Hoe unload ik een javascript vanuit de HEAD met PHP?

Pagina: 1
Acties:
  • 456 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben al geruime tijd bezig om een javascript uit te schakelen.
Het javascript is eigenlijk maar nodig op 1 dynamische pagina, en voor de overige veroorzaakt hij conflicten.

Ik heb het volgende script draaien om een bepaald javascript te laden. Dit werkt wel, maar krijg de opdracht niet voor elkaar om een script volledig uit te schakelen..

Het idee is om het script (jquery.js) op elke andere pagina dan "com_mypms" uit te schakelen.

<HEAD>
<?php if ($option != "com_mypms") { ?>
<script type="text/javascript" src="<?php echo $mosConfig_live_site . "/components/com_mypms/";?>inc/jquery.js"></script>
<?php } ?>

Ik hoop dat iemand weet welk argument ik kan inzetten om dit voor elkaar te krijgen.

Alvast bedankt!
Groet, Rstyle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tonyisgaaf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
ehm, moet het dan niet juist zijn
code:
1
2
3
if ($option == "com_mypms") {
    // include de JS in de header
}

En volgens mij is je denkrichting verkeerd: denk niet: wanneer niet, maar: wanneer wel... Zeker als het maar om één pagina gaat.

En je kan natuurlijk ook altijd een eigen template gebruiken voor die enkele dynamische pagina.

NL Weerradar widget Euro Stocks widget Brandstofprijzen widget voor 's Dashboard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Wat zit er in $option dan nu :? Lijkt me gewoon een kwestie van debuggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Je had het helemaal goed Tonyisgaaf :)

Super bedankt. Ik moest de code inderdaad wijzigen in "==" en daarna nog in de bron, want binnen het PHP script werd hij gewoon voor elka pagina aangeroepen.

Deze combinatie zorgt er nu voor dat het script niet word aangeroepen, tenzij je bent in "com_mypms".

En het klopt, ik kan nu verder gaan met Debuggen, dat blijft natuurlijk de manier om conflicten op te lossen. Maar ik ben nu weer enorm geholpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Vergeet de basis niet te begrijpen voordat je meer dingen gaat doen dan zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Het verschil tussen != en == is iets wat je zelfs ook wel moet kunnen debuggen, daar heb je ons niet voor nodig. Ik kan niet inschatten of het een gebrek aan basiskennis is of dat je er gewoon niet goed naar gekeken hebt, maar in beide gevallen had je hier zonder GoT uit kunnen komen. Om die reden doe ik dit topic dicht. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.