Linksys BEFSR41 werkt "even" als switch dan als router!

Pagina: 1
Acties:

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-02 16:21

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Ik heb hier een Livebox staan waar de ADSL lijn op verbonden is, deze geeft een draadloos signaal door en ik heb er een netwerk kabel op aangesloten, deze kabel loopt naar mijn kamer in een Linksys BEFSR41 in een van de 4 poorten dus niet de WAN/Internet poort.

Nu heb ik de DHCP settings gedisabled op de Linksys en die een statische IP gegeven van 192.168.1.254 , die is iig niet in gebruik door iemand op het netwerk.

En het werkt! Als ik met mijn pc (die op de linksys is verbonden) 192.168.1.1 tik kom ik mooi op de livebox uit en werkt de Linksys als een switch! Ook werkt het draadloze internet nog prima maar na een paar minuten is het draadloze internet weg en als ik dan weer 192.168.1.1 in tik kom ik uit op de instellingen van de linksys. Daar staat nog steeds DHCP uit en een statisch IP adres op ingesteld.

Als ik de stroom 10sec van de Linksys haal en dan er weer terug in doe werkt die weer zoals het moet. Maar goed, dan weer na een paar minuten is de Linksys weer als router aan het spelen.

Iemand enig idee hoe dit komt?

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:59

lier

MikroTik nerd

Ik zou (persoonlijk) de Linksys router een IP adres buiten jouw netwerk geven, daarmee voorkom je in ieder geval dat deze "iets" binnen je netwerk gaat doen. Verder zou ik ervan uitgaan dat jouw opstelling voldoende is om goed te werken.

Misschien kan je nog even controleren of er geen conflicterende draadloze netwerken in de buurt zijn die problemen kunnen veroorzaken.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Het lijkt er op dat het nu werkt ... als ik met mijn laptop 192.168.1.1 doe kom ik op de Livebox terecht en als ik het op de PC doe kom ik op de Linksys terecht maar het lijkt nog te werken, ben benieuwd of het voor mijn huisgenootjes ook nog werkt...

Maar wat bedoel je met buiten de range? (De linksys heeft geen draadloos ontvangst trouwens).

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• lier

lier

MikroTik nerd

MrVegeta schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 12:57:
Maar wat bedoel je met buiten de range? (De linksys heeft geen draadloos ontvangst trouwens).
Bijvoorbeeld 192.168.2.1 of een 10.x.x.x adres. Er zou trouwens ook nog een stukje caching mee kunnen spelen (MAC adres).

Waarom trouwens die Linksys in plaats van een (domme) switch ?

• Kuhlie
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Bij sommige routers moet je niet op 'apply settings' maar (eerst) op 'save settings' oid klikken, zodat na een reboot de instellingen ook daadwerkelijk onthouden blijven.

Je manier van instellen is overigens als je het mij vraagt verder correct, ook een ip-adres binnen je eigen range zou geen probleem moeten zijn.

• TCP_IP
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-03 18:53
Ik gok omdat hij die nog had liggen en draadloos wilde.

Kan trouwens ook aan je browser liggen, leeg de cache dan even.

Als het caching betreft zoals 'lier' zegt, kun je deze ook legen via commandprompt:

arp -d *

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Heb je de kabel toevallig in de WAN poort van de router gestoken in plaats van in 1 van de 4 switch poorten ?

https://discord.com/invite/tweakers

• lier

lier

MikroTik nerd

redfoxert schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 15:43:
Heb je de kabel toevallig in de WAN poort van de router gestoken in plaats van in 1 van de 4 switch poorten ?
Ik heb hier een Livebox staan waar de ADSL lijn op verbonden is, deze geeft een draadloos signaal door en ik heb er een netwerk kabel op aangesloten, deze kabel loopt naar mijn kamer in een Linksys BEFSR41 in een van de 4 poorten dus niet de WAN/Internet poort.

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Poosje terug ging het weer mis, denk dat er ergens wat mis gaat in de Linksys, heb nu nog een draad getrokken naar mijn PC vanuit de livebox, dan maar zo. En morgen die switch meenemen van huis af.

Raar ding.

• TCP_IP
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-03 18:53
Je zou er een nieuwe firmware op kunnen zetten indien er nog een nieuwere beschikbaar is.
Pagina: 1