Laptop Medion 98200: valt uit met accu, niet met netstroom

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 117508

Topicstarter
Zo voor de cryptische titel, maar mijn probleem is als volgt:

Ik heb een twee jaar oude Medion laptop en die valt, wanneer ik op de accu werk, soms uit. Vervolgens reageert de laptop helemaal nergens meer op. Ik kan op de aan/uit knop duwen wat ik wil, maar niets. Haal ik dan de accu eruit en stop die meteen weer terug erin dan werkt hij ineens weer wel. Dan kan ik hem gewoon aanzetten en kan ik de laptop blijven gebruiken tot de accu echt leeg is. Maar als ik daarentegen werk op netstroom dan heb ik nooit problemen. Ligt dit aan mijn laptop of aan de accu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neodymium
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Neodymium

De Baron van 't Westen

Zoals je zegt, concludeer ik dat het aan de accu ligt, probeer eens everest te downloaden op je laptop, en de stabiliteitstest te laten lopen met accu, als het goed is zou die dan dus moeten uitvallen. Het lijkt me dan een probleem dat de accu niet genoeg ampére meer kan leveren, en dus aan vervanging toe is...

N00dlesoup alleen op afhalen (4,29EUR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
10 min gedraaid op de accu zonder problemen:

--------[ Energiebeheer ]-----------------------------------------------------------------------------------------------

Energiebeheer Eigenschappen:
Actuele Stroombron Batterij
Batterijstatus 87 % (Hoge waarde)
Levensduur van een volle batterij Onbekend
Resterende Levensduur van de batterij 4224 sec (1 uren, 10 min, 24 sec)

Batterij eigenschappen:
Apparaatnaam MB1
Fabrikant SMP-PA22
Serienummer 1701
Unieke identificatie 1701SMP-PA22MB1
Batterijtype Oplaadbaar Li-Ion
Ontworpen capaciteit 47520 mWh
Capaciteit Volledig opgeladen 44593 mWh
Huidige capaciteit 38794 mWh (87 %)
Voltage 11668 mV
Slijtage niveau 6 %
Energiestatus Ontladen
Ontlaadsnelheid 32432 mW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:36
Edit: Sorry ik lees weer eens niet helemaal goed :X

Het wordt tijd om slaapie slaapie te doen voor mij :z

[ Voor 82% gewijzigd door ThinkPad op 15-06-2009 01:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neodymium
  • Niet online

Neodymium

De Baron van 't Westen

Anoniem: 117508 schreef op maandag 15 juni 2009 @ 00:54:
10 min gedraaid op de accu zonder problemen:

--------[ Energiebeheer ]-----------------------------------------------------------------------------------------------
BLABLA
Heb je ook de everest stabiliteitstest aangezet? Deze zet namelijk je CPU en MEMORY op 100%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Luukland schreef op maandag 15 juni 2009 @ 01:22:
[...]

Heb je ook de everest stabiliteitstest aangezet? Deze zet namelijk je CPU en MEMORY op 100%
Ja tien minuten lang zonder problemen. Daarna heb ik dat overzichtje geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Niemand nog een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neodymium
  • Niet online

Neodymium

De Baron van 't Westen

Naja, we gaan gewoon verder :) Download eens ati tray tools, en ga naar overclocking -> artifact test, deze zet je GPU op 100% :) Ook erg handig om te kijken.

Dan als laatste stap, probeer eens een programma te installeren (in de orde of grote van 4GB o.i.d.) vervolgens ga je winrar gebruiken om iets uit te pakken en zet je wat google chrome pagina's aan. Dit zou je werkgeheugen moeten stressen en ook je harde schijf, aangezien deze aan het werk wordt gezet :)

Ziezo daar ben je voorlopig wel even mee bezig geloof ik xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132776

Ik vermoed defect geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-05 10:52

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-04 08:59

Dima_2005

T.net-verslaafde

Hoe zit het met temperaturen?? Ik vermoed overhitten van GPU, heb meer problemen gehoord dat de laptop uitvalt door te warme GPU, op accu draait de fan namelijk vaak minder en word de batterij warm (ofzoiets)...

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Luukland schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 23:41:
Naja, we gaan gewoon verder :) Download eens ati tray tools, en ga naar overclocking -> artifact test, deze zet je GPU op 100% :) Ook erg handig om te kijken.

Dan als laatste stap, probeer eens een programma te installeren (in de orde of grote van 4GB o.i.d.) vervolgens ga je winrar gebruiken om iets uit te pakken en zet je wat google chrome pagina's aan. Dit zou je werkgeheugen moeten stressen en ook je harde schijf, aangezien deze aan het werk wordt gezet :)

Ziezo daar ben je voorlopig wel even mee bezig geloof ik xD
Heb met everest en een ander tooltje de HD / mem test gedaan, maar geen problemen.

Het vreemd blijft vind ik dat als ie uitvalt gewoon helemaal niets meer doet. Haal ik de accu eruit en doe er weer in dan werkt ie weer. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
O nieuw probleem. Klap ik hem dicht (slaapstand) en doe ik hem na een tijd weer open dan brandt het lampje dat hij aanstaat en dat de HD iets doet (maar dat lampje blijft continue branden ipv dat het knippert bij activiteit). Dan moet ik hem af zetten en opnieuw aandoen (reboot) en dan doet ie het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neodymium
  • Niet online

Neodymium

De Baron van 't Westen

Naja je geeft zelf dus aan dat als je niets doet dat ie uitvalt, wat valt er in het windows event logboek over te lezen? (Configuratie scherm -> Computerbeheer -> Logs -> Systeemlogs), bij het tijdstip dat ie uitvalt natuurlijk...

Daarnaast zou ik eens een clean install van windows doen, just to be sure dat het geen driver probleem is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Luukland schreef op zondag 21 juni 2009 @ 10:23:
Naja je geeft zelf dus aan dat als je niets doet dat ie uitvalt, wat valt er in het windows event logboek over te lezen? (Configuratie scherm -> Computerbeheer -> Logs -> Systeemlogs), bij het tijdstip dat ie uitvalt natuurlijk...

Daarnaast zou ik eens een clean install van windows doen, just to be sure dat het geen driver probleem is...
Ok bedankt! Dat doe ik de volgende keer als ie uitvalt! Als ik dan niet veel wijzer ben dan herstel ik hem in oorspronkelijk staat en dan stuur ik hem.
Pagina: 1