opstartproblemen asus m2n68-vm moederbord

Pagina: 1
Acties:

• crazyheinz
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15-03 12:34
Het probleem dat ik met dit moederbord heb, is dat hij soms niet opstart. De fans draaien op volle toeren, maar er komt geen beeld. Als de pc wel normaal boot, draaien de fans stiller. Je kan het al voorspellen dat hij niet gaat booten door het geluid dat hij maakt.
Ik heb geprobeerd de sata aansluitingen om te wisselen, dit maakte niet zo veel uit. Soms werkt hij 10 keer na elkaar goed, als ik hem na het opstarten weer uitleg, andere keren werkt hij een paar keer na elkaar NIEt goed.
Het ram geheugen is getest, processor zou het normaal niet kunnen zijn. Voeding is een beQuiet!, daar zal het ook niet aan liggen.
Iemand een idee?

Verwijderd

Kan overal aan liggen, dus begin maar met testen aan de hand van de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter zou ik zeggen. ;)

• crazyheinz
Verwijderd schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 21:08:
Kan overal aan liggen, dus begin maar met testen aan de hand van de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter zou ik zeggen. ;)
heb ik al gedaan, cmos clearen helpt altijd, maar na een tijd gaat het dan weer mis. Voeding is al getest op andere pc, cpu, ram en schijven idem. Wie weet is er een nforce driver probleem met mijn seagate schijven.

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:27

Umbrah

The Incredible MapMan

Ik betwijfel of het de schijfen zijn, om heel eerlijk te zijn, dit klinkt meer als een 'plakkende' aan/uitknop of kortsluiting in het power-on circuit.

Verwijderd

Of geheugen dat niet goed is ingesteld. ;)

• crazyheinz
dit ligt dan aan de kast?

Verwijderd

Dat is wel wat Umbrah bedoelt, maar dit kun je snel testen power-on knop van het mobo aftrekken en de PC starten met een schroevendraaier. :)

• crazyheinz
hoe doe je dat?:$

Verwijderd

Het draadje van die van de knop op de kast loopt naar het moederbord los halen, kun je zo van het moederbord afhalen. Het gaat om de het kabeltje met het opschrift Power SW of iets dergelijks.
Afbeeldingslocatie: http://www.pctechguide.com/images/tutorials/MBoard/Power.jpg

Deze zit meestal hier ergens op het mobo:
Afbeeldingslocatie: http://z.hubpages.com/u/970236_f520.jpg

En dat ziet er schematisch zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://www.pctechguide.com/images/tutorials/MBoard/IFPCG1.gif
Dus even kortsluiting maken tussen "D" Pin 6 en 8 dus. :)

• crazyheinz
Bedankt voor de uitleg! Ga het straks uitproberen :)

• crazyheinz
het heeft geen verschil uitgemaakt, de problemen blijven :(

Verwijderd

crazyheinz schreef op maandag 15 juni 2009 @ 10:53:
het heeft geen verschil uitgemaakt, de problemen blijven :(
Ik had niet anders verwacht. :>
Verwijderd schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 21:38:
Of geheugen dat niet goed is ingesteld. ;)
;)

• crazyheinz
kheb geen zin om de instellingen van mijn ram te zitten veranderen. Het zijn deze latjes: http://azerty.nl/producten/product_detail/?ID=47465 Zijn getest met memtest en gaf geen errors. In windows 7 werd wel maar 3.87 gb ofzo ram herkend, terwijl memory remapping aanstaat in het bios. Het is windows 7 64 bit, dus eigenlijk zou het wel moeten herkend worden...

