Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Autorit naar Dortmund, vliegen naar Kiev, tips?

Pagina: 1
Acties:

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:14

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
Mijn derde UA topic alweer!

Volgende week is het zover, ik ga voor het eerst naar Oekraine zonder dat dit noodzakelijk is voor werk *O*. Nadelige bijkomstigheid is dat ik dus nu ook zelf de vlucht betaal :).

Nu heb ik via Skyscanner uitgevonden dat ik het goedkoopste vanaf Dortmund kan vliegen, dan vlieg ik met WizzAir en dat kan vanaf 29 euro enkele reis. In mijn geval zou het uitkomen op 110 euro voor een retourtje, dat is een stuk interessanter dan de ruim 350 euro die KLM wil hebben van mij als ik vanaf Schiphol vlieg.

Ik vlieg op een redelijk normale tijd (13.30), maar ik zit me af te vragen hoeveel tijd ik nodig heb om daar aan te komen en de auto te parkeren e.d.. Wat ik zelf al had gevonden is dat ik kan langparkeren op P6/P7 aldaar.

Als ik daar een uur voor reken, en een uur dat ik van tevoren aanwezig moet zijn, moet ik dus 11.30 in Dortmund zijn. Van Rotterdam naar Dortmund is 2,5 uur rijden, dus idealiter 9 uur hier vertrekken. Maar ik heb dus geen flauw idee hoe de spits is op vrijdagmorgen in die richting, en hoeveel tijd ik daar extra voor moet rekenen. Google houdt mij voor dat de A15 het handigste is.

Een vriend van mij gaf als tip om gewoon een dag van tevoren alvast te vertrekken en dan in een hotel in Dortmund te gaan zitten voor de zekerheid. Dat lijk mij wat overdreven. Iemand een idee, of andere tips? Treinen naar Dortmund zou ook kunnen, ware het niet dat de auto gratis rijdt voor mij, en dat kan ik van NS niet zeggen.

Nederlands is makkelijker als je denkt

• Vorak
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
vergeet niet om die kosten die je nu maakt om naar dortmund te komen ook in je berekening ten opzichte van KLM mee te nemen :)

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
Nja, wat ik zeg, mijn auto rijdt gratis, heb alleen 4 tientjes langparkeren. Maar dat ben ik anders ook kwijt aan 2x taxi naar Rotterdam CS en een retourtje naar Schiphol.

Overigens, nadere inspectie leert mij dat ik vrijdag om 18.15 kan vliegen, zondags zou de vlucht om 13.25 zijn. Ik moet zeggen dat 18.15 mij een stuk beter in de gelegenheid stelt daar op tijd te zijn. En mocht ik toch zondag vliegen, dan zal het neem ik aan op zondag wel een stuk rustiger zijn.

Speelt met de gedachten gewoon zometeen even naar Dortmund te rijden om zelf te ondervinden ;)

• Marcusso
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-11 13:27
SeatRider schreef op zondag 14 juni 2009 @ 10:47:
Nja, wat ik zeg, mijn auto rijdt gratis, heb alleen 4 tientjes langparkeren. Maar dat ben ik anders ook kwijt aan 2x taxi naar Rotterdam CS en een retourtje naar Schiphol.

Overigens, nadere inspectie leert mij dat ik vrijdag om 18.15 kan vliegen, zondags zou de vlucht om 13.25 zijn. Ik moet zeggen dat 18.15 mij een stuk beter in de gelegenheid stelt daar op tijd te zijn. En mocht ik toch zondag vliegen, dan zal het neem ik aan op zondag wel een stuk rustiger zijn.

Speelt met de gedachten gewoon zometeen even naar Dortmund te rijden om zelf te ondervinden ;)
Weet niet hoe je rijdt, maar de spits kan rampzalig zijn op vrijdagmiddag. Heb er een keer een uur over gedaan over het stukje IKEA Utrecht <--> Splitsing A12/A27

Stukje van 5 kilometer.. :X

No Shame, only Fame!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
Ja, dat klopt, maar dan zou ik gewoon hier in de loop van de ochtend al vertrekken, dan wacht ik maar 3 of 4 uur op Dortmund, beter dan dat ik het vliegtuig net weg zie vliegen als ik aankom :)

