Aangezien ik het probleem moeilijk kan onder brengen in een categorie post ik het maar hier, als het ergens anders beter staat dan mag het topic natuurlijk verplaatst worden. 
Zoals de topic titel al zegt heb ik een vreemd probleem, willekeurige spellen lopen op willekeurige momenten vast zonder bsod of melding.
Allereerst de belangrijkste specs van mijn pc (rest in sig):
C2Q 6600 (stock, max 60c)
4GB Corsair Dominator (4x 1GB PC6400)
ATI HD 4870 512MB (Stock, max 80c)
BeQuiet Dark Power 650W
Ik kan de pc alles laten doen, van 1080P mkv's tot FurMark op max settings (Half uur getest zonder problemen) zonder problemen, zelfs de eenvoudigste games als Warcraft 3, Soldier of Fortune 2, Jedi Knight Academy lopen vast met een blokjes patroon zonder verdere melding resetten is de enige oplossing. Het vreemde is dat Hawx (max settings), UT3 (max settings) vlekkeloos lopen ook oudere games als Worms, Age of Empires 2, Starcraft, Dungeon Keeper, Flatout 2 (en Ultimate Carnage) hebben totaal geen problemen.
Ik kan dus moeilijk een schuldige aanwijzen want sommige zware games doen het wel en andere lichtere games weer niet.
Videokaart Drivers heb ik geupdate (Catalyst 9.5, zowel voor als na problemen)
Windows Vista x64 is uptodate
CC Cleaner gedraait en alle fouten laten fixen (zowel voor als na de problemen)
Geluidskaart Drivers zijn uptodate (Auzentech X-Fi Prelude)
Windows opnieuw installeren doe ik liever niet aangezien het een rot werk is om alle raidarrays weer in orde te krijgen dus dat zie ik als laatste uitweg.
Hopelijk is hier een oplossing voor want ik kom er niet meer uit.
Zoals de topic titel al zegt heb ik een vreemd probleem, willekeurige spellen lopen op willekeurige momenten vast zonder bsod of melding.
Allereerst de belangrijkste specs van mijn pc (rest in sig):
C2Q 6600 (stock, max 60c)
4GB Corsair Dominator (4x 1GB PC6400)
ATI HD 4870 512MB (Stock, max 80c)
BeQuiet Dark Power 650W
Ik kan de pc alles laten doen, van 1080P mkv's tot FurMark op max settings (Half uur getest zonder problemen) zonder problemen, zelfs de eenvoudigste games als Warcraft 3, Soldier of Fortune 2, Jedi Knight Academy lopen vast met een blokjes patroon zonder verdere melding resetten is de enige oplossing. Het vreemde is dat Hawx (max settings), UT3 (max settings) vlekkeloos lopen ook oudere games als Worms, Age of Empires 2, Starcraft, Dungeon Keeper, Flatout 2 (en Ultimate Carnage) hebben totaal geen problemen.
Ik kan dus moeilijk een schuldige aanwijzen want sommige zware games doen het wel en andere lichtere games weer niet.
Videokaart Drivers heb ik geupdate (Catalyst 9.5, zowel voor als na problemen)
Windows Vista x64 is uptodate
CC Cleaner gedraait en alle fouten laten fixen (zowel voor als na de problemen)
Geluidskaart Drivers zijn uptodate (Auzentech X-Fi Prelude)
Windows opnieuw installeren doe ik liever niet aangezien het een rot werk is om alle raidarrays weer in orde te krijgen dus dat zie ik als laatste uitweg.
Hopelijk is hier een oplossing voor want ik kom er niet meer uit.