Verwijderd

crazyheinz schreef op maandag 15 juni 2009 @ 11:51:
kheb geen zin om de instellingen van mijn ram te zitten veranderen.
Misschien hebben wij dan geen zin meer om je te helpen.
Het zijn deze latjes: http://azerty.nl/producten/product_detail/?ID=47465 Zijn getest met memtest en gaf geen errors.
Memtest heeft het helaas niet altijd juist.
In windows 7 werd wel maar 3.87 gb ofzo ram herkend, terwijl memory remapping aanstaat in het bios. Het is windows 7 64 bit, dus eigenlijk zou het wel moeten herkend worden...
Nee, want er zijn wel meer dingen waar aan het kan liggen zie ook de FAQ. ;)

• crazyheinz
Geen zin meer was een verkeerde uitdrukking :p Het pctje ligt al klaar sinds gisteren om een doa te krijgen :)
Kga ineens een intel cpu bestellen, want die 7750 geeft totaal verkeerde warmtewaardes, waardes van onder de 10 graden zijn beetje raar :)

Verwijderd

crazyheinz schreef op maandag 15 juni 2009 @ 12:15:
Geen zin meer was een verkeerde uitdrukking :p Het pctje ligt al klaar sinds gisteren om een doa te krijgen :)
Kga ineens een intel cpu bestellen, want die 7750 geeft totaal verkeerde warmtewaardes, waardes van onder de 10 graden zijn beetje raar :)
Waar krijg je dat te zien? In het bios dat ligt dat waarschijnlijk aan je mobo. bios update misschien. ;)

En als je de nieuwste Everest Ultimate trail download, die zou wel de juiste waardes moeten weergeven.

• crazyheinz
bios had ik al naar nieuwste gebracht. In speedfan, everest, enz.

• crazyheinz
azerty.nl had geen enkele fout gevonden, ik dus 17 euro moeten dokken voor hun kosten. Krijg ik het moederbod terug, krijg ik nu zelfs geen beeld meer!!!!!!!!
Geprobeerd met de dvi, vga, pci grafische kaart... no go :s
Wat nu :(

• crazyheinz
Ik stel me er toch echt vragen bij hoe er is getest geweest bij azerty... Hij doet het meer NIET dan wel. Kheb 2 keer beeld gekregen nu, proberen installatie van windows op te starten; krijg ik dan vastlopers als dit: http://img11.imageshack.us/i/dsc00394fdz.jpg/ en http://img41.imageshack.us/i/dsc00395e.jpg/
Het beeld blijft gewoon staan. Als ik geen beeld krijg gaat het scherm niet in standby ofzo, het blijft gewoon zwart. Bij de vastlopers met de installatie van vista lopen er strepen op het scherm, soms schuin, soms horizontaal, soms verticaal.

Getest met muskin ram, ocz ram, crosair cl4 ram (die zelfs op de QVL staan) en crosair cl5 ram.
Getest met een x550 grafische kaart, met onboard vga, met x300 grafische kaart, vga en dvi uitgang. Getest met belinea en iiyama scherm... Getest met meerder latjes tegelijk, met 1 enkel latje tegelijk. Getest met crosair psu en met bequiet! psu...

Het enige dat ik niet heb kunnen testen is de cpu... Hopelijk is azerty niet zo dom geweest om te testen met een andere cpu :o

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03-2025

Xenomorphh

Soep met Ballen

ga naar een locale pc boer en vraag of die het 1 en het ander wil testen, vind deze ook foute kan je naar azerty gaan met een contractje oid van de pc boer dat er wel degelijk wat aan mankeert en dat ze eventueel contact met hem kunnen opnemen. (indien die pc boer daar zin in heeft)

andere optie zou kunnen zijn stap met je pc en al naar azerty test het daar gelijk en zij hebben gezien dat er wat mankeert en zo kan je je 17 euro terug eisen dat er wel zeker wat aan mankeerde en hun aan foute eind trekken.

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

• crazyheinz
Naar nederland rijden is voor mij een beetje ver, aangezien ik van belgie ben. Ik heb een filmpje gemaakt van de opstartproblemen en het op youtube gemaakt. Normaal zal het nu wel in orde komen :)
Pagina: 1