430TX DMA en Windows??

Pagina: 1
Acties:

• Gabriel-LG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-08 23:12
Ik heb laatst mijn 430VX moederbord ingewisseld voor een 430TX moederbord, alles gaat goed tot ik een schijfstation op DMA instel. Dan kan ik mijn windows compleet opnieuw installeren (ik kan dan alleen maar veilige modus en DOS opstarten). Met mijn moederbord met de oudere VX chipset is DMA geen probleem, heeft iemand een oplossing ??

• Gabriel-LG
Hallo ???
Mijn topic staat nu al bijna 2 dagen en nog geen 1 reactie... :(
Bedankt voor alle support...

• Darkvater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

moet je ook geen win95 gebruiken. Doe maar win98.

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

• GijsbertatNL
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-08 10:29
Heb je je CPU overclocked?

Mijn P233 MMX @250 met 430TX op 83 Mhz had zelfde probleem.

Oplossing: Geen DMA gebruiken, gaat niet samen met overklokken. Overklokken doe je ten slotte om beter games te kunnen spelen, en dan maakt DMA toch niet zoveel uit.

• Destruction
  • Laatst online: 23:31

Destruction

(ex-)Automonteur

Ik heb in me server ook een 430TX , en je hebt DMA op je schijven gezet ?

ICQ anders ff , ik kan mischien helpen omdat ik het zelfde mobo heb.

B.T.W we need more info

Ford Mondeo Wagon 2.0 16v '06 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• Destruction
  • Laatst online: 23:31

Destruction

(ex-)Automonteur

Oww schijven moeten op LBA .

( ik heb het voor je getest )

Ford Mondeo Wagon 2.0 16v '06 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• Gabriel-LG
Stom, 430TX pikt inderdaad geen 75Mhz bus en Udma tegelijk, maar met een 66Mhz bus wel. Maar als ik nou mijn HD (in het biosscherm zegt award dat het eden UDMA mode 2 shijf is) in windows op DMA zet, gebruikt windows dan Ultra DMA, of moet ik daarvoor iets anders doen?

• Darkvater

Darkvater

oh really?

Nee, dat is niet zo; denk ik. Ik heb ook de Soyo5BT5, heb mijn processor op 375 (75x5) en heb DMA aanstaan (in bios auto, maar bij het opstarten zie ik UDMA2)

I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

• Gabriel-LG
Misschien heb je mazzel met je HD, ik heb het exactzelfde mobo, maar mijn HD pikt het niet. Heb je trouwens Ultra DMA ondersteuning onder windows? Zo ja, hoe stel ik dat in?

• Darkvater

Darkvater

oh really?

Ik heb zelf win2k, daar heb ik bij hardware dma ingezet. Maar ik weet niet of het udma was of niet.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Als je in windows niet DMA aanzet, draait ie altijd in PIO mode4. Dat is dus slomer dan welke DMA modus ook (en processorintensiever). Zet gewoon DMA modus aan, UDMA kan wel uit in de BIOS (Zorg wel dat HDD Prefetc en Block mode aanstaan)
Pagina: 1