Welke router voor Ziggo AllesIn1Plus?

Pagina: 1
Acties:

• RMB
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 02-03 14:20

RMB

Nee, geen right mouse button!

Topicstarter
Tweakers,

Op 1 juli krijg ik Ziggo allesIn1 Plus waarbij internet zit met een 20Mbps downloadcapaciteit die ik van plan ben te benutten.
In Januari wordt hij geupgrade naar 30Mbps en ik verwacht later nog een upgrade van de snelheid.

Momenteel heb ik een 11Mbps router die NIET volstaat.
Ik heb echter geen idee welke router ik moet kopen, ik heb het liefst een makkelijk programmeerbare router die ook genoeg capaciteit heeft mijn (geupgrade) internet verbinding optimaal te benutten. Het liefst betaal ik zo min mogelijk.

Wat denk ik zelf?

pricewatch: Sitecom WL-607 Wireless Router 54g

of

pricewatch: D-Link DI-524 54 Mbps draadloze breedbandrouter

die 54Mbps zijn wat dus in principe genoeg voor de komende tijd is, bovendien zijn ze erg goedkoop.

Deze pricewatch: D-Link DIR-615 Wireless N router voor thuisgebruik Lijkt me een heel stuk beter dan de bovenstaande twee, deze is echter ook een pak duurder en ik denk niet dat ik die nodig heb.

Lijkt jullie 1 van die 3 een goede keus, en waarom wel/niet. Eerlijk gezegd weet ik weinig tot niets van routers af.

[ Voor 12% gewijzigd door RMB op 13-06-2009 18:02 ]

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:03
Ik zou voor een 802.11n router gaan. 54 Mbit WLAN is theorie. Dat haal je nooit.
802.11n is beter voorbereid op hogere snelheden.
Werk je draadloos met je PC? of is deze bekabeld?

Ik zou in iedergeval gaan voor:
pricewatch: Linksys WRT610N Simultaneous Dual-N Band Wireless Router
of voor
pricewatch: D-Link DIR-655 Draadloze N Gigabit-router

Zoals je ook in de pricewatch kan zien zijn dit de populairste routers :)

[ Voor 13% gewijzigd door Flappie op 13-06-2009 18:06 ]

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Die snelheden 11 en 54 MB zijn enkel snelheden waarmee je een wireless verbinding maakt met je pc. De doorvoer van WAN naar LAN/WIFI is vaak heel moeilijk te vinden. Echter er zijn genoeg topics hier op GoT die hier over gaan.
ff zoeken

[ Voor 47% gewijzigd door TrailBlazer op 13-06-2009 18:09 ]

• RMB

RMB

Topicstarter
Deze routers zijn eigenlijk veel te duur voor mij, het wordt bovendien hoogstens een 50Mbps verbinding.
Ik gebruik het inderdaad draadloos. :)

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:03
Wij gebruiken met Alles in 1 Plus een WRT54GL. Werkt prima. Haal gewoon constant 1,20MB/s als ik van nieuwsgroepen van Ziggo ga downloaden (ik zit via draadloos verbonden dan)

Daarvoor hadden we een SMC WBR14G2-EU, maar die liep om de haverklap vast, en dat was echt rete irritant (kan je weer naar de meterkast lopen, stekker eruit, stekker erin)

Deze WRT54GL is nog niet 1x gecrashed bij ons (en we zitten toch wel met een stuk of 6 / 7 PC's hier op internet)

Hoe kom je er trouwens bij dat Alles in 1 Plus 20Mbps is? Op de site staat namelijk 10Mbit/s

Of bedoel je het Alles in 1 Extra pakket? Die heeft wel 20Mbit/s

[ Voor 36% gewijzigd door ThinkPad op 13-06-2009 18:20 ]

• TrekDude101
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
Ik denk wel dat je met een 50mbit draadloos netwerk niet je 30mbit internet volledig zal kunnen gebruiken, ik maak het zelden mee dat ik een verbinding heb die hoger is dan 20 mbit op ons draadloos netwerk. Het hangt er natuurlijk ook vanaf hoever je van je router af zit en hoe sterk het signaal is. Als je bijvoorbeeld er vlak naast zit, dan zou het nog wel kunnen met een 50 mbit netwerk, in andere situaties zul je dan toch echt naar N moeten kijken.

Ah 30mbit duurt nog wel even :P, het is eigenlijk wel jammer dat je niet kan testen of 54mbit een sterk genoeg signaal oplevert.

[ Voor 12% gewijzigd door TrekDude101 op 13-06-2009 18:33 ]

• RMB

RMB

Topicstarter
Op 1 juli wordt allesin1 plus 20Mbps en in Januari 30Mbps :)

[ Voor 93% gewijzigd door RMB op 13-06-2009 18:25 ]

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:25
Zoals aangegeven ga je die internetsnelheden nooit halen via wireless. En naar alle waarschijnlijkheid ook niet via die Sitecom of andere Wireless-G router. 50Mbit is best wat om te routeren. De huidige Wireless-N routers zijn over het algemeen krachtig genoeg (zoals die D-Link 615 en de Linksys 610) maar die zijn natuurlijk wel wat duurder.

Dus wil je die 50Mbit over WLAN, vergeet het en neem een goedkoper internet abo. Wil je die 50Mbit over een kabeltje neem dan een degelijke router (bij voorkeur dus een Wireless-N van een degelijk merk). Kijk anders even in de router charts van SmallNetBuilder.

PS: De Wireless-N heeft natuurlijk niks te maken met de throughput capaciteiten maar gebruik ik meer om aan te geven dat die meestal wel krachtig genoeg zijn. ;)

• RVE_NL
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 05-03 19:56
TrekDude101 schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 18:18:
Ah 30mbit duurt nog wel even :P, het is eigenlijk wel jammer dat je niet kan testen of 54mbit een sterk genoeg signaal oplevert.
Tuurlijk kan je testen koop een router bij de media markt test of die naar behoren werkt, dus koop een zo goedkoop mogelijke die aan jou wensen voldoet.

Je kunt 2 weken vrijblijvend testen.
Werkt het niet goed, of haal je de 20 mbit niet, breng hem gewoon terug krijg je geld terug of je zoekt een andere uit.

EDIT: En wil je benzine kosten besparen+ parkeren koop er 3 in 1 keer en breng de niet werkende terug

[ Voor 8% gewijzigd door RVE_NL op 14-06-2009 11:40 ]

Pagina: 1