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:17
Ik weet niet hoe het in Dortmund is, maar heb zelf tijdens mijn reizen door duitsland vaak genoeg in de spits in de file gestaan. Je staat niet helemaal vast, en meestal ben je er in een uurtje wel doorheen. Ik zou gewoon 2-3 uren vroeger weggaan, verveel je je wat op het vliegtuig als blijkt dat er geen file is, maar langer dan 3 uren ga je echt niet stilstaan in Duitsland.
Andere optie is OV misschien. Weet niet hoelang de trein erover doet en hoe duur dat gaat worden, maar ik heb besloten om in September voor 30 euro een retourtje Bremen - Groningen te boeken in combinatie met een vlucht van/naar Haugesund met ryanair tegen luchthavenbelasting en incheckkosten. Tegen die prijs kan de auto niet heen en weer Bremen-Groningen, en tegen de prijs van het vliegtuig komt de auto de plas niet over :).

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ik rij vaak zat naar Dortmund Flughafen voor m'n ritjes naar Timisoara (RO). Die vluchten zijn achtelijk vroeg (8u25 vlucht, 6u30 aankomst op parkeerplek), dus over fileleed kan ik niet meepraten. Wel twee tips:

Auto:
Niet op P6/P7 parkeren, maar op het P+R terrein van station Holzwickede. Dat is namelijk gratis :) Het is 10 min lopen daarvandaan naar de terminal, maar als je geen zin hebt daarin kun je voor EUR 1.50 een shuttlebus pakken (24/7 elke 20 min)

Trein:
Vanaf R'dam is doodsimpel, IC naar Venlo, daar RE richting Hamm (Westf) pakken en in Holzwickede uitstappen. Wederom 10 min lopen of shuttlebus pakken. Om om 11u15 aan te komen zou je uit R'dam de trein van 6u47 moeten pakken. met 3 overstappen kom je er sneller (IC -> ICE -> RE), maar dat is meer gedoe en kost meer.

[ Voor 11% gewijzigd door dion_b op 14-06-2009 12:49 ]

Oslik blyat! Oslik!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
Kijk dat zijn tips waar ik wat aan heb :). Holzwickede it is :). Alleen met de trein zie ik nog even niet zo zitten, duurt bijna 5 uur en voor delen van de reis moet ik de kaartjes al voorbespreken, dan geeft de auto me toch net even meer vrijheid. En die ros ik dan gewoon bij Holzwickede neer ;)

Dion, jij moet zeker niet toevallig volgende week ook die kant op? ;)

• Goverman
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-11 10:37

Goverman

not loaded

Heb het laatst zelf gedaan: vliegen van Dortmund (naar Boekarest). Wij vertrokken op donderdag (ongeveer 16:30 op de parkeerplaats het vliegveld) en kwamen maandag terug (ongeveer 19:30 bij de auto). Is allemaal erg goed te doen, vliegveld is goed bereikbaar. Het parkeren kostte ons 28 euro. Ik stond op P6, een andere auto van onze groep stond op P4 en die was ook 28 euro kwijt. Bij twijfel: even rondkijken. Er rijdt een pendelbus rond die je naar de terminal brengt, kost een euro per persoon.

Wel even opletten dat je zo lang mogelijk op de Autobahn blijft, want het eerste bord met vliegveld Dortmund leidt je door de grotere binnenstedelijke wegen van Dortmund. Even een stukje omrijden over de snelweg (+/- 5 km om) is relaxter.

Het vliegveld zelf is erg modern, maar wel klein. Twee winkeltjes en een eetgelegenheid in de vertrekhal, dat is het. De tax-free shop is ook niet heel boeiend (maar wel goedkoper dan op Schiphol).

De enige file die we hadden kwam door wegwerkzaamheden in de buurt van Dortmund. Echter, het is bij een knooppunt waar we toevallig rechtsaf moesten, dus was de vertraging erg beperkt: 5 minuten ongeveer.

[ Voor 9% gewijzigd door Goverman op 14-06-2009 17:39 ]

Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

SeatRider schreef op zondag 14 juni 2009 @ 14:12:
Kijk dat zijn tips waar ik wat aan heb :). Holzwickede it is :). Alleen met de trein zie ik nog even niet zo zitten, duurt bijna 5 uur en voor delen van de reis moet ik de kaartjes al voorbespreken, dan geeft de auto me toch net even meer vrijheid.
Voorbespreken :? Alleen bij NSHispeed ofzo :X

Gewoon op de dag zelf enkeltje Venlo kopen op R'dam, op Venlo staat een automaat van de DB, daar kun je een enkeltje Holzwickede kopen. Sterker nog, het staat me bij dat je gewoon in NL automaten al Holzwickede kunt kiezen, maar dat weet ik niet zeker.

