Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiduz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-07 16:27
Ik heb al wat gezocht maar heb niet echt een duidelijk antwoord kunnen vinden.

Ik heb beneden een HDTV en boven me pc, dit zit met 10 meter hdmi kabel aangesloten, nu heb ik pas op de kamer van de PC ook een HDTV, alleen nu is die hdmi al in gebruik om met me broer beneden films te kunnen kijken.

Nu vraag ik me af of ik hem kan ''splitten'' zodat ik tussen beiden kan wisselen.

Ik zat er aan te denken een HDMI to HDMI verlengstukje te halen dat ik zo de kabels kan wisselen, maar kan dat dan geen kwaad als de pc aanstaat en ik wissel telkens?

CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Via [google=hdmi splitter] kom ik al een heel eind als ik naar een hdmi splitter zoek. Dat had je nog niet gedaan?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiduz
ik denk dat ik de vraag verkeerd gesteld heb, ik heb niet echt iets kunnen vinden over PC hdmi out, bijvoorbeeld als je split krijg je dan geen problemen met het geluid van een ATI Kaart, en is het slecht voor je pc als je steeds van TV gaat wisselen op dezelfde poort, zulke dingen kon ik niet echt terug vinden.

Maar ik denk dat de beste oplossing dan een HDMI naar HDMI tussenstukje is? heb geen ervaring met zo een kastje waar je meerdere hdmi op kaan aansluiten

CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 01:45
In principe kan het geen enkel kwaad om heen en weer te switchen met bijvoorbeeld een verloopje en het ompluggen van een kabel. Thans, in beperkte mate, ik meen dat de meeste HDMI-stekkers een verwachte levensduur hebben van enkele duizenden keren ompluggen. Dus als je tien keer per dag, 365 dagen per jaar om gaat pluggen vermoed ik dat op een gegeven moment de connectors gewoon versleten zijn (zeg na anderhalf jaar).

Echter zit er wel een mogelijk addertje onder het gras. HDMI (vanwege HDCP) apparatuur voert als ik het goed begrepen heb een handshake uit. Als je bij draaiende apparatuur kabels wisselt kan het zijn dat sommige apparatuur niet wil werken tot dat je die apparatuur opnieuw opstart. Of dat ook voor een of meer van jouw apparaten geldt kun je alleen achter komen door het te proberen.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiduz
bedankt voor de duidelijke uitleg, dan ga ik dat maar proberen, wou eerst een NMT halen maar dit lijkt me een veel goedkopere en zelfs betere oplossing :)

• vanDaal
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

vanDaal

-ismeereentje

Even een topickickje. Ben benieuwd wat de TS als oplossing heeft gekozen.

Zelf zit ik met een vergelijkbaar iets. Ik wil mijn receiver met één HDMI-out aansluiten op twee (HDMI) LCD televisies. Mijn oog viel na wat speurwerk op deze HDMI splitter:
http://www.allekabels.nl/...049115/HDMI-Splitter.html

Iemand een idee of dat een beetje gaat werken? Met name omdat er ook bij staat: "Let op: Een splitter is meestal handiger in gebruik dan een schakelaar, omdat je niets hoeft om te schakelen. Bij een splitter is echter wel het risico aanwezig dat de aangesloten apparaten elkaar beinvloeden (storen)."

[ Voor 28% gewijzigd door vanDaal op 13-08-2009 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:31

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Even een update omdat ik met een zelfde soort situatie zit. Ik heb twee versterkers en wil deze op mijn home theator pc aansluiten. Het hdmi signaal wil ik om die reden splitter/kopieren. Ik wil geen wisselaar maar een kastje dat twee keer hdmi output geeft en één keer in. Bestaat zoiets?

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanDaal
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

vanDaal

-ismeereentje

Erhnam schreef op woensdag 16 december 2009 @ 16:42:
Even een update omdat ik met een zelfde soort situatie zit. Ik heb twee versterkers en wil deze op mijn home theator pc aansluiten. Het hdmi signaal wil ik om die reden splitter/kopieren. Ik wil geen wisselaar maar een kastje dat twee keer hdmi output geeft en één keer in. Bestaat zoiets?
Ik heb uiteindelijk een Aten VS182 gekocht. Deze splitst een HDMI signaal in twee HDMI-out signalen. Ik heb nu de HDMI-out van mijn versterker gesplitst met de Aten en vervolgens gaat er één signaal direct naar mijn TV en het andere signaal gaat naar een HDMI-in poort op mijn tweede versterker (slaapkamer). Hiermee kan ik een signaal van mijn HTPC zowel in de woon- als slaapkamer tegelijk (of afzonderlijk) aanzetten.

Anyway, in jouw geval zal een dergelijke splitter ook het signaal splitten/kopieren als je hem tussen je HTPC en de twee versterkers plaatst. Hetzelfde signaal komt dan op beide versterkers aan. Misschien dat ik het zelf ook wel op die manier ga oplossen, de huidige situatie werkt niet altijd even goed.
Pagina: 1