Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moppentappers
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-09 21:28
Gegroet,

Ik heb gister een DGS-1005D aangeschaft, wanneer ik deze op mijn netwerk aansluit crasht dat alleen helemaal vreemd genoeg.

de situatie
modem (speedtouch geval) > DIR-655 router > DGS-1016D switch>>(2 kabels) naar de DGS-1005D
Wanneer ik slechts 1 kabel aansluit functioneert de switch prima maar als ik er 2 aan doe (die beide naar de 16 poorts switch gaan) vliegt de router eruit. Ik heb al op de DGS-1005D de kabels in andere poorten gedaan maar dat was niet de oplossing. Mijn uiteindelijke conclusie is dus, dat de DGS-1005D kan niet met 2 netwerkkabels omgaan die naar hetzelfde punt leiden. Kan ik dit oplossen en zo ja hoe zou ik dat dan eventueel kunnen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulusbrand
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21:55
Waarom twee kabels tussen de switches? Een is voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xorsist
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 26-03-2023
2 kabels kan wel maar dan moet je wel managed switches hebben en link aggregation aan zetten voor de beide verbindingen die je maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moppentappers
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-09 21:28
oke, dat zal 'm dus niet worden, ik heb nu 1 kabel naar de DGS-1005D en daar komen er weer 2 uit (1 naar de media center en 1 naar de dreambox) en die andere gaat gewoon rechtstreeks. Toch bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TCP_IP
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 04-07 19:38
Is dat niet een broadcaststorm op dat moment ?
Dan als het een managed switch is zou je STP(spanning tree protocol) kunnen inschakelen