Verwijderd

Topicstarter
omdat de zomer er aan komt heb ik een vraag :9
er zit een p4 in @3.2ghz ac freezer pro 7 als cpu cooler ,verder zitten er geen casefans in mijn pc
de temp zijn Afbeeldingslocatie: http://img31.imageshack.us/img31/5945/tempz.jpg
nouw is mijn vraag is het nodig om 1 a 2 casefan te kopen en zo ja welke raden jullie mij aan.

• okkii
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 28-12-2025
Neem gewoon stille ;)

Fan's van Scythe of Antec zijn meestal wel stil genoeg en blazen wel genoeg.

Toch heb je ook monsters. Zoals een Delta fan. Mijn voorkeur gaat uit naar 1 van Antec, heb je 3 standen. makkelijk te kiezen welke je wilt :)

[ Voor 84% gewijzigd door okkii op 13-06-2009 22:20 . Reden: Fans toegevoegd ]

• Elypsion
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 27-01 21:57
MIsschien is het ook handig om ook onder load de temps te bekijken, dan kun je namelijk echt zien of warmte goed wordt afgevoerd of niet.

Verwijderd

Topicstarter
@load waren de temp system :45 graden cpu :60 graden

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2025
Een kast met redelijke koeling is 5 tot 10 graden warmer dan de omgevingstemperatuur.
Een CPU met een redelijke koeler is 10 tot 20 graden warmer dan de kasttemperatuur.

Dus als je PC op zolder staat met een plat golfplaten dak (45+ graden), dan ga je met redelijke koeling tussen de 60 en 75 graden uit komen voor je CPU.

Zet je diezelfde PC in de kelder neer waar het zelfs in de zomer niet boven de 20 graden komt, dan zal die zelfde CPU ergens tussen de 35 en 50 graden uit komen.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Verwijderd

Topicstarter
mijn pc staat op zolder en hier wordt het in de zomer nog al heet ;)
dus is het aan te raden om alvast een casefan er in te schroeven ?
voor als die hitte komt :P

• Redax
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-01 10:28
als hij voorgaande zomers ook overleefd heeft is het niet perse nodig, misschien alleen even uitstoffen. Is het de eerste zomer voor je pc dan zou ik je huidige tempraturen eens bekijken dmv everest of speedfan. En van daaruit eventueel maatregelen nemen.

Hier staat geen lijstje met willekeurige spullen die ik bezit.

Pagina: 1