[Netgear WGR 614 v6] Draadloos en bedraad packetloss

Pagina: 1
Acties:

• XBL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-10-2025
Ok, dit is een lastige opgaaf om te debuggen - maar wellicht is er een tweaker hier die wel de vinger op het probleem kan leggen.

Het probleem is dat een nieuw geplaatste router (een Netgear WGR 614 v6) belachelijk veel packetloss geeft, 30% en soms wel 70% is geen uitzondering. De router staat in een studentenhuis, en helaas niet op een plek waar ik er bij kan. De plek waar-ie staat is ook enkel toegankelijk via een andere voordeur (bovenburen) en echt veel contact heb ik (of mijn huisgenoten) niet met de bovenburen - vrolijk daar gaan zitten debuggen zit er niet in. Ook weet ik niet zeker wie de router geplaatst heeft (nadat de vorige het had begeven), volgens mij was het iemand van Ziggo. De handleiding komt in ieder geval van Ziggo.

Er zijn gelukkig ook wat dingen die ik wel weet ;). Je hebt de netwerk setup als volgt:

Ziggo modem oid (weet niet wat er hangt) - Netgear router (192.168.1.1)

Vanaf daar
- kabels naar de verschillende kamers.
- wifi verbinding (SID: @home12346)

Waaronder
- kabel naar switch - kabel naar US Robotics router die als wireless switch fungeert (ofwel: alle kabels in de switchpoorten)

Vanaf daar
- kabels naar apparaten
- wifi (SID: draadloos)

Ik test volgens de volgende weg: computer (bekabeld) - US Robotics - switch - Netgear - internet

Als ik een MTR draai naar google.nl dan heb ik volgens MTR packetloss op tweede hop, IP 10.203.92.1. Ik gok dat dit het modem is of iets van Ziggo is. Als ik echter ga pingen naar de hop ervoor (de router) dan heb ik daar al direct 30%+ packetloss op. Een reboot van de router wil het tijdelijk iets verbeteren.

Mijn vraag: wat kan de oorzaak van die packetloss zijn? Mijn eerste gok is dat de router gewoon gaar is, maar wellicht kunnen er andere oorzaken zijn (specifiek gerelateerd aan dat Netgear geval).

Edit: gare bekabeling lijkt me sterk. Tot een week of drie terug was de bekabeling in orde. Overigens ook niet onbelangrijk: verbind ik met mijn laptop direct met de netgear via wifi heb ik hetzelfde probleem.

Alvast bedankt voor enige hulp!

[ Voor 5% gewijzigd door XBL op 13-06-2009 21:50 ]