DJ heeft laptop nodig

Pagina: 1
Acties:
  • 242 views

• Bramvt
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-01-2022
Hallo,

Ik ben al enige tijd aan het draaien en ga nu de stap maken naar Vinyl. 2 platenspelers worden gelinkt aan een laptop, welke het hart vormt van de DJ Set-up. Ik denk nu aan een Dell, maar volgens mij is er wel iets beters te vinden op het Net.
De laptop is enkel voor muziek bedoeld, geen rare grafische fratsen. Weet iemand misschien een betere optie voor een laptop. Apple is uiteraard een goede optie vanwege de stabiliteit van het systeem, maar deze heb ik reeds uitgesloten.

Alvast bedankt,

Bram

• Neodymium
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Neodymium

De Baron van 't Westen

Je zult toch prioriteiten moeten gaan stellen dan. Ik zou allereerst eens beslissen wat je allemaal wilt hebben, zo heb je voor het "alleen" maar spelen van muziek al genoeg aan:
- 2GB Werkgeheugen
- 40GB harde schijf (als het kan nog kleiner, aangezien je de ruimte toch niet gebruikt, aangezien je platenspelers er aan hebt hangen)
- Processor die muziek kan afspelen (ik zou voor een Core2Duo gaan, dan heb je eventueel ruimte voor de toekomst)
- Grafische kaart hoef je zoals je al aangaf niet op te letten...

Het belangrijkste wat je je zelf moet afvragen is hoeveel audio aansluitingen je nodig wilt hebben. Ik kan me voorstellen dat je iets van 2 lines in wil hebben en 5.1 output o.i.d.? Dan zul je daar specifiek naar op zoek moeten gaan (googlen o.i.d.). Ik heb ook ooit eens gehoord iets met USB geluidshubs, maar daar heb ik verder geen kennis van...

N00dlesoup alleen op afhalen (4,29EUR)

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Bramvt schreef op zondag 14 juni 2009 @ 01:25:
Hallo,

Ik ben al enige tijd aan het draaien en ga nu de stap maken naar Vinyl. 2 platenspelers worden gelinkt aan een laptop, welke het hart vormt van de DJ Set-up. Ik denk nu aan een Dell, maar volgens mij is er wel iets beters te vinden op het Net.
"Een Dell" is nogal een ruim begrip, vind je niet? Je hebt slome koeien maar ook snelle monsters van Dell, dus waarom voldoen die niet?
De laptop is enkel voor muziek bedoeld, geen rare grafische fratsen. Weet iemand misschien een betere optie voor een laptop. Apple is uiteraard een goede optie vanwege de stabiliteit van het systeem, maar deze heb ik reeds uitgesloten.
Wow en waarom dat dan? Apple voldoet vaak prima voor multimedia. Als je niet wat meer onderbouwing geeft, kunnen wij moeilijk goed adviseren.

Zo heel veel bijzonders heb je niet nodig. Ik heb tijden gedraaid met Traktor Studio 3 op een hp 6710b, van de zaak. Met een PCMCIA eSATA kaartje en een passende hardeschijf. Als geluidskaart had ik de Native Instruments Audio Kontrol 1 en een VCI-100 als controller. Zo was het prima werken, hoor.

[ Voor 7% gewijzigd door Room42 op 14-06-2009 01:57 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:05

Thandor

SilverStreak

Welkom op GoT! :)

Helaas zijn dergelijke topics in losse vorm niet toegestaan, lees hiervoor CSL Beleid en Wat is er, in 2009, anders in CSL? even door.

Echter is er wel ruimte voor advies omtrent de aankoop van systemen en laptops. Hiervoor hebben we echter centrale topics aangemaakt om zo te voorkomen dat het Complete Systemen & Laptops (CSL) forumdeel dicht groeit met "boodschappenlijstjes". Ik adviseer je om vooral *LET OP* - Wat moet ik kopen? eens door te nemen.

Je kan advies vragen in een van de topics genoemd in *LET OP* - Wat moet ik kopen?. Probeer echter eerst wel wat laptops uit te zoeken met behulp van reviews en benchmarks. Een goede start daarvoor is het doorlopen van CSL Notebook Buy Guide. Ook de NBBG (te vinden in de CSL) geeft een idee in welke richting je moet kijken qua notebooks.

Ik wens je veel succes met het zoeken van een goede laptop. Dit topic sluit ik echter, maar zoals hierboven aangegeven ben je vrij om advies te vragen in de daarvoor bestemde topics :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Dit topic is gesloten.