Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Touchpad probleem.

Pagina: 1
Acties:

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:26
Hoi,

Ik gebruik een Sony PCG-GRX316SP laptop met Windows XP Pro (Engels). De laptop heeft een Synaptics touchpad (stuurprogramma up-to-date) dat frequent bij normaal gebruik voor een probleem zorgt: de muiscursor blijft staan. Indien je dan even wacht en je vinger daarna opnieuw over het touchpad laat gaan verschijnt er een melding van het stuurprogramma dat het een ander apparaat heeft gedetecteerd en dat daarom de 'advanced features' van het touchpad zijn uitgeschakeld.

Indien je hier in de gauwigheid niet goed op reageert door de melding weg te klikken ('OK'), dan blijft de muiscursor opnieuw staan en is niet meer in beweging te krijgen naar het schijnt.

Ik heb het stuurprogramma eens opnieuw geplaatst maar het probleem blijft. Is dit een mogelijk hardware probleem (b.v. verbinding touchpad met rest niet goed) of een software probleem? Iemand een flauw idee wat te doen want dit is enorm lastig werken met de laptop nu vanzelfsprekend.

• pazzje
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19:58
Wat is dat andere apparaat wat windows vindt?
Kunt je wel bij de eigenschappen in het configuratiescherm van de touchpad komen?

• ParkOverall
'.... another pointing device ...'

Ja, ik kan in het 'Control Panel' de eigenschappen en instellingen van het touchpad bekijken/aanpassen en zie daar niets bijzonders (Windows meldt dat het apparaat goed werkt).

Het lijkt dat door het herhaaldelijk vlug en kort achter elkaar (opnieuw) aanraken van het touchpad, hetgeen je doet als je de cursor over een langer stuk wilt verplaatsen (in een paar afzonderlijke stukken), de zaak in de war raakt.

Is dit nu iets softwarematigs of zou er hardwarematig iets mis zijn?

• pazzje
Vreemd.
Lijkt mij een hardware probleem (maar pin me er niet op vast).
Als of er een los contact is en Windows het TouchPad niet meer zit, en op het moment dat er weer verbinding
is detecteerd het windows plug&play systeem om de een of andere reden een ander apparaat.

Ik neem aan dat het in het verleden wel goed heeft gewerkt.

[ Voor 8% gewijzigd door pazzje op 17-06-2009 06:16 ]

• ParkOverall
Ik zal de laptop weer eens even openschroeven (pokke klus) en wat draadjes/verbindingen hier en daar aandrukken/inspecteren, misschien dat het dan weer als nieuw werkt.

• pazzje
Beetje contactspray doet ook wonderen
Pagina: 1