[Vb.Net] Insert lukt perfect, update gebeurd meerdere keren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sven_Vdb
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19-09 20:48
Hieronder vind je de code waar het allemaal om gaat.
Ik heb een hoofdformulier waarop ik mijn usercontrol(TelefoonDatagrid.vb) ga toevoegen op een panel.
Dit gaat allemaal perfect. Hij geeft alle gegevens perfect weer. Wanneer ik op de knop insert duw. Krijg ik mooi een nieuw venster(TelefoonDialog.vb) waar ik gegevens ik kan geven. En deze wordt dan in de database gestoken. En meteen wordt de gridview ook geupdate.

Wanneer ik nu een row in de datagridview aanklik dan komt er een nieuw venster(TelefoonDialog.vb). En er komen de juiste gegevens uit de database. Ik kan deze aanpassen. En wanneer ik dan op mijn updatebutton duw, dan update deze de lijn in de database. Maar dan komt dit scherm terug voor elke rij in die datagridview.
Dus het nieuw venster blijft alle gegevens ophalen van elke row in de datagridview en deze elke keer weergeven om te updaten.

Wat kijk ik over het hoofd? Waar ga ik de mist in. Al uren naar zitten zoeken en dubuggen. Maar ik zie het maar niet.

*snip**

[ Voor 93% gewijzigd door Creepy op 13-06-2009 14:30 . Reden: Code plaatsen is prima, maar niet zo veel... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Dus wat heb je zelf al gevonden dan? Wat lukte daar niet mee? Na uren debuggen echt niks gevonden? Als ik het zo lees dan lijkt het erop dat je een WHERE mist zodat alle records worden bijgewerkt.

Code plaatsen is prima maar dit is echt veel en veel te veel. Debuggen e.d. zul je in eerste instantie zelf moeten doen en als je dat echt al flink hebt gedaan dan is het waarschijnlijk een kleine moeite om alleen de relevante code of wat test code te geven die het probleem reproduceert. Zoveel code doorlezen hebben maar weinig mensen zin in en het lijkt aan te geven dat je zelf niet eens een idee hebt waar je ongeveer zou moeten beginnen met zoeken.

[ Voor 4% gewijzigd door Creepy op 13-06-2009 14:34 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sven_Vdb
Probleem is opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-04-2020

eek

@MagickNET

Misschien handig om dan ook te melden wat het probleem nou precies was en welke oplossing je hiervoor hebt gevonden zodat iemand later nog iets aan dit topic heeft als hij/zij hem via de search vind.

Skill is when luck becomes a habit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sven_Vdb
Gewoon een datagridview.ClearSelection()

Blijkbaar waren die nog geslecteerd. En ging hij de hele gridview nog aflopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als dat de oplossing is dan klopt er wel meer niet denk ik. Hoe komen al die items geselecteerd zou ik me afvragen.
Pagina: 1