Toon posts:

nslu2

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Probleempje.

Wat moet ik downloaden in godsnaam?

http://www.slug-firmware.net/

Pak ik Debian/NSLU2 (Debian Installer)

Heb ik een zip bestand met daarin een bin file.

Nou ik na de upgrade gedeelte van de linksys, selecteer dat bestand en na een paar minuten. Zegt die succesvol.

Dat ding reset zichzelf en nu kan ik er niet meer bij en dan lampje voor op van Ready/Status is nu oranje.

Dus ding is aan gort nu.

Heb ik soms het verkeerde gedownload?

kan mij iemand zeggen hoe ik de oude instelling weer want ik kan ook niet ping naar 192.168.1.6 en rest helpt ook niet
wie kan het lampje weer groen is er een programma voor ???? :(

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-03 17:49

BHQ

Verwijderd

Topicstarter
hoi
ik komt er niet uit
wie wilt van a t/m z uit leggen hoe ik het orange lampje van ready weer groen krijg

ik weet wel dat is op eigen risco ik geeft niemand de schuld

Verwijderd

Topicstarter
hij moet wel weer draaie op windows versie

• BHQ

BHQ

'Windows versie'? Voorheen draaide 'ie al iets propiertairy of Linux..

Verder, überhaupt is er niemand hier verantwoordelijk als het de soep in gaat, maar het is echt een gevalletje 'lezen voor doen'. Je hebt sowieso iets als een USB stickje nodig al wil je Debian draaien, dat geheel past echt niet in de kleine flash van dat dingetje..

Wellicht kan je ergens een TFTP tootltje waarmee je de orginele firmware weer kan flashen.

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Sommige mensen zouden tegen zichzelf in bescherming genomen moeten worden ;)

Op http://www.nslu2-linux.org/wiki/HowTo/RecoverFromABadFlash staat overigens redelijk wat informatie hoe je je nslu2 weer bruikbaar krijgt.

peter30, probeer trouwens eens wat aan zowel je grammatica als hoofdlettergebruik en interpunctie te doen. Maakt je verhaal een stuk leesbaarder.

Het komt erop neer dat je de utility moet installeren die op http://www.nslu2-linux.org/wiki/Main/SercommFirmwareUpdater vermeld staat, van de website van Linksys de meest recente firmware voor de nslu2 downloaden en die aan de utility voeren, zodat deze de firmware erin kan flashen.

[ Voor 28% gewijzigd door spone op 14-06-2009 19:43 ]

Desktop: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 192GB DDR5-5600; Woonkamer: Asrock DeskMini B860, Core Ultra 5 245K, 16GB DDR5-7600

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:30

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Overige Hardware is voor vragen over hardware die in geen ander subforum thuishoren. Vragen over software van netwerkapparatuur horen er zeker niet thuis.

Ik verplaats even naar Netwerken.

Move OH -> NT

Let wel dat het overal op GoT de bedoeling is dat je een beetje zelf de moeite doet je in te lezen en bovenal als je er niet uitkomt *exact* te melden wat je (stap voor stap) gedaan hebt. Dan kunnen we met je meedenken. Anders kunnen we niet meer dan gokken :o

Verder vraag ik me idd af waar je in vredesnaam mee bezig bent als je een apparaat met Linux flasht en verwacht dat er Windows op terecht komt 8)7

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
iemand anders heeft heb geflasht en nu wil ik weer dat hij onder windows draaie
maar ja juliie zijn helderziender niet waat met deze uitspraak

• WeaZuL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:07

WeaZuL

Try embedded, choose ARM!

Verwijderd schreef op maandag 15 juni 2009 @ 18:19:
Dude .. ;(

NSLU2, SheevaPlug, Pogoplug, Espressobin and Odroid H2 addict

• BHQ

BHQ

Verwijderd schreef op maandag 15 juni 2009 @ 18:19:
Wat?

Dat hele ding heeft nog nooit Windows gezien op z'n flashrom..

• Xorsist
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 26-03-2023
Ik zou zeggen haal hier de laatste originele firmware weg en hoop dat je die er nog in kunt flashen.

Hier een howto hoe je middels telnet in dat ding komt, en hier een howto hoe je de originele firmware er weer in kunt zien te hangen.

[ Voor 44% gewijzigd door Xorsist op 15-06-2009 20:29 ]

Pagina: 1