Herroepingsrecht bij levering van producten Take It NOW!

Pagina: 1
Acties:

• Sjors81
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-01 22:00
Ik ben van plan om via Take it Now een laptop te bestellen. Nu is er ook een mogelijkheid een extra pixelgarantie af te sluiten. Alleen nu ik de algemene voorwaarden lees, kom ik tot de conclusie dat dit niet nodig is. Het product mag namelijk geretourneerd worden binnen 14 dagen (wettelijke afkoelingsperiode), alleen staat er tevens dat het product mag worden uitgepakt en (beperkt) gebruikt worden. Graag verneem ik van jullie hoe jullie hier over denken.

dit staat er exact in de leveringvoorwaarden:

Artikel 6 - Herroepingsrecht bij levering van producten

Bij de aankoop van producten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende 14 dagen. Deze termijn gaat in op de dag na ontvangst van het product door of namens de consument.
Tijdens deze termijn zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of hij het product wenst te behouden. Indien hij van zijn herroepingsrecht gebruik maakt, zal hij het product met alle geleverde toebehoren en - indien redelijkerwijze mogelijk - in de originele staat en verpakking aan de ondernemer retourneren, conform de door de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies.

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:04
Opvallend en erg positief dat ze die periode (wettelijke eis) zelfs in de algemene voorwaarden zetten: lijkt dus een webshop te zijn die weet hoe het hoort. Ook krijgt de webshop een goede beoordeling in de shopsurvey, dus lijkt wel een betrouwbare winkel te zijn.

Er zit een subtiel verschil in herroepingsrecht en pixelgarantie:
Met herroepingsrecht heb je het recht een product terug te sturen (onder bepaalde voorwaarden). Als je daarna hetzelfde product nog eens besteld zal je ofwel precies hetzelfde product krijgen (lag nog geopend op de plank...), of een nieuwe, of de verkoper besluit dat 'ie aan jou niet meer wil verkopen.

Met pixelgarantie heb je in principe het recht om zo vaak het product om te ruilen totdat alle pixels 100% correct werken - en de verkoper mag dat eigenlijk niet weigeren.

Ik zou het er zelf denk ik wel op gokken - met dat (door Take It Now erkende) herroepingsrecht zit je wel veilig, de kans is aanzienlijk groot dat alle pixels het sowieso doen.

Verwijderd

Sowieso zijn er al veel topics met discussie te vinden over je wettelijke rechten wat betreft koop op afstand. Deze winkel heeft er blijkbaar voor gekozen de wettelijke regeling uit te breiden naar 14 dagen.

Desondanks is er altijd een verschil mogelijk in wat je rechten zijn en de rechten die je krijgt. Daarom is het ondanks wat voor voorwaarden van de winkel er liggen, en zelfs wat in de wet geregeld is, altijd raadzaam om diverse ShopReviews door te nemen.

Het best is minimaal wat uitgebreide positieve op te zoeken, wat uitgebreide negatieve, en ook even zorgen dat je alle onderdelen bekeken hebt, omdat lang niet alle reviews ook de Aftersales beschrijven.

de ShopReview: http://tweakers.net/shopreview/168/take-it-now.html

En tenslotte, past dit inderdaad meer in het Shopping forum, dus tik ik deze even PW > SF

• Sjors81
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-01 22:00
sorry de shopreviews heb ik grotendeels doorgekeken, maar hier vond ik geen antwoord op mijn vraag.

Verwijderd

De kans dat een specifieke vraag in een ShR beantwoord wordt is klein, maar je kan uit de ervaringen halen of er veel problemen te verwachten zijn (bij de service) als er een keer wat gebeurt.

Het was dan ook meer een algemen tip over gebruik van de ShR om na te gaan of het verstandig is bij een bepaalde winkel te kopen.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2009 20:22 ]