Toon posts:

Asus M4A78 PRO vs MSI KA790GX

Pagina: 1
Acties:
  • 161 views

Verwijderd

Topicstarter
Hey lui!

Als eerste post maar meteen een vraag om jullie mening... Het is namelijk zo dat mijn mobo het 2 dagen geleden heeft begeven, dus logischerwijs moet ik op zoek naar een nieuwe. Nou heb ik inmiddels de keuze kunnen verkleinen tot 2 mobo's, zoals de titel al zegt. Het gaat dus om de M4A78 van Asus en de MSI KA790GX.

Het verschil tussen de interne videokaarten maakt mij niet uit (ik heb toch een mooie GeForce nog liggen :+), maar toch vind ik aan beide aan paar pros en cons zitten... Bijvoorbeeld

Asus:
+ Het aantal PCI-e slots
- RAID is niet zo goed als bij MSI
+ Uitgebreide BIOS functies

MSI:
+ Goeie RAID stats
+ Betere chipset
- Het aantal PCI-e slots

Nou heb ik wel een beetje verstand van computers, maar ik ben natuurlijk niet zo'n held als jullie..! ;) Daarom zou ik graag willen weten voor welk mobo jullie zouden gaan, als het tussen deze twee zou gaan...

Ik gebruik m'n desktop voor zeer diverse doeleinden, maar hij moet wel de aankomende Call of Duty (Modern Warfare 2 voor de mensen die het niet weten) kunnen draaien...

• Xorsist
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 26-03-2023
Wat ga je gebruiken van de mogelijkheden?

Ga je een raid set opzetten? + MSI
Ga je SLI draaien? + Asus
Ga je overclocken? zowel MSI als Asus zijn meest goeie overclockers.

edit
k gebruik m'n desktop voor zeer diverse doeleinden, maar hij moet wel de aankomende Call of Duty (Modern Warfare 2 voor de mensen die het niet weten) kunnen draaien
Dat ligt helemaal aan de graka en cpu die je gebruikt. Hier heeft het gekozen mobo misschien 3% invloed op dus eigenlijk een non statement.

[ Voor 48% gewijzigd door Xorsist op 13-06-2009 15:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
Raid set was ik vooralsnog niet van plan, maar het is altijd fijn de mogelijkheid te hebben...

2 videokaarten zijn beter dan één, maar asus heeft geen sli? of kijk ik ff niet goed...

En ja, ik ben van plan hem te gaan overclocken.

Maar wat vindt je van het chipset verschil..? Las ergens dat er zo'n 30% verschil in zit qua prestaties..

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2009 15:26 ]

• Xorsist
http://www.hardware.info/...X_33_sneller_dan_de_780G/

Daarnaast zijn AMD en ATI 1 bedrijf dus denk jij nou echt dat je SLI kunt gaan draaien op een ATI chipset?

Verwijderd

Topicstarter
Nee dat verwacht ik niet. Maar ik bedoel dat op de Asus mobo die ik aangaf geen SLI zit, of ik moet voor de Asus M3N-HT Deluxe gaan... Maar ik ben maar een arme student, dus zo veel geld heb ik nou ook weer niet.. :+

Edit: Typisch trouwens, op de site van Nvidia: NVIDIA nForce® 780a SLI® MCPs power the most feature rich, high performance motherboards for AMD CPUs.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2009 15:48 ]

• Xorsist
Dan valt de dubbele PCIe poort als zijnde een requirement al af door dat je een nvidia videokaart gaat gebruiken. Dus blijft het snelheidsvoordeel van de 790GX (in combinatie met een ATI kaart VERMOED ik) staan.

Ik gebruik zelf een MSI bord S775 met NV chipset en ik heb OC mogelijkheden genoeg. Ik mag dus aannemen dat dit vanuit MSI voor een AM2 bord ook geld.

Dat klopt, maar dan heb je het wel over een NV chipset in combinatie met een NV videokaart ;)

Bij je huidige gekozen moederborden heb je het over AMD chipsets en laten die nou geoptimaliseerd zijn voor ATI videokaarten ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Xorsist op 13-06-2009 15:53 ]

Verwijderd

Xorsist schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 15:51:
Ik gebruik zelf een MSI bord S775 met NV chipset en ik heb OC mogelijkheden genoeg. Ik mag dus aannemen dat dit vanuit MSI voor een AM2 bord ook geld.
Mogelijkheden misschien wel, maar echt overklokken van quads wil met de meeste nVidia mobo's voor socket 775 niet echt lukken. ;)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Welke je moet kopen is iets dat je prima zelf kunt beslissen. Je hebt de eisen al goed op een rijtje staan, dus dan kun je op basis daarvan een goede keuze maken. Voldoen beide borden even goed, koop dan gewoon de goedkoopste of degene die het beste uit reviews komt.

Omdat we verwachten dat je dit soort zaken zelf uitzoekt, gaat dit topic op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.