Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeilForeal
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-12-2024
Het nieuwe monster van Intel is uit, de Core i7-975. Verschillende benchmarks laten zien dat deze processor iedere andere processor achter zich laat. Wat specificaties:

CPU Speed:3.33 GHz
PCG: 08
Bus Speed: 6.4 GT/s
Bus/Core Ratio: 25
L3 Cache Size: 8 MB
L3 Cache Speed: 3.33 GHz

Het komt wel tegen een behoorlijke meerprijs, maar voor de echte tweaker moet dat een keer kunnen!

Ik draai zelf nu al 3,5 jaar op een E6600 PC. Geweldig systeem, maar nu is het tijd voor wat anders. Deze maand een i7-975, Gigabyte EX58-EXTREME, OCZ Blade 2000 mhz, 2 x vertex 60GB raid 0, 4870X2 halen. Zodra ik wat OC results heb zal ik ze hier posten.

Iemand anders ervaring met de i7-975? Hij loopt een stuk harder dan de 920, maar ik ben erg benieuwd wat het overclock potentieel is. Ik lees zo nu en dan al over de 5ghz barrière die verbroken is met deze processor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter.S
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-09 18:37

Wouter.S

e^(i*pi ) +1 = 0

Voor mij persoonlijk is het meer 'tweaker' als je met een beperkt budget de prestaties van je systeem naar een hoog niveau haalt. Als je dus een i7-920 overclockt naar zegmaar 4.2 Ghz zal je ook meer dan aanvaardbare resultaten behalen. Dit kost je wel maar een kwart van het geld van een i7-975.

Hoe jij je geld besteedt is jouw zaak natuurlijk. Voor mij persoonlijk is de beperkte prestatiewinst niet genoeg om zo'n hoge prijs te rechtvaardigen. Maar ja, als je de i7-975 koopt heb je natuurlijk wel het neusje van de zalm. (voor een half jaar dan toch :))

Any intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent. It takes a touch of genius -- and a lot of courage -- to move in the opposite direction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Met wat voor koeling ga je de CPU koelen, als dit met lucht is kom je ongeveer even ver met een 920 als met een 975 en heb je het geld erg slecht besteden imo. ;)
Waarvoor wordt de PC eigenlijk gebruikt, gamen lijkt mij niet het hoofd doel.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19:52
De reviewers van tweaktown zijn maar tot 4.2Ghz geraakt op luchtcooling, zie hier.
En de i7 975 is gewoon een 965 met een multiplier van 25 i.p.v. 24.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeilForeal
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-12-2024
Het gaat er hier niet zozeer om of het verstandig is of niet, het gaat om de ervaringen met een i7-975.

Ik gebruik zelf mijn computer voor mijn werk. Grafisch design, fotografie ed. Overclocken en hardware is puur een hobby van me, en daarnaast is het natuurlijk erg fijn om een snelle pc te hebben.

@glennvho, dat valt inderdaad behoorlijk tegen. Hier staat dat ze 5 Ghz hebben gehaald op lucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19:52
Hier, hier en hier nog wat reviews waar ze in geen van de gevallen op 5Ghz kwamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dit kan prima hier: [Discussie] multi-core Intel's: Core 2 & Core i7.
En als het puur gaat om OCen dan kun je beter hier een topic openen: Overclocking & Tweaking

In elk geval dit topic op slot, omdat de discussie prima in het bestaande topic kan.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.