Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste leden van het GoT-forum,

Onlangs heeft Windows Vista automatisch updates gedownload en geïnstalleerd. Echter na het installeren moesten er nog enkele updates geinstalleerd worden.
Ik krijg nu de melding:
"installeren van updates 3/3 0% voltooid"
Maar voordat uberhaupt het percentage oploopt. Krijg je een melding dat Vista zich gaat afsluiten. Als je dan weer de pc opgestart krijgt kom je in hetzelfde scherm. En sluit die zich na een tijdje weer af.

De mogelijke oplossingen die ik al heb geprobeerd:
- Via F8 naar veilige modus te gaan, werkt niet komt je ook in het update scherm uit
- Via F8 naar een laatste juiste configuratie gaan, werkt ook niet kom je ook in het update scherm uit.

Weten jullie hier enige raad mee hoe ik dit scherm kan omzeilen?
Bedankt voor jullie moeite alvast.

Mvg,

Gin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TCP_IP
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 04-07 19:38
Oh leuk probleem :P

Ehmm wel een paar keer laten doorlopen ? SP1 is niet aan het installeren ofzo?

Je zou met een Vista DVD kunnen booten, daarmee kun je namelijk ook een systeemherstel doen. Kies dan een punt van voordat dit begon. Zou moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geprobeerd met de Windows Vista DVD.
Toen ik naar een herstelpunt wilde gaan kreeg ik de melding:
Dat er geen herstelpunten waren ( ik heb nooit een herstelpunt aangemaakt)
Tevens was er ook een optie opstartherstel ( precieze naam weet ik niet meer maar het had te maken met een de fouten op te sporen waardoor die niet meer kon opstarten)
In beide gevallen heeft die niet gewerkt, na het opstarten kwam in hetzelfde scherm namelijk: "updates configureren fase 3/3 0% voltooid" en sluit de pc zichzelf af zonder te voltooien.
Deze blijft zich oneindig herhalen, ik heb de pc meer dan een uur aan gelaten met dezelfde problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Welke versie van Vista draai je (Business,Ultimate), en met of zonder Service Pack 1?

Welke errors kom je in je Windows Event logs tegen? Ook relevante meldingen in C:\Windows\WindowsUpdate.log.

Geef dus eens wat meer info, mijn glazen bol staat standaard uit :) ;) .

Ik vermoed dat er ergens een update niet helemaal goed afgerond is, en dat ie die update steeds weer opnieuw wil installeren, wat niet lukt. ;) Just my cents ;).

[ Voor 11% gewijzigd door Turdie op 14-06-2009 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals TCP_IP vraagt: SP1 is niet aan het installen? Dan kan ie namelijk wel een uur of 1,5 bezig zijn in sommige gevallen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TCP_IP
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 04-07 19:38
Krijg je dit scherm?

Afbeeldingslocatie: http://blog.creoff.net/wp-content/uploads/2008/03/vistaupdate_stage3of3.jpg

Dan zal dit artikel van toepassing zijn: The update is not installed successfully, you receive a message, and the computer restarts when you try to install an update in Windows Vista

Methode 1 en 2 zijn blijkbaar niet mogelijk, dus word het methode 3. Hieronder een copy/paste ervan.

Methode 3: De naam van het bestand Pending.xml wijzigen en het register bewerken
Opmerking Lees de volgende belangrijke opmerkingen voordat u deze methode gebruikt om het probleem op te lossen.

* Gebruik deze methode om het opstartprobleem uit de sectie 'Symptomen' te verhelpen zodat u een back-up van uw gegevens kunt maken voordat u Windows opnieuw installeert. Gebruik deze methode voor probleemoplossing alleen als u een back-up van uw gegevens wilt maken en Windows opnieuw wilt installeren.
* Gebruik deze methode pas nadat u de overige methoden hebt uitgeprobeerd.

OpmerkingRaadpleeg de documentatie bij de computer als de computer niet is geconfigureerd om te worden opgestart vanaf een cd of dvd voor instructies over hoe u verder kunt gaan.
* Gebruik deze methode alleen als de computer geen herstelpunten heeft of als u de computer niet kunt starten op een punt waar de functie Systeemherstel beschikbaar is.
* Nadat u deze methode hebt toegepast, kunnen de volgende problemen optreden totdat u Windows opnieuw installeert:
o Een update die wordt geïnstalleerd, wordt niet goed geïnstalleerd.
o Windows Update werkt niet naar behoren.
o Tijdens het installeren van een update kunt u het installatieproces niet stoppen.
o U kunt bepaalde optionele Windows-functies niet inschakelen en uitschakelen.
o Bepaalde optionele Windows-functies werken niet naar behoren.
o De computer is niet beveiligd.

Ga als volgt te werk om de naam van het bestand Pending.xml te wijzigen en het register te bewerken.

Start Windows Vista en ga naar de opties voor systeemherstel:

1. Plaats de installatieschijf van Windows Vista in het schijfstation en start de computer opnieuw op.
2. Als wordt gevraagd of u opnieuw wilt opstarten vanaf de schijf, drukt u op een willekeurige toets.
3. Configureer desgevraagd de gewenste optie voor Te installeren taal, Indeling voor tijd en valuta en Toetsenbord of invoermethode en klik op Volgende.
4. Klik op de pagina Windows installeren op Uw computer herstellen.
5. Klik op de pagina Opties voor Systeemherstel op de versie van het Windows Vista-besturingssysteem die u wilt herstellen en klik op Volgende.

Gebruik de opties voor systeemherstel om het bestand Pending.xml te hernoemen en bewerk het register:

1. Klik op de pagina Opties voor Systeemherstel op Opdrachtprompt.
2. Typ cd C:\windows\winsxs en druk op Enter.
3. Typ ren pending.xml pending.oud en druk op Enter.
4. Typ regedit en druk op Enter.
5. Selecteer HKEY_LOCAL_MACHINE.
6. Klik in het menu Bestand op Component laden.
7. Ga naar de volgende map:
C:\windows\system32\config\components
8. Typ Offline_Components wanneer u wordt gevraagd een naam op te geven.
9. Zoek in de Register-editor naar de volgende registersubsleutel en verwijder deze:
HLKM\Offline Components\AdvancedInstallersNeedResolving
HKLM\Offline Components\PendingXmlIdentifier

Sluit de Register-editor af:

1. Typ exit bij de opdrachtprompt om de Register-editor af te sluiten.
2. Druk op ENTER.
3. Klik op Opnieuw opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik heb dit probleem na een kleine windows update en het het bovenstaande allemaal uitgevoerd en de registersleutels verwijderd en helaas heeft dit niet geholpen en de pc blijft in een opstartloop hangen.
Elke start hij op opnieuw op en een systeemherstel kan ook niet worden uitgevoerd omdat er bepaalde bestanden missen.

Details :

Systeemherstel is vanwege een een onbekende fout mislukt.
Het systeem kan het opgegeven pad niet vinden(0X80070003)

Ik begrijp er helemaal niets meer van en al helemaal niet hoe ik het had kunnen voorkomen en waar MS zo'n update aanbied.

Weet er nog iemand raad wat ik kan doen?

De Vista versie die ik gebruik is : Home Premium 32-bit - SP 2

Met vriendelijke groet,

Niek

Ps. We zijn nu een dag verder en het is gelukt!!!! De PC werk weer naar behoren en ik was bij methode 3 stap 3 vergeten en gelukkig kon ik alle stappen nogmaals uitvoeren (op het verwijderen van de 2 sleutels na)
De bovenstaande oplossing en op de site van MS werkt dus!

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2009 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlooi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-08 14:29
Perfecte oplossing! Heb de laptop van m'n broertje weer aan de praat. Thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wanneer ik deze laad:
C:\windows\system32\config\components
8. Typ Offline_Components wanneer u wordt gevraagd een naam op te geven.
en de naam geef, staan de volgende sleutels er niet in:
HLKM\Offline Components\AdvancedInstallersNeedResolving
HKLM\Offline Components\PendingXmlIdentifier

deze staan wel in:
HLKM\Components\AdvancedInstallersNeedResolving
HKLM\Components\PendingXmlIdentifier
(maar dat is dus niet in Offline Components)

als ik deze 2 rename, en de computer opnieuw opstart geeft deze een error in de boot. en zegt dat ik de instalatie DVD erin moet doen.

EDIT:

Na de Repair optie te hebben gedaan werkte de PC weer normaal :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2009 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Ik heb dit zelfde probleem mijn pc staat vast op die update gegevens 3 van 3 0% voltooid
Dat is nu al twee dagen ....

Je kan het probleem herstellen met een recovery cd/dvd MAAR deze heb ik niet bij de pc gekregen hoe pak ik het dan aan ??

Groet Arno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb juist hetzelfde probleem, maar ik weet niet of ik wel een vista cd heb. Ik heb mijn laptop met vista erop gekregen en ik zou niet weten of ik er een vista cd heb bijgekregen.
Pagina: 1