Toon posts:

Veel ide schijven herbergen?

Pagina: 1
Acties:
  • 276 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik wil vier oude pc's vervangen door een systeem waar ik de vrijkomende ide schijven in kan monteren. Ik vind het zonde om ze niet meer te gebruiken. Wie heeft een goede tip voor een betaalbaar systeem om een stuk of vijf ide schijven in te hangen.

Groet,

Frank

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:30

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Waarschijnlijk wordt het controllers kopen om de extra IDE-schijven te herbergen. Ik ken niet veel moederborden met ruimte voor meer dan 4, en de laatste tijd zelfs voor meer dan 2.

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:47
Dan zul je denk ik al een aparte controller moeten aanschaffen, want op 1 IDE kanaal kan je maar 2 apparaten aansluiten.

Een computer heeft 2 IDE kanalen, dus je kan max. 4 hardeschijven kwijt.

Maar waarom meerdere schijven? is 1 (of 2) grote niet een stuk makkelijker?

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:43
1 nieuwe harddisk aanschaffen en die oude dingen weggooien verdien je al snel terug aan stroomkosten. Verder zijn die oude dingen vaak maar traag, ik zou ze niet meer gebruiken iig.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:47
En oude schijven zijn ook al een tijd gebruikt natuurlijk, dus die hebben ook slijtage ondergaan.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ga inderdaad op zoek naar een controller waar je de disks op aan kan sluiten.
Er is meer dan zat te vinden, afhankelijk van welke disks je wil gaan gebruiken.

In elk geval gaat dit topic dicht, ik zie namelijk geen inzet van je om tot een oplossing te komen, iets dat we wel verwachten op GoT. Dus op z'n minst verwachten we te zien wat je zelf al hebt gezocht en waarom dit wel of niet voldeed.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.