Trouwens, als ze met "voorbespreken" gezeik aankomen klinkt het verdacht alsof ze je de ICE-route (duurder en meer overstappen) geven. Expliciet aangeven dat je via Venlo wilt reizen, dan heb je daar geen last van.
En die ros ik dan gewoon bij Holzwickede neer ;)

Dion, jij moet zeker niet toevallig volgende week ook die kant op? ;)
Nee, net anderhalve week geleden geweest. Mogelijk voor de laatste keer, m'n dochter is naar m'n ex in Cambridge verhuisd, en dat kan ik prima vanaf Schiphol (hier om de hoek) ->Stansted bereiken.

Oslik blyat! Oslik!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
dion_b schreef op zondag 14 juni 2009 @ 17:58:
[...]

Voorbespreken :? Alleen bij NSHispeed ofzo :X

Gewoon op de dag zelf enkeltje Venlo kopen op R'dam, op Venlo staat een automaat van de DB, daar kun je een enkeltje Holzwickede kopen. Sterker nog, het staat me bij dat je gewoon in NL automaten al Holzwickede kunt kiezen, maar dat weet ik niet zeker.

Trouwens, als ze met "voorbespreken" gezeik aankomen klinkt het verdacht alsof ze je de ICE-route (duurder en meer overstappen) geven. Expliciet aangeven dat je via Venlo wilt reizen, dan heb je daar geen last van.
Idd, als ik via de NS planner de route plan kom ik uit op de ICE. Enig idee wat het kost vanuit de automaat?

Toch hik ik wel aan tegen 4,5 uur treinen ...

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

NS is (zoals wel vaker...) niet in staat de prijs aan te geven, maar www.bahn.de wel - maar dan zonder korting. Het zou neerkomen op EUR 47.50 per enkele reis, waarvan EUR 23 van R'dam naar Venlo en EUR 24.90 van Venlo naar Holzwickede (dat dit samen meer is dan EUR 47.50 komt doordat je met twee kaartjes twee keer starttarief betaalt). Met voordeelurenkorting kun je het NL deel verlagen naar EUR 13.80, waardoor het totaal daalt naar EUR 38.70 per enkele reis.

Dat is waarschijnlijk duurder dan met de auto, maar een stuk ontspannener (eh, en je hebt geen probleem met niet mogen rijden ivm teveel Ukrains afscheidsborrels in je bloed op de terugweg :+ )

Oslik blyat! Oslik!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

4.5 uur treinen is goed te doen joh, neem een laptopje en een goed boek mee.
Overleef je prima, ik deed zo'n tijd in de trein bijna dagelijks (wel heen+terug, maar ok).

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
dion_b schreef op zondag 14 juni 2009 @ 20:20:
NS is (zoals wel vaker...) niet in staat de prijs aan te geven, maar www.bahn.de wel - maar dan zonder korting. Het zou neerkomen op EUR 47.50 per enkele reis
Mja, dan zitten we toch al gauw op 100 euro extra. Dat betaal ik ook voor de vlucht ;). En de auto rijdt gratis.
Dat is waarschijnlijk duurder dan met de auto, maar een stuk ontspannener (eh, en je hebt geen probleem met niet mogen rijden ivm teveel Ukrains afscheidsborrels in je bloed op de terugweg :+ )
Dat is dan wel weer een sterk punt ;)

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:43

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

dion_b schreef op zondag 14 juni 2009 @ 20:20:
[...]

EUR 24.90 van Venlo naar Holzwickede
Je zit in het VRR, dus een VRR Preissufe D (€ 10,50) plus een Zusatzticket (€ 2,30) is voldoende.

Signatures zijn voor boomers.

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dat scheelt flink :)

Het apparaat op Venlo is inderdaad een VRR-apparaat, dus dit kaartje moet je daar kunnen kopen.

Oslik blyat! Oslik!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:43

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

VRR automaat is als je van het perron de hal binnenkomt aan de rechterkant. Een Zusatzticket kun je ook gebruiken om 1e klas te gaan zitten. Dan heb je er dus twee nodig (eentje is om de grens over te komen).
En niet vergeten die kaartjes te stempelen voordat je instapt. ;)

Signatures zijn voor boomers.

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
Dat was dus inderdaad een briljante tip, je rijdt het zo aan, P+R plek zo gevonden, 100m lopen naar de pendelbus en de luchthaven zelf is een verademing vergeleken met Schiphol. Op de terugvlucht stond ik 15 minuten na landen buiten met koffer en al. Ongelofelijk.

Maar! Wizz Air gaat vanaf deze zomer ook vanaf Eindhoven vliegen naar Kiev. Dat betekent minder tijd in de auto en ik kan opnieuw gaan uitzoeken hoe ik daar het goedkoopste kan parkeren ;)

• Thetallguy
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Dagelijks naar Kiev en 2x in de week naar Sofia vanaf Eindhoven idd :) Leuke bestemmingen!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
Thetallguy schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 15:29:
Dagelijks naar Kiev en 2x in de week naar Sofia vanaf Eindhoven idd :) Leuke bestemmingen!
Idd :). Weet jij toevallig vanaf wanneer deze extra diensten ingaan? Wilde in augustus weer gaan, zou mooi uitkomen!

• Thetallguy
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Staan op de planning voor het winterschedule, en die gaan normaal gesproken 25 oktober in.

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
SeatRider schreef op zondag 14 juni 2009 @ 20:48:
[...]En de auto rijdt gratis. wordt betaalt door de baas [...]
Niet bij Dortmund het vliegtuig pakken maar effe doorrijden dan, dat lijkt me veel avontuurlijker. :) Route even plannen op map24:

3012 Rotterdam Niederlande KIEV Ukraine

2279.82 km 30:35 h

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

M'n schoonbroer rijdt af en toe eens zo met een vriend van'm naar Mukachevo (net over HU-UA grens, dus paar honderd km dichterbij dan Kyiv). Ze vertrekken 's ochtends vroeg en rijden (muv plaspauzes en bestuurderswissel) aan één stuk door en komen 's avonds laat aan. Met z'n tweeen is het net te doen. Kyiv is 450km verderop...

Lijkt me leuk voor een langere vakantie, maar als je minder dan een week gaat ben je meer onderweg dan ter plekke :o

Oslik blyat! Oslik!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

joopv schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 16:28:
[...]

Niet bij Dortmund het vliegtuig pakken maar effe doorrijden dan, dat lijkt me veel avontuurlijker. :) Route even plannen op map24:

3012 Rotterdam Niederlande KIEV Ukraine

2279.82 km 30:35 h
Dat is 75kmh gemiddeld oid.
Haal je niet vrees ik.

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hangt er puur vanaf hoe snel je in DE rijdt en hoe lang je stops zijn. Alleen achter het stuur haal je dat nooit, maar als je rouleert is het goed mogelijk. Budapest (ruim de helft van die afstand) hebben wij ooit in 13u gedaan - en dat was nota bene inclusief een ongeluk (vangrail rammen dankzij ijzel en iemand achter het stuur op een moment dat voor diegene niet verantwoord was (zo bleek achteraf :X )

Oslik blyat! Oslik!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ja vast wel, maar je kent de weg niet. En in DLD en NL kun je doortuffen, daarna niet (althans niet in tsjechie, ik neem aan dat de oekraiene nog erger is).

Sowieso is het in je eentje gewoon onverantwoord (vermoeidheid), klaar. Met zijn tweeen wel ja, maar het lijkt me een forse snelheid.

offtopic:
IANAD, I am not a driver :+ , als in ik heb niet eens het roze papiertje

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
dion_b schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 20:59:
Hangt er puur vanaf hoe snel je in DE rijdt en hoe lang je stops zijn. Alleen achter het stuur haal je dat nooit, maar als je rouleert is het goed mogelijk.
Nu ruleer ik inderdaad de pan uit, maar dit vooruitzicht staat me wat minder aan. Als ik voor langere tijd (+1 maand) daarheen zou gaan zou ik het wel doen, maar ook vooral om dan wat meer spullen in 1x mee te kunnen nemen, en daar een auto te hebben. Voor zo nu en dan een weekje is het minder chill.

Overigens rijdt de auto in zoverre gratis dat ik in NL tank op kosten van de baas. Daarmee haal ik dus 350 km over de grens en terug net op 1 tank. Naar Kiev komt dan neer op 2x 2000km - 700km = 3300km / 1:15 = 220 liter @ €1 = ongeveer 220 euro. Voorlopig is vliegen dus goedkoper, scheelt de helft ;).

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Yup. Daarom dat ik ook nog nooit naar Timisoara gereden ben. Rijden wordt pas echt interessant als je met meerdere mensen bent of iets moet vervoeren wat niet (betaalbaar) met een vliegtuig te doen is ;)

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1