Youtube HD niet vloeiend

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik probeer een film te kijken op Youtube in HD: http://www.youtube.com/homeprojectDE. Deze loopt echter niet vloeiend terwijl gewone hd 1080p films op mijn pc wel prima lopen. Het beeld hapert en schokt op Youtube.

Het probleem is zowel in firefox 3 en IE8 icm flash player 10.

Iemand een idee wat dit kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Heb er hier ook last van Mac OSX + Safari terwijl ik andere youtube HD filmpjes wel goed kan zien. Ligt eerder aan de stream als wat anders denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankK800i
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-09 22:51
Y0ur1 schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 16:55:
Ik probeer een film te kijken op Youtube in HD: http://www.youtube.com/homeprojectDE. Deze loopt echter niet vloeiend terwijl gewone hd 1080p films op mijn pc wel prima lopen. Het beeld hapert en schokt op Youtube.

Het probleem is zowel in firefox 3 en IE8 icm flash player 10.

Iemand een idee wat dit kan zijn?
De snelheid van je internetverbinding?

MVG, Frank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

Het ligt aan Flash, op het moment dat je de video download, zie daarvoor mijn blogpost: Windows Tooltjes, Tweaks, Progsels en Overige: YouTube tips en trucs (Part II of II) en als MP4 op je computer hebt staan speelt deze als het goed is wel soepel af.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19-09 11:12
Ik had hier ook problemen mee in het begin, nu ik andere componenten voor in mijn computer heb loopt het wel allemaal vloeiend. Misschien kan je wat processen sluiten om zo wat meer geheugen vrij te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Heb het hier ook, Safari 4 onder OSX met op bepaalde sites 1 mb download, dus daar zal het wel niet aan liggen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y0ur1
  • Niet online
De stream is maar 5.5 Mbps per seconde(gemeten met DU meter), veel minder dan mijn 20 Mbps abbo. Het gekke is dat het geluid wel prima loopt, alleen het beeld niet. Loop deze film bij jullie wel goed?

[ Voor 5% gewijzigd door Y0ur1 op 13-06-2009 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y0ur1
  • Niet online
Wiethoofd schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 16:58:
Het ligt aan Flash, op het moment dat je de video download, zie daarvoor mijn blogpost: Windows Tooltjes, Tweaks, Progsels en Overige: YouTube tips en trucs (Part II of II) en als MP4 op je computer hebt staan speelt deze als het goed is wel soepel af.
Ga ik eens proberen, tnx! Maar dat lost het eigenlijke probleem natuurlijk nog niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Het is puur een probleem van Flash dat slecht met HD-content werkt, de hardware versnelling wordt niet optimaal benut, je zit in een browser die cpu-tijd en resources vreet en dan nog eens de Flash-laag er tussen is gewoon geen optimaal platform om soepel hoge kwaliteit video's mee af te spelen.

Dat het downloaden een work-around is snap ik ook wel, maar het speelt wel soepel af >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y0ur1
  • Niet online
Wiethoofd schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 17:09:
Het is puur een probleem van Flash dat slecht met HD-content werkt, de hardware versnelling wordt niet optimaal benut, je zit in een browser die cpu-tijd en resources vreet en dan nog eens de Flash-laag er tussen is gewoon geen optimaal platform om soepel hoge kwaliteit video's mee af te spelen.

Dat het downloaden een work-around is snap ik ook wel, maar het speelt wel soepel af >:)
Okay maar betekent dit dat HD op Youtube nooit helemaal vloeiend kan lopen, of ligt dat dan ook mijn pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Y0ur1 schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 17:12:
Okay maar betekent dit dat HD op Youtube nooit helemaal vloeiend kan lopen, of ligt dat dan ook mijn pc?
Nee, ligt niet aan je PC, op elke site waar dus een hoge kwaliteit flash-video wordt aangeboden zal deze nooit vlekkeloos verlopen met de huidige Flash-versie.

Speelde de gedownloade video trouwens wel soepel af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:02

painkill

Pain(k)(ill)

Bij mij werkt HD wel maar HQ in sommige gevallen niet.
Helemaal niet als je pas na een tijdje besluit dat je HQ wilt, dan komt er gewoon een zwart beeld, de rode balk laad wel, hij speelt zelfs soms op die balk wel af, maar er komt geen beeld of geluid.
Van normale naar HD heb ik nooit last...

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y0ur1
  • Niet online
Ik heb hem gedownload met Easy YouTube video downloader en dan speelt de film prima af. Vreemd hoor dat Youtube HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17:50

Umbrah

The Incredible MapMan

Het is een pure flash beperking, net zoals de ene CODEC veel verschil maakt met de andere CODEC (van de verschilende manieren om iets door de CPU te laten berekenen is bijvoorbeeld CoreAVC een stuk sneller dan de standaard DivX CODEC's). Flash is als speler erg inefficiënt, zeker met hogere bitrates stort de performance exponentioneel in.

Dit is de reden waarom Silverlight steeds vaker verschijnt, Flash zit aan de feitelijke limiet (op het moment), gedeeltelijk ook door 9 eerdere versies aan backwards compatibility. Ook is Flash niet sterk in dynamisch bitrate veranderen. Ik hoop dat V11 wat sterker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het haperen van beelden op youtube heeft volgens mij te maken met het verschil tussen de systemen NTSC 29,97 frames/sec en PAL 25 frames/sec. Een (live) conversie slag naar PAL is vrij lastig. Als je een semi-professionele camera bezit en alleen gebruik maakt van youtube...schiet dan eens een filmpje in NTSC. Het resultaat zal je zeker bevallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14:01

M2M

medicijnman

Verwijderd schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 12:38:
Het haperen van beelden op youtube heeft volgens mij te maken met het verschil tussen de systemen NTSC 29,97 frames/sec en PAL 25 frames/sec. Een (live) conversie slag naar PAL is vrij lastig. Als je een semi-professionele camera bezit en alleen gebruik maakt van youtube...schiet dan eens een filmpje in NTSC. Het resultaat zal je zeker bevallen
nee, het haperen van youtube filmpjes heeft te maken met het feit dat over flash, alles afgehandeld wordt door de CPU, die het in veel gevallen gewoon niet bij kan houden.

(en wat een kick trouwens...)

-_-

Pagina: 1