[Vista] Laptop, alleen lokaal netwerk, geen internet

Pagina: 1
Acties:

• NitSuA
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-12-2025
Bij mij als volgt de situatie.

Een Zyxel P-2602R-D1A adsl2+ modem als router met erachter een Linksys WRT54GL met tomato firmware als switch erachter.

Er zitten meerdere computers via lan aan de linksys switch, en meerdere laptops aan de wifi van de switch.

Nu heb ik sinds vandaag een acer laptop erbij, en ik krijg het internet niet goed.
Ik krijg wel wifi verbinding naar het netwerk, alleen geen internet.

Kijk ik bi jipconfig, dan zie ik dat de laptop wel een goed ipadres krijgt, en in de goede subnet staat, alleen de gateway verwijst naar de switch. Alle andere computers die via lan zijn verbonden hebben een gateway die verwijst naar de modem...

Als ik de laptop via een lan kabel aansluit op de switch heb ik wel meteen internet, en als ik via wifi een niet beveiligd netwerk van de buren pak heb ik ook internet,

Ik begrijp er helemaal niets meer van. Kunnen jullie helpen?

[ Voor 24% gewijzigd door NitSuA op 13-06-2009 12:16 ]

• Novi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-03 22:11
Eventueel handmatig de ip-adressen opgeven?

Lijkt er op dat de wifi switch niet helemaal goed doorverwijst naar het modem.

[ Voor 48% gewijzigd door Novi op 13-06-2009 12:11 ]

• NitSuA
als ik het ip/subnet/gateway en dns servers handmatig instel, krijg ik wel gewoon een werkende verbinding, dus het gaat ergens fout bij de dhcp. Deze staat alleen aan in de modem, hoe kan die dan als gateway het adres van de switch doorsturen?? en dan ook nog eens alleen bij die ene vista laptop?

[ Voor 9% gewijzigd door NitSuA op 13-06-2009 12:17 ]

• NitSuA
opgelost,
heb de modem in brigde gezet, en de linksys als router.
alles draait als een zonnetje.

1 klein puntje, de dns serders op de computers verwijzen naar 192.168.1.1, heeft het nog voordeel om die rechtstreeks naar de dns van telfort te verwijzen, of maakt dan echt niets uit?

• Novi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-03 22:11
Zou geen verschil moeten maken