~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~
Orange & Red
1. Je hebt het over 7 zonden, waarom tel ik er dan maar 5? Er mist dus nog wat in je serie.
(Hoogmoed, hebzucht, lust, jaloezie, vraatzucht, woede en luiheid.)
2. Wat is de toegevoegde waarde van 'strobist-stijl' ? Wil je een serie neerzetten met overduidelijk gebruik van flitslicht, of gebruik je je flitslicht om tot een fijne belichting te komen? Welke insteek je ook had, echt consistent vind ik het niet. In de eerste paar foto's heb een hard contrast, bij 4,5 en 6 ben je dat naar mijn mening weer kwijt.
I make things.
(Er missen idd 2 zonden, dat zijn foto's waar ik persoonlijk niet zo tevreden over ben en die ik daarom niet in de showcase hoef)
Ik bekeek het als een serie. Om welke reden ze dan ook ontbreken, de serie is niet compleet.
I make things.
RoyBijster schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 12:58:
1. Je hebt het over 7 zonden, waarom tel ik er dan maar 5? Er mist dus nog wat in je serie.
(Hoogmoed, hebzucht, lust, jaloezie, vraatzucht, woede en luiheid.)
2. Wat is de toegevoegde waarde van 'strobist-stijl' ? Wil je een serie neerzetten met overduidelijk gebruik van flitslicht, of gebruik je je flitslicht om tot een fijne belichting te komen? Welke insteek je ook had, echt consistent vind ik het niet. In de eerste paar foto's heb een hard contrast, bij 4,5 en 6 ben je dat naar mijn mening weer kwijt.
...en het thema van de almanak is zeven zonden, dus het is ook wat apart om het topic dan de vijf zonden te noemenAcolyte57 schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 12:39:
(Er missen idd 2 zonden, dat zijn foto's waar ik persoonlijk niet zo tevreden over ben en die ik daarom niet in de showcase hoef)
Het is geen bewuste keuze geweest om foto's er geflitst uit te laten zien, de bedoeling was om de foto's goed belicht te krijgen. Als sommige foto's er te obviously geflitst uit zien is dat voornamelijk toe te wijzen aan onervarenheid
~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~
Canon 400D, Sigma 17-70 2.8-4.5, Canon 50 1.8
Veel te harde contrasten imho daardoor.
Composities zijn wel erg nice, mooie scenes. Goed opgezet, valt vast niet mee met zoveel modellen. Erg nice
[ Voor 32% gewijzigd door McVirusS op 14-06-2009 11:55 ]
Dit ziet er uit alsof 't voor kleur is bedacht/geschoten en achteraf pas naar zwartwit omgezet is.
Als voorbeeld foto 4, het linkerdeel van de foto is veel lichter en contrastrijker dan rechts, je oog wordt steeds naar de linkerkant getrokken terwijl 't onderwerp toch echt rechts in beeld is. Met kleur kan je dat nog dmv kleurgebruik sturen bij zw/w heb je zoals gezegd alleen licht en donker.
Juist bij dit soort in scene gezette foto's heb je de mogelijkheid om daar rekening mee te houden.
Verder wel leuke uitbeelding van de onderwerpen, misschien wel een beetje voor de hand liggend bij een aantal maar 't is iig wel lekker duidelijk wat er bedoeld is zo.
[ Voor 7% gewijzigd door abrakadaver op 14-06-2009 14:46 ]
Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS
Mijn persoonlijke noot, foto 3 is echt geweldig. De prachtige reflecties in de auto i.c.m. de duidelijke pose van het mannelijke model (hij ziet er imo uit alsof hij weg wilt lopen) maakt het echt af.
De contrasten zijn bewust erg aangezet in post om deze look te bereiken, het doel was ook een nogal gritty sfeer te bereiken om bij het thema te passen. We wilden sowieso vermijden dat je van die fletse 'convert to grayscale' foto's kreeg die normaal in de almanak terechtkomen. Kan me voorstellen dat dat wel erg een kwestie van smaak isMcVirusS schreef op zondag 14 juni 2009 @ 11:53:
Leuk goed uitgewerkt idee. Het strobist verhaal verpest het voor mijn gevoel wel een beetje, maakt het in mijn beleving niet prettig om te kijken naar deze foto's.
Veel te harde contrasten imho daardoor.
Dat het er niet 7 zijn maar 5 boeit me niet, ik denk dat je erg creatief bent bezig geweest en begrijp het harde commentaar hier dan ook niet zo...een serie van kwaliteit die je de afgelopen tijd weinig voorbij ziet komen hier op GOT.
Sluit ik me voor 100 procent bij aan!Frank|A schreef op maandag 15 juni 2009 @ 09:49:
Ik ben wel van de harde contrasten en ik vind ze dan ook heel fijn! Goed uitgewerkt en in de meeste gevallen ook netjes belicht (vind de laatste te donker op de gezichten, en die in de vriezer heeft raar licht op dr wang).
Dat het er niet 7 zijn maar 5 boeit me niet, ik denk dat je erg creatief bent bezig geweest en begrijp het harde commentaar hier dan ook niet zo...een serie van kwaliteit die je de afgelopen tijd weinig voorbij ziet komen hier op GOT.
Verwijderd
Ik kijk er gewoon naar en geniet er van hoe je dit uitgewerkt hebt. Super.
En daar sluit ik me dan weer voor 100% bij aanVerwijderd schreef op maandag 15 juni 2009 @ 13:12:
Dit is gewoon een echte Showcase zoals het ook bedoeld is. Een showcase is om te bewonderen en dat doe ik dus ook. Ik heb gewoon geen kritiek voor je. (uiteraard kan je altijd wel wat opnoemen, wat natuurlijk bij elke serie kan en niet alleen bij deze in het bijzonder, maar ik vind dat gewoon niet aan de orde!)
Ik kijk er gewoon naar en geniet er van hoe je dit uitgewerkt hebt. Super.
Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output