/multiplier ?
Wat is je RAM snelheid, en wat kan het aan?
Wat zijn de voltages waarop je getest hebt?
Wat is je moederbord?

Je snapt het wel, we hebben meer info nodig :)

• t0mmiiiii
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13:44
Inderdaad een beetje weinig informatie.. het kan ook zijn dat hij nu al te warm word. Gebeurt snel met een q6600

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:05
Heb je de G0 or B3 stepping? (kan je bekijken met bv CPU-Z)

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Verwijderd

Topicstarter
mn fsb nu is gewoon wat die normaal zou zijn 266.7
ram is gemaakt voor 667 en 800 haalt die wel maar draait op 333.4 (4:5) is nogal weinig vind ik
geteste voltages: 1.35v 1.38v 1.32v 1,41v
moederbord: ga-p35-s3

de temp kan geen probleem zijn want heb nogal grote koeler(mugen 2 ) erop gezet met 2 fans.
bij de stepping in cpuz staat alleen B en bij revision g0

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2009 13:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
ooh ja mn overklok fsb en multi zou zijn: 8x400

Verwijderd

Je RAM is 333, maar omdat het DDR RAM is moet je dat zien als 666MHz :)
Hoeveel RAM heb je? Soms kan het schelen als je je Northbridge iets meer volt geeft.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb 2x1 gb ram en ik kan mn nb niet meer volt geven want dat kan ik nergens vinden in mn bios, ik had net nog eens geprobeert met wat lagere ram setting maar toen weer hetzelfde.
ik kan alleen maar de Vcore,ram voltage fbs overvoltage enzo veranderen maar north en southbridge staan nergens bij (dit vond ik ook al vreemd)

• zjorsie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18-01 17:26
Verwijderd schreef op zondag 14 juni 2009 @ 13:23:
mn fsb nu is gewoon wat die normaal zou zijn 266.7
ram is gemaakt voor 667 en 800 haalt die wel maar draait op 333.4 (4:5) is nogal weinig vind ik
geteste voltages: 1.35v 1.38v 1.32v 1,41v
moederbord: ga-p35-s3

de temp kan geen probleem zijn want heb nogal grote koeler(mugen 2 ) erop gezet met 2 fans.
bij de stepping in cpuz staat alleen B en bij revision g0
Ehhmm... je hebt DDR2 geheugen. 1.35 volt t/m 1.41 volt lijkt me een beetje weinig. De standaardspecs voor DDR2 geheugen zijn 1,8 volt. Ik zou even nakijken wat het standaardvoltage van je geheugen is.
Ook kan het altijd zijn om de voltages ipv automatisch in te laten stellen, dit zelf te doen. Meeste standaardvoltages, behalve CPU, NB en RAM (niet teveel verhogen! kan schade geven en de componenten worden ineesn veel en veel warmer!)

(alles op eigen verantwoordelijkheid:+)

• daan!
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10:35
Heb je de overclock FAQ al gelezen?

De indruk die je nu wekt is dat je zonder enig idee van overklokken gewoon maar aan de slag bent gegaan.
Misschien dat je internet erop kan naslaan, waarbij die faq een mooi begin is.
Naar mijn idee zijn topics als deze (dus hele basic vragen) hier niet de bedoeling.

• zjorsie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18-01 17:26
daan! schreef op maandag 15 juni 2009 @ 20:56:
Heb je de overclock FAQ al gelezen?

De indruk die je nu wekt is dat je zonder enig idee van overklokken gewoon maar aan de slag bent gegaan.
Misschien dat je internet erop kan naslaan, waarbij die faq een mooi begin is.
Naar mijn idee zijn topics als deze (dus hele basic vragen) hier niet de bedoeling.
Klopt... Als je er geen verstand van hebt kun je er ook beter niet aan beginnen.

(evt. heb ik nog wel een overgeclocked systeempje voor je staan:))

• daan!
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10:35
zjorsie schreef op maandag 15 juni 2009 @ 21:39:
Klopt... Als je er geen verstand van hebt kun je er ook beter niet aan beginnen.

(evt. heb ik nog wel een overgeclocked systeempje voor je staan:))
Als je er geen verstand van hebt kan je beter informatie zoeken voor je gaat beginnen. :)

Er zijn echt duizenden overklokhandleidingen te vinden op internet.
Toegegeven, sommige zijn minder bruikbaar, maar met de meeste zal je genoeg informatie hebben om je q6600 over te klokken.

Als je dan bezig bent en vooruitgang boekt maar toch ergens blijft steken, dan kan je een topic openen in dit forum.
Denk er dan goed aan dat je een volledige openings post maakt, met informatie zoals (bijvoorbeeld) 'wat heb ik gedaan' 'wat ging goed' 'wat snap ik al wel' 'wat lukt er niet' 'wat heb ik gevonden op internet' en 'wat snap ik niet'

Een topic met als vraag "Heeft iemand tips?" heeft minder kans van slagen dan een topic met een gerichte vraag.
Pagina: 1