fout op Toshiba Hard drive 500 GB

Pagina: 1
Acties:

• E-rikootje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 25-12-2019
het gaat om dit toestel
Afbeeldingslocatie: http://imagesb.ciao.com/iuk/images/products/normal/877/product-6533877.jpg

probleem:
pc staat aan + ik zet HD aan, alles werkt normaal zolang ik niets overzet.
Maar als ik een grote files overzet veranderd na een tijdje tijdens het overzetten het blauwe lichtje ineens in een Rood en vervalt de verbinding tss pc en externe HD.
Idem als ik gedurdende lange tijd gewoon gegevens bekijk op die externe schijf.
Op andere usb-poorten blijft hij hetzelfde doen. En een andere USB kabel helpt ook niet.

Zolang ik niets doe, blijft het aan-lichtje normaal op blauw en is er een verbinding...
Ook geen problemen als het gaat om heel kleine gegevens overzetten zoals een foto enzo.

De gebruikershandleiding zegt niets over dat rode lichtje en wat dit wil zeggen...
ik zou denken dat het definitief naar de zak is? Want ik heb hem 2 of 3 dagen geleden 1x laten vallen, maar vanaf 20cm.

1. Kent iemand dit probleem en wat kan ik er eventueel aan doen?
2. Als het echt naar de zak is, kan ik op 1 of andere manier de gegevens overzetten op een andere externe schijf? :?

Alvast bedankt!

[ Voor 10% gewijzigd door E-rikootje op 13-06-2009 14:48 ]

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:47
Toen je hem liet vallen, stond hij toen aan?

• E-rikootje
jeps....kheb er derna niets meer mee overgezet of op bekeken enz. Maar de avond zelf gewoon afgesloten (het rode licht brande niet)

Nu pas, enkele dagen later na de val, als ik hem echt gebruik krijg ik het rode licht probleem. Wss zou ik dat probleem na de val ook wel gehad hebben, maar nu pas komt het uit aangezien ik de HD echt gebruik

update: met een andere usb-kabel blijft het probleem én er is een licht getik te horen als hij op rood staat, alsof hij blijft steken....

[ Voor 129% gewijzigd door E-rikootje op 13-06-2009 14:35 ]

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-02 23:20
Ik zou hem op RMA doen. Die val is niet goed geweest voor je schijf en die tikken hoor je als een schijf kapot gaat.

• Fiber-
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-02 08:09
Mijne deed hetzelfde, lijkt wel een gare controller oid.
Heb de schijf namelijk eruit gehaald, zit nu in mn pc, geen een probleem meer mee gehad, smart geeft ook geen rare waardes oid.
Zou 'm RMA doen.

• E-rikootje
heel erg vriendelijk bedankt voor de tips, het lijkt wel of jullie zeker zijn :)

maar ik ben een leek in de termen, bijvoorbeeld "een RMA doen" wat is dat? :)
ps: de harde schijf is ondertussen 3-4 jaar oud, dus allang buiten zijn 1 jaar garantie

[ Voor 21% gewijzigd door E-rikootje op 13-06-2009 16:07 ]

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

E-rikootje schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 16:05:
heel erg vriendelijk bedankt voor de tips, het lijkt wel of jullie zeker zijn :)

maar ik ben een leek in de termen, bijvoorbeeld "een RMA doen" wat is dat? :)
ps: de harde schijf is ondertussen 3-4 jaar oud, dus allang buiten zijn 1 jaar garantie
RMA houdt in dat je hem terugstuurt naar de fabrikant. Het zogenaamde garantie claimen dus. ;)

Goedkoop bellen via VoIP

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-02 23:07
BlackWhizz schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 15:24:
Ik zou hem op RMA doen. Die val is niet goed geweest voor je schijf en die tikken hoor je als een schijf kapot gaat.
Als het al gekund had lijkt mij het RMA doen van een schijf die je door een val zelf gesloopt hebt niet echt netjes.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:47
En hij is z'n data ook kwijt, wat hij volgens mij ook niet wil (daar is dit topic juist om begonnen, hoe hij de data er af kan krijgen)

• E-rikootje
idd, dat ik deze HD moet wegdoen en een nieuwe kopen vind ik op zich niet erg, ik wil vooral mijn data kunnen behouden (door over te zetten) als dit mogelijk is :)
Pagina: 1