Downloaden van films via Usenet legaal of illegaal?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-09 19:39

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Zover ik weet is het hier in NL legaal (of iig niet illegaal) om films te downloaden via usenet, zolang je zelf maar niets upload.

MrVegeta in "WTF (!?) - Deel je ervaringen bij WTF si..."
Wordt dit gezien als een warez request dan?

Oh als hier iemand een usenet account heeft (niet bij eweka) en wellicht een par2 bestandje kan downloaden van de release "the.dark.knight.2008.blueray.DTSx246.-esir" en naar me kan sturen/uploaden zou ik dat erg waarderen.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-09 23:01
Je vraagt nu of iemand anders het naar je wilt uploaden en je geeft net zelf aan dat dat wel illegaal is, dus wat denk je zelf?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
...

Goed punt.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-09 14:54

r0b

Maar zijn par2 bestanden dan ook illegaal? Die bevatten toch geen illegale content an sich?
Of heb ik dat mis?

[ Voor 48% gewijzigd door r0b op 13-06-2009 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
...

Goed punt.

Nee ik dat Hahn hierin gelijk heeft, het maakt deel uit van een film (het bevat reperatie bestanden voor de film dus ook data daarvoor) en het uploaden daarvan kan niet.

2038 van de 2040. Ja nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs_O
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20-09 00:45
offtopic:
U hebt DM. :+

Systeempje: [MSI P45 Neo2 - Intel C2Q6600@3.2Ghz - OCZ 4GB PC8000 Platinum - Spinpoint F1 750GB - MSI ATi HD4850 - Cooler Master Real Power M620Watt - Antec Solo Piano Black]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een par2 bestand lijkt me in dezelfde categorie te vallen als een torrent. Dat wil zeggen: ik denk niet dat het illegaal is, maar T.net wil het niet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-09 14:54

r0b

offtopic:
Je hebt dit stukje gezien in je DM-box?

"Alle berichten die je verstuurt en ontvangt blijven bewaard op de servers van Tweakers.net en kunnen worden ingezien door de crew van Tweakers.net indien dit noodzakelijk geacht wordt."

Just saying... ;)
Verwijderd schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 16:23:
Een par2 bestand lijkt me in dezelfde categorie te vallen als een torrent. Dat wil zeggen: ik denk niet dat het illegaal is, maar T.net wil het niet hebben.
True. Meen inderdaad ergens gelezen te hebben dat zoveel mogelijk gepoogd wordt óók uit het 'grijze gebied' te blijven hoor. Wel begrijpelijk. :)

[ Voor 33% gewijzigd door r0b op 13-06-2009 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

r0b schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 16:24:
[...]

offtopic:

"Alle berichten die je verstuurt en ontvangt blijven bewaard op de servers van Tweakers.net en
kunnen worden ingezien door de crew van Tweakers.net indien dit noodzakelijk geacht wordt."

Just saying... ;)
offtopic:
Heb weleens gevraagd of een Modje even 'n DM-historie kon doorlezen tussen mij met 'n andere user.
Bleken maar 1 of 2 mensen op heel GoT toegang te hebben voor alle DM, dus dit is 'n beetje nonsens ;)

EDIT @ Hieronder: Ik word zoooo moe van jou zeg :O

[ Voor 4% gewijzigd door CLB op 13-06-2009 16:34 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
CLB schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 16:27:
[...]

offtopic:
Heb weleens gevraagd of een Modje even 'n DM-historie kon doorlezen tussen mij met 'n andere user.
Bleken maar 1 of 2 mensen op heel GoT toegang te hebben door alle DM, dus dit is 'n beetje nonsens ;)
Als het door één iemand ingekeken kan worden is het toch al geen 'nonsens' meer :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs_O
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20-09 00:45
r0b schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 16:24:
[...]

offtopic:

"Alle berichten die je verstuurt en ontvangt blijven bewaard op de servers van Tweakers.net en kunnen worden ingezien door de crew van Tweakers.net indien dit noodzakelijk geacht wordt."

Just saying... ;)
Hmm, ik snap je punt maar gezien de context van de DM zou het toch wel erg overdreven zijn als T.net me er op af zou rekenen. Er is een verschil tussen 'safe spelen' en 'moraalridder spelen'. :P

Systeempje: [MSI P45 Neo2 - Intel C2Q6600@3.2Ghz - OCZ 4GB PC8000 Platinum - Spinpoint F1 750GB - MSI ATi HD4850 - Cooler Master Real Power M620Watt - Antec Solo Piano Black]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

CLB schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 16:27:
[...]

offtopic:
Bleken maar 1 of 2 mensen op heel GoT toegang te hebben voor alle DM, dus dit is 'n beetje nonsens ;)
Het zijn er meer dan 2, dus wat jij zegt is een beetje nonsens ;)
EDIT @ Hieronder: Ik word zoooo moe van jou zeg :O
Meldt dat dan in een TR en niet sfeerverziekend in het topic :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Ik ben moe, groetjes thuis.

[ Voor 92% gewijzigd door CLB op 13-06-2009 17:13 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:36

SmartDoDo

Woeptiedoe

Wat mij betreft wel en dat maakt
Oh als hier iemand een usenet account heeft (niet bij eweka) en wellicht een par2 bestandje kan downloaden van de release "the.dark.knight.2008.blueray.DTSx246.-esir" en naar me kan sturen/uploaden zou ik dat erg waarderen.
dus ook tot een warezrequest B)

Anders gezegd, als het niet werkt dan pak je de kassabon en ga je gewoon terug naar de winkel. Voor al het andere is het eigen risico en moet je er hier niet om vragen :)
Inderdaad, welterusten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Lekker slapen allemaal :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En hou er rekening mee dat wet != regels hier; het zal een zorg zijn of het wettelijk legaal is of niet, hier wordt het gezien als een warez request. Overigens, als mensen hier specifiek gaan vragen naar een downloadlink naar Linux distro's, dan gaan die topics ook gewoon dicht: je mag van een Tweaker enigszins verwachten dat hij het voor elkaar krijgt een downloadlocatie voor Linux distro's te vinden.

Overigens vind ik de manier waarop je hier alsnog je warezrequest voor elkaar hebt gekregen - zeker gezien je staat van dienst met warez - ronduit respectloos en laag. Je zou de regels rond warez inmiddels dondersgoed moeten weten.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2009 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Dit is nou niet bepaald het drukste deel van het forum, okay het was niet zo subtiel ik had misschien de bestandsnaam uit mijn post kunnen halen maar om nou zo uit te halen. Waar ik wel vond het in de WTF topic een request was was het hier meer een onhandige vraag naar de regels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Je had het wel even tussen aanhalingstekens of quote-tags kunnen stoppen, dat had al gescheeld, want nu lijkt het alsof je hier gewoon vraagt om die bestanden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulysses
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Ulysses

Hyperbol

Sjong jonge lees dan: Het algemeen beleid #verbodencopyright is toch duidelijk ... wat er wettelijk allemaal mogelijk is, is dan niet relevant.

Het leven is als koffie: heel lekker, maar veel te duur en zo weer op.

Pagina: 1