Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestraeon
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-04 17:05
Hallo iedereen, eerst een kort intro zodat jullie weten waar ik aan toe ben (vrees niet, het topic gaat heus wel over de Scythe ;) )

Ik ben een nieuwe game-pc aan het samenstellen en stel hoge eisen omtrend geluid.
Daarmee bedoel ik dat de pc uiterst stil moet zijn, maar ook zeer kwalitatief geluid moet produceren.
Zowel gaming, als muziek, als films zijn belangrijk. Kostprijs is ook wel belangrijk: liefst zo laag mogelijk 8)

Omdat het een LGA1366 systeem wordt, kies ik als moederbord voor de Asus Rampage II Gene.
Een matx-versie van de Rampage II Extreme, die stukken goedkoper is én een X-Fi (SupremeFx) geluidschip bevat, zodat ik me geen extra Creative Soundblaster X-Fi moet aanschaffen.
Ik hoor jullie nu al zeggen dat zo'n Soundblaster, of beter nog; een Asus Xonar, zowiezo beter is als een onboard-chip. Maar zoals ik al zei is de prijs belangrijk, en de Xonar ligt buiten mijn budget voor een geluidskaart, bovendien presteert die bij gaming niet zo goed. En een Soundblaster zou weggegooid geld zijn omdat er toch al een X-Fi-chip op het moederbord zit. De luidsprekers zijn een Creative Gigaworks T3 (2.1).

Maar dan ontdekte ik de Scythe Kama Bay Amplifier! Deze ziet er perfect uit: een goedkope amplifier met een Yamaha-chip, die volgens reviews toch waar voor zijn geld geeft.
Maar versterkers zijn een nieuw gebied voor mij, dus had graag wat advies gehad van jullie.

Dit is de bedoeling:
Afbeeldingslocatie: http://i171.photobucket.com/albums/u299/chris5488/plan.jpg

1 Xbox 360 (1) en 1 computer (2) op de Scythe aangesloten, met behulp van 2 RCA spiltters (3 & 4)
(Ja ik weet dat de tekening verkeerd is i.v.m. die splitters: de bedoeling is dus dat de 2 witte plugs in een RCA splitter komen en de 2 rode plugs in de andere RCA splitter)
Dan de Scythe verbinden met de Creative Gigaworks T3

Bij het grote vraagteken is er wel een probleem. Je ziet dat de Scythe 2 uitgangen heeft voor de linkerluidspreker en 2 uitgangen voor de rechterluidspreker. Dit zijn van die van die uitgangen waar je eigenlijk 'standalone' Hifi speakers op aansluit. Maar bestaat er een soort plug of is er een manier om mijn T3 aan te kunnen sluiten?
En zal dat mijn T3 niet kapot maken?

Advies over wijzigingen of alternatieven mogen ook altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19:05

Shuriken

Life is all about priorities

Die Creative Speakerset op de Amp gaat niet werken. Dat zal resulteren in een defect speakerset.
Er zijn daar ook geen verloopjes voor ofzo. Je hebt eigenlijk niet meer nodig dan een ordinair schakelkastje.

Zoiets bijvoorbeeld: http://www.conrad.nl/goto.php?artikel=350046

Daarnaast begrijp ik uit de conlusie van deze review dat het de Amp niet echt goed is: http://www.silentpcreview.com/article817-page4.html

[ Voor 111% gewijzigd door Shuriken op 13-06-2009 14:46 ]

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestraeon
Ah, bedankt voor de info.

Maarre, is zo'n schakelkastje echt beter?
Zijn splitters geen goede oplossing?

[ Voor 45% gewijzigd door Terrestraeon op 13-06-2009 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:10

BHQ

Opzich ga je zelfs als je de actieve electronica in die speakers omzeilt nou niet bepaald echt winst krijgen in je geluidskwaliteit, die speakers zijn gewoon budget drivertjes. Besides, die verloopjes/splitters die je wil gaan gebruiken doen nou ook niet echt mee in het verbeteren van je geluid..

Als je het echt goed wil doen, gebruik de digitale/optische uitgang naar een goede DAC en die weer richting een goede amp en daarop weer een stel goede speakers. Dan ben je wel 'iets' meer kwijt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestraeon
Ja, omdat ik die verloopjes/splitters moet gebruiken was ik van plan om er een versterker tussen te plaatsen, om de verloren kwaliteit weer op te krikken.

Nu die Scythe amplifier gaat het dus niet worden (heb bovendien nog gelezen dat deze 0,0 shielded is en toch vrij veel straling uitzend |:( , en daarom nabije draadloze apparaten stoort. Niet echt bevordelijk voor mijn draadloze router en draadloze Xbox-controllers :X ) Ik weet niet hoe dat met andere versterkers zit, maar die zijn me toch wat te duur (misschien 2dehands?...wie weet).

Maar de vraag is nu nog: behouden schakelkastjes de geluidskwaliteit? In tegenstelling tot de splitters?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

Emmm.. Versterkers die het 2,4GHz spectrum storen?

Van zo'n schakelkastje kan de geluidskwaliteit wel wat minder worden, of je het merkt is een 2e.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestraeon
Tja volgens SilentPCReview, de link die Shuriken toonde, is het toch een serieus probleem.
Dat risico wil ik niet nemen.
quote: SPCR
Unfortunately, we discovered one major drawback. While the audio quality was excellent, we noticed that our wireless keyboard and mouse stopped working whenever the amp was on. Some experimentation revealed that the effective range between the peripherals and the wireless receivers dropped to about a foot or less from six feet or more. A second, more robust wireless keyboard and mouse dropped to about three feet from twenty. The range dropped even further when the volume was cranked up high.

Clearly, the Kama Bay Amp has EMI shielding issues, and not small ones either. According to Yamaha's spec sheet, the switching frequency of the amp is in the realm of ~500 kHz, and this is where you would expect the worst interference to occur. This is two orders of magnitude lower than the 27 MHz band used by wireless peripherals, so obviously the interference is not restricted to the 500 kHz band.

This interference was a rather serious problem, so we attempted to solve it by wrapping the power brick in several layers of aluminum foil. While this helped a little, it was nowhere near enough to allow ordinary operation for our keyboard and mouse.
Bedankt om te laten weten dat ook een schakelkastje voor lagere geluidskwaliteit kan zorgen.
Als ik geen andere, betaalbare (2dehandse?) versterker vindt zal het dat toch moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

Met de nadruk op _kan_, of je het echt merkt is een 2e. Zeker met die speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestraeon
Edit: Sorry, ik had een vraag maar het is opgelost

[ Voor 89% gewijzigd door Terrestraeon op 21-06-2009 17:29 ]

Pagina